Nehezebben talál embert a cég, ha nem engedi a home office-t

A járvány alatt sokan átálltak részben otthoni munkavégzésre. Most már megkövetelnék az irodai jelenlétet, de nem könnyű a dolguk.
Komoly nehézségekbe ütköznek azok a cégek, amelyek nem engedélyezik legalább részben az otthoni munkavégzést – írja a Time magazin a Flex Index friss jelentésére hivatkozva. A kimutatás természetesen az amerikai munkaerőpiacra összpontosít, de a pandémia alatt Magyarországon is megfigyelhető volt, hogy rengeteg vállalat lehetővé tette a home office-t az olyan munkakörökben, ahol ez egyáltalán megvalósítható.
A járvány lecsengésével aztán sokan igyekeztek visszaterelni alkalmazottaikat az irodába, az USA-ban például a Disney, a Starbucks és az Activison Blizzard is elvárta, hogy gyakrabban menjenek be munkahelyükre. Sokaknak ez már annyira nem tetszett, hogy inkább odébb is álltak, és másik állást kerestek. Olyat, ahol lehetőség van a home office-ra.
Az idézett Flex Index-jelentés szerint azok a cégek, amelyek rugalmasan állnak a munkavégzés helyéhez, gyorsabb növekedést produkálnak, mint amelyek mindenáron a telephelyhez akarják kötni kollégáikat. A kutatás összesen 4500 vállalat, rajtuk keresztül több mint százmillió munkavállaló preferenciáit vizsgálta. Azt találták, hogy az engedékenyebb munkáltatóknál kétszer annyi új álláshely jött létre, mint a kötöttebb körülményekben gondolkodóknál – függetlenül az adott cég méretétől.
Még az olyan hibrid rendszerek is egészen népszerűek voltak, amelyek részben megkövetelik a bejárást, de heti két-három napra engedik az otthoni munkavégzést is. Sőt, az 500 és 5000 közötti létszámú cégek ilyen működés mellett még nagyobb növekedést is értek el, mint a tisztán home office-ban utazók. A megfigyelések szerint minél közelebb billen a mérleg a tisztán bejárós modellhez, annál kevésbé vonzó az adott hely az állásra pályázók körében.
Azt is kiemelik a tanulmány készítői, hogy a létszám nyilvánvalóan nem ad átfogó képet egy cég gazdasági helyzetéről és stabilitásáról, de bizonyos iparágakban nagy csata zajlik a tehetséges munkavállalókért, és jellemzően azoknál nő jobban a bevétel is, akik ezeket a csatákat megnyerik.
Forrás: Time
Semmi extra részlet, szimplán csak klasszikus! Daniel Craig egy szett erejéig visszatért James Bond stílusához
Daniel Craig annak ellenére, hogy egy ideje már maga mögött hagyta a 007-es karakterét, azért nem teljesen vetette el a klasszikus megjelenések lehetőségét.
Ha a pénz nem számít: ezek a legdrágább autók a magyar piacon
Ezeknek a különlegességeknek az árából akár egy egész flottányi hétköznapi autót is megvehetnél. De ezekre sokkal jobban lehet vágyni.
Az Oscar parádés mesterötöse: csak három filmnek sikerült
Az Oscar-díj történetében van pár emlékezetes tarolás, de az öt főkategóriát csak három produkciónak sikerült megnyernie.
Fókaként énekel Seal ebben a bizarr reklámban
Egyik legismertebb slágerét költötte át a Mountain Dew kedvéért az idei Super Bowlra.
Ezt nézi majd a fél világ: a legjobb Super Bowl-reklámok
A cégek vagyonokat fizetnek azért, hogy az év egyik legnagyobb sporteseményén reklámozzanak. Akkor már a szpot sem lehet akármilyen.
Életük baklövése? Színészek, akik visszautasítottak egy Oscar-díjas szerepet
Ezeknek az Oscar-díjas filmeknek a sorsa egészen másként is alakulhatott volna!