Promóció
Nehezebben talál embert a cég, ha nem engedi a home office-t

A járvány alatt sokan átálltak részben otthoni munkavégzésre. Most már megkövetelnék az irodai jelenlétet, de nem könnyű a dolguk.
Komoly nehézségekbe ütköznek azok a cégek, amelyek nem engedélyezik legalább részben az otthoni munkavégzést – írja a Time magazin a Flex Index friss jelentésére hivatkozva. A kimutatás természetesen az amerikai munkaerőpiacra összpontosít, de a pandémia alatt Magyarországon is megfigyelhető volt, hogy rengeteg vállalat lehetővé tette a home office-t az olyan munkakörökben, ahol ez egyáltalán megvalósítható.
A járvány lecsengésével aztán sokan igyekeztek visszaterelni alkalmazottaikat az irodába, az USA-ban például a Disney, a Starbucks és az Activison Blizzard is elvárta, hogy gyakrabban menjenek be munkahelyükre. Sokaknak ez már annyira nem tetszett, hogy inkább odébb is álltak, és másik állást kerestek. Olyat, ahol lehetőség van a home office-ra.
Az idézett Flex Index-jelentés szerint azok a cégek, amelyek rugalmasan állnak a munkavégzés helyéhez, gyorsabb növekedést produkálnak, mint amelyek mindenáron a telephelyhez akarják kötni kollégáikat. A kutatás összesen 4500 vállalat, rajtuk keresztül több mint százmillió munkavállaló preferenciáit vizsgálta. Azt találták, hogy az engedékenyebb munkáltatóknál kétszer annyi új álláshely jött létre, mint a kötöttebb körülményekben gondolkodóknál – függetlenül az adott cég méretétől.
Még az olyan hibrid rendszerek is egészen népszerűek voltak, amelyek részben megkövetelik a bejárást, de heti két-három napra engedik az otthoni munkavégzést is. Sőt, az 500 és 5000 közötti létszámú cégek ilyen működés mellett még nagyobb növekedést is értek el, mint a tisztán home office-ban utazók. A megfigyelések szerint minél közelebb billen a mérleg a tisztán bejárós modellhez, annál kevésbé vonzó az adott hely az állásra pályázók körében.
Azt is kiemelik a tanulmány készítői, hogy a létszám nyilvánvalóan nem ad átfogó képet egy cég gazdasági helyzetéről és stabilitásáról, de bizonyos iparágakban nagy csata zajlik a tehetséges munkavállalókért, és jellemzően azoknál nő jobban a bevétel is, akik ezeket a csatákat megnyerik.
Forrás: Time
A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!
A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.
A legmegbízhatatlanabb autók toplistája
Az autó az ingatlan után sokaknak a második legnagyobb értéke, ezért is nagyon bosszantó, ha mindig baj van vele.
Erre a ralis filmre vágytunk, csak nem tudtunk róla
A Race for Glory: Audi vs. Lancia zseniálisnak ígérkezik, a legendás B csoport dicsőségét és megpróbáltatásait idézi fel.
150 év után először kelt ki vadon élő kivi Új-Zéland fővárosában
A behurcolt ragadozók miatt a vadon élő kiviket a kihalás fenyegeti.
Miért vadult meg a világ másodjára is egy műanyag tokos órától?
A Moonswatch sikerét ugyan nem sikerült megismételni, de a Swatch második, Blancpainnal közös kollaborációja is nagyot szólt.
A sztárok egyik klasszikus kedvencét most szuperkedvezményesen vásárolhatod meg
A vörös szőnyeges események egyik főszereplőjéből a te gardróbodban sem árthat egy darab.