Jó hogy volt, örüljünk, hogy vége: eladó egy Honda CX650 Turbo

Honda CX650 Turbo
Forrás: Bonhams

Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

Promóció

Így lépi át az elektromos autózás korlátait a Porsche Taycan

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Tökéletes parfümöt keresel a forró nyári napokra? Nézd meg összeállításunkat, hogy megtaláld kedvenc nyári illatodat!

Promóció

Kívül-belül élénk

Facebook
Twitter
Pinterest

A motorkerékpároknál a turbókorszak pár évig tartott csak, és zsákutcának bizonyult. De milyen izgalmas volt a zsákutca!

A Bonhams katalógusában bukkant fel ez a teljesen gyári állapotú 1983-as Honda CX650 Turbo, ami a motorkerékpárgyártás egy nagyon rövid és nagyon izgalmas korszakának egy igen ritka, de nagyon érdekes lenyomata. Az autógyártást egy időben maga alá gyűrő turbókorszak hatására a motorgyártók is tettek egy óvatos próbát a feltöltött motorokkal - a Honda, a sikerei csúcsán természetesen belevágott, övék volt a világ, így nem sajnálták a pénzt a fejlesztésre, és 1982-ben bemutatták a CX500 Turbót - az alap CX500-hoz képest a Turbo egy gonosz vadállat volt. Mindenki, aki ment vele, egy alattomos és gonosz motorként írta le, aminél a hirtelen, rúgásszerűen megérkező teljesítmény miatt nem volt kérdés, hogy esés lesz-e a vége, csupán arról lehetett alkudozni, hogy hányadik kanyarnál következik majd be.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Honda CX650 Turbo
forrás: Bonhams
Honda CX650 Turbo

A visszajelzések alapján továbbfejlesztették a modellt, és 1983-ban bemutatták a CX650 Turbót, melyből mindössze 1777 példányt építettek - a 673 köbcentiből 100 lóerőt hoztak ki, ami abban az időben rengeteg volt. Miheztartásnak: a Honda akkori csúcsmodellje, a VF1000F Interceptor 116 lóerőt tudott. Veszett vad volt, és a japán gyártók hamar elengedték a turbót. Akkoriban egyszerűen nem volt meg, hogyan lehet kiküszöbölni a turbólyukat, és hogyan lehet kellően lágy reakciókat biztosítani, és mindezt piacképes áron tartani.

Van húzása


Bár sokszor felmerült az elmúlt negyven évben, hogy a különböző feltöltéses motorok visszatérnek, a Kawasakin kívül nagy szériában senki nem készített ilyet az utóbbi időkben - és a Kawasaki sem turbófeltöltőt tett a H2-re, hanem kompresszort, éppen a lineárisabb erőleadás miatt, és hogy ne legyen késés a gázreakcióban.

Mind a H2 SX-hez, mind a Z H2-höz volt szerencsém, és ezeknél már meg tudták oldani, hogy a használatuk ne legyen folyamatos életveszély, és a fordulatszámtól függetlenül bármikor jelenlévő elképesztő nyomatékot a vezetést segítő rendszerek nagyon szépen megszelídítik. Vezettem egyébként utólag turbósított Triumph Rocket III-at is - ott a kezességet úgy oldották meg, hogy egy kicsi, golyóscsapágyas turbófeltöltőt tettek fel, viszonylag alacsony töltőnyomással. A 2,3 literes blokk amúgy sem szenved nyomatékhiányban, ott a turbó inkább a csúcsteljesítményben segített, és körülbelül 220-230 lóerőt tudott. Az sem volt félelmetes, inkább csak lehengerlően erős. Tehát ma már meg lehetne oldani, csak túl drága.

Honda CX650 Turbo
forrás: Bonhams
Honda CX650 Turbo

Az első, gyárilag turbós motor egyébként éppen a Honda CX500 Turbo volt - a Kawasaki ugyan megelőzte a Z1R-TC-vel, de ott a turbó igazából utólag került a motorokra az Egyesült Államokban az Alen Masek Turbo Cycle Company-nél.

Nem igazán tudni, hogy CX650 Turbóból mennyi maradt fent - ezek rendkívül karbantartás-igényes motorok voltak, ráadásul sokat össze is törtek belőle, már egy projektnek számító alapért is igen szép összegeket fizetnek, ha nagyjából megvan hozzá minden fő egység.

Honda CX650 Turbo
forrás: Bonhams
Honda CX650 Turbo

A Bonhams aukcióján felbukkanó 1983-as példány jó eséllyel a legszebb állapotban fennmaradt darab, 6177 kilométerrel az órájában, és ennek megfelelően kifogástalan állapotban. A leírás szerint az egyik gyenge pontját, az üzemanyagszivattyút nemrég cserélték, és most pöcc-röff a gép. A becslések szerint 4-6 millióért fog elmenni - ennyiért pedig befektetésnek sem rossz, hiszen CX650 Turbóból most már csak kevesebb lesz.

Galéria / 8 kép

Eladó Honda CX650 Turbo - egy a 1777-ből

Megnézem a galériát

Videók

Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

Promóció

Így lépi át az elektromos autózás korlátait a Porsche Taycan

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Tökéletes parfümöt keresel a forró nyári napokra? Nézd meg összeállításunkat, hogy megtaláld kedvenc nyári illatodat!

Promóció

Kívül-belül élénk

Kép
Szórakozás

Varga Barnabást megműtik, szerdán hagyhatja el a kórházat

Friss hírek érkeztek a skótok ellen súlyosan megsérülő csatár állapotáról.

Kép
Stílus

Rég nem volt ilyen sima az arcom - Teszt: Braun Series 9 Pro+ 9565cc elektromos borotva

A borotválkozás nagyon kényes kérdés: a nem megfelelő eszközökkel könnyen megvághatjuk magunkat, de a bőrirritáció is csak egy hajszállal kevésbé kellemetlen.

Kép
Jármű

Bringával ingázni nemcsak gazdaságos, menő is

Egy jól kiválasztott elektromos kerékpár segít leküzdeni a nehezebb akadályokat is, miközben sokkal gazdaságosabb, mint az autó.

Kép
Jármű

Szívfacsaró: új gazdát keres Paul Walker projektautója

A tragikus balesetben elhunyt színész barátjával közösen vette a Camarót, de soha nem tudták befejezni.

Kép
Stílus

Menő Omega Seamastert kapott a rúdugrás királya

A svéd Armand Duplantis a szám legnagyobb esélyese a párizsi olimpián is, kijár neki egy svájci luxusóra.

Kép
Tech

Mesterséges intelligencia tanítja randizni a kínai fiatalokat

A szerelmi tanácsadóknak ráadásul fizetnek is. Így vajon felpörög a házasságkötések száma?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!