Tech
Series 0: így képzeli a jövőt a Honda
Sokat elmond az autózás modern megközelítéséről, hogy két új villanyautó-koncepciójukat nem autószalonon, hanem a CES-en mutatták meg.
Két erősen futurisztikus, nagyon letisztult formavilágú tanulmányautót leplezett le a Honda a Las Vegas-i CES elektronikai kiállításon. Eleve érdekes jelenség, egyúttal az autók, az autózás helyzetének változását is jól mutatja, hogy miközben a tradicionális autószalonok átalakulnak vagy megszűnnek, a nagy gyártók inkább efféle rendezvényekre fókuszálnak. Ráadásul a Honda újdonságai azért is nagyon fontosak, mert ezek az új Series 0 elektromosautó-széria első tagjai.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A Series 0 név egyébként nem elsősorban a zéró-emisszióra utal, hanem arra, hogy ezek a modellek egy új kezdőpontot jelentenek, új fejezetet nyitnak a gyártó történetében. Ezt erősíti az is, hogy a villanyautók számára új, retró stílusú logót terveztek. Természetesen ez is egy H-betű, mégis más, mint az éppen aktuálisan használt. Öt alapértéket határoztak meg: olyan formatervre törekednek, ami megragadja a figyelmet, reakciókat vált ki (A Rezonancia Művészete, ahogy mondják); központi szerepet kapnak az autonóm funkciók és vezetéssegédek; az összekapcsolhatóságra, a dolgok internetjére is alapoznak; azt akarják, hogy ezekkel együtt is élmény legyen a vezetés; és hatékony elektromos hajtást kínáljanak.
Minden szempontból a Saloon nevű koncepciónak tulajdonítják a legnagyobb jelentőséget, amely egy lapos, sportos, könnyű autó, elöl egy nagy, világító porszívószájjal, aminek közepén már az új emblémát láthatjuk. Hátul hasonló formában fut körbe a lámpa, körülölelve a Honda-feliratot. A beltér még futurisztikusabb, bár egyben egyszerű is, szarvkormánnyal és egy méretes képernyővel, sportülésekkel, a hátul ülőknek pedig az első székek támlájába integrált kijelzőket szánták. Könnyű, intuitív kezelést ígérnek.
A technikáról még nem sokat tudni, korai lenne arról beszélni, hány és milyen teljesítményű villanymotorok, mekkora kapacitású akkumulátorcsomag kerül a Saloonba (remélhetőleg azért a nevén még dolgoznak a szériagyártásig). Az viszont már biztos, hogy steer-by-wire kormányzást kap. Ami ugyancsak lényeges: kívül és belül egyaránt a lehető legnagyobb arányban használnak majd a gyártás során fenntartható forrásból származó alapanyagokat.
A másik prototípus a Space-Hub: természetesen a formanyelv hasonló, de ez a modell egy egyterű. Tágas utasteret és sok variációs lehetőséget kínál, így akár közösségi térként is szolgálhat. De ezen kívül nem árultak el egyelőre semmit, a sorozatgyártás tervezett idejét sem. Az biztosnak tűnik, hogy 2026-ban még csak a Saloont kapjuk meg, azt is először Észak-Amerika, utána a világ többi része. A Space-Hub valamikor később csatlakozik a palettához.
Tech
Huawei Watch GT 5 - Még a mosogatásba is “besegített”
A rejtélyes könyv, amit még senkinek sem sikerült megfejtenie
Pedig rengetegen próbáltak rájönni a Voynich-kézirat titkára.
Bámulatosan konzerválódott gyapjas orrszarvút találtak Szibériában
A mára már rég kihalt faj képviselőjének bőre és bundája is lenyűgöző állapotban maradt fenn.
Így nézne ki a fotórealisztikus GTA 4: ez a remaster jövője?
A Redditre került fel egy videó, amelyen a 16 éves játék mesterséges intelligencia által felturbózott változata látható.
Elektromos motorkerékpár döntött sebességrekordot Bonneville-ben
A Venturi RW-5 Voxan négy új csúcsot állított fel a bonneville-i sós síkságon.
Megnyílt a világ első James Bond témájú bárja
A neve nem túl meglepő módon 007 lett, és természetesen nemcsak martinit szolgálnak fel.
Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái
A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.