Promóció
Series 0: így képzeli a jövőt a Honda

Sokat elmond az autózás modern megközelítéséről, hogy két új villanyautó-koncepciójukat nem autószalonon, hanem a CES-en mutatták meg.
Két erősen futurisztikus, nagyon letisztult formavilágú tanulmányautót leplezett le a Honda a Las Vegas-i CES elektronikai kiállításon. Eleve érdekes jelenség, egyúttal az autók, az autózás helyzetének változását is jól mutatja, hogy miközben a tradicionális autószalonok átalakulnak vagy megszűnnek, a nagy gyártók inkább efféle rendezvényekre fókuszálnak. Ráadásul a Honda újdonságai azért is nagyon fontosak, mert ezek az új Series 0 elektromosautó-széria első tagjai.

A Series 0 név egyébként nem elsősorban a zéró-emisszióra utal, hanem arra, hogy ezek a modellek egy új kezdőpontot jelentenek, új fejezetet nyitnak a gyártó történetében. Ezt erősíti az is, hogy a villanyautók számára új, retró stílusú logót terveztek. Természetesen ez is egy H-betű, mégis más, mint az éppen aktuálisan használt. Öt alapértéket határoztak meg: olyan formatervre törekednek, ami megragadja a figyelmet, reakciókat vált ki (A Rezonancia Művészete, ahogy mondják); központi szerepet kapnak az autonóm funkciók és vezetéssegédek; az összekapcsolhatóságra, a dolgok internetjére is alapoznak; azt akarják, hogy ezekkel együtt is élmény legyen a vezetés; és hatékony elektromos hajtást kínáljanak.

Minden szempontból a Saloon nevű koncepciónak tulajdonítják a legnagyobb jelentőséget, amely egy lapos, sportos, könnyű autó, elöl egy nagy, világító porszívószájjal, aminek közepén már az új emblémát láthatjuk. Hátul hasonló formában fut körbe a lámpa, körülölelve a Honda-feliratot. A beltér még futurisztikusabb, bár egyben egyszerű is, szarvkormánnyal és egy méretes képernyővel, sportülésekkel, a hátul ülőknek pedig az első székek támlájába integrált kijelzőket szánták. Könnyű, intuitív kezelést ígérnek.

A technikáról még nem sokat tudni, korai lenne arról beszélni, hány és milyen teljesítményű villanymotorok, mekkora kapacitású akkumulátorcsomag kerül a Saloonba (remélhetőleg azért a nevén még dolgoznak a szériagyártásig). Az viszont már biztos, hogy steer-by-wire kormányzást kap. Ami ugyancsak lényeges: kívül és belül egyaránt a lehető legnagyobb arányban használnak majd a gyártás során fenntartható forrásból származó alapanyagokat.

A másik prototípus a Space-Hub: természetesen a formanyelv hasonló, de ez a modell egy egyterű. Tágas utasteret és sok variációs lehetőséget kínál, így akár közösségi térként is szolgálhat. De ezen kívül nem árultak el egyelőre semmit, a sorozatgyártás tervezett idejét sem. Az biztosnak tűnik, hogy 2026-ban még csak a Saloont kapjuk meg, azt is először Észak-Amerika, utána a világ többi része. A Space-Hub valamikor később csatlakozik a palettához.

10 érdekesség a Krokodil Dundee-ról, amiről talán nem is hallottál
A VHS-korszak egyik örökbecsű klasszikusát a valóság ihlette. Vagy mégsem?
Szokatlan stílus: baseballsapkában fotózták le XIV. Leó pápát
A katolikus egyházfőknél nem túl gyakran bukkannak fel ilyen hétköznapi darabok, egyszerre két dresszkódot is megszegett vele.
92 évesen vágott neki az egyik legkeményebb bringaversenynek
Fred Schmid nem ma kezdte a bringaversenyzést, de még ebben a korban is olyasmire képes, amire kevesen.
Úton van a Red Dead Redemption 3?
Egy bennfentes szivárogtatott izgalmas információkat, és nagy bejelentésre is utalt.
Hogyan válasszunk megbízható kivitelezőt az építkezéshez?
Az építkezés vagy lakásfelújítás komoly beruházás, amelyhez elengedhetetlen a megfelelő kivitelező megtalálása. Egy rosszul megválasztott csapat nemcsak késedelmeket, hanem anyagi veszteségeket és minőségi problémákat is okozhat. Ebben a cikkben végigvesszük azokat a szempontokat, amelyek segíthetnek a megfelelő szakemberek kiválasztásában.
12 érdekesség Christopher Nolan Batman-trilógiájáról, amiről talán nem is hallottál
A rendező a Batman: Kezdődik!-kel megváltoztatta a szuperhősfilmekről kialakult képet, arra viszont nem volt ráhatása, hogy a Denevérember jelmeze ne legyen szűk Christian Bale-nek.