Series 0: így képzeli a jövőt a Honda

Sokat elmond az autózás modern megközelítéséről, hogy két új villanyautó-koncepciójukat nem autószalonon, hanem a CES-en mutatták meg.
Két erősen futurisztikus, nagyon letisztult formavilágú tanulmányautót leplezett le a Honda a Las Vegas-i CES elektronikai kiállításon. Eleve érdekes jelenség, egyúttal az autók, az autózás helyzetének változását is jól mutatja, hogy miközben a tradicionális autószalonok átalakulnak vagy megszűnnek, a nagy gyártók inkább efféle rendezvényekre fókuszálnak. Ráadásul a Honda újdonságai azért is nagyon fontosak, mert ezek az új Series 0 elektromosautó-széria első tagjai.

A Series 0 név egyébként nem elsősorban a zéró-emisszióra utal, hanem arra, hogy ezek a modellek egy új kezdőpontot jelentenek, új fejezetet nyitnak a gyártó történetében. Ezt erősíti az is, hogy a villanyautók számára új, retró stílusú logót terveztek. Természetesen ez is egy H-betű, mégis más, mint az éppen aktuálisan használt. Öt alapértéket határoztak meg: olyan formatervre törekednek, ami megragadja a figyelmet, reakciókat vált ki (A Rezonancia Művészete, ahogy mondják); központi szerepet kapnak az autonóm funkciók és vezetéssegédek; az összekapcsolhatóságra, a dolgok internetjére is alapoznak; azt akarják, hogy ezekkel együtt is élmény legyen a vezetés; és hatékony elektromos hajtást kínáljanak.

Minden szempontból a Saloon nevű koncepciónak tulajdonítják a legnagyobb jelentőséget, amely egy lapos, sportos, könnyű autó, elöl egy nagy, világító porszívószájjal, aminek közepén már az új emblémát láthatjuk. Hátul hasonló formában fut körbe a lámpa, körülölelve a Honda-feliratot. A beltér még futurisztikusabb, bár egyben egyszerű is, szarvkormánnyal és egy méretes képernyővel, sportülésekkel, a hátul ülőknek pedig az első székek támlájába integrált kijelzőket szánták. Könnyű, intuitív kezelést ígérnek.

A technikáról még nem sokat tudni, korai lenne arról beszélni, hány és milyen teljesítményű villanymotorok, mekkora kapacitású akkumulátorcsomag kerül a Saloonba (remélhetőleg azért a nevén még dolgoznak a szériagyártásig). Az viszont már biztos, hogy steer-by-wire kormányzást kap. Ami ugyancsak lényeges: kívül és belül egyaránt a lehető legnagyobb arányban használnak majd a gyártás során fenntartható forrásból származó alapanyagokat.

A másik prototípus a Space-Hub: természetesen a formanyelv hasonló, de ez a modell egy egyterű. Tágas utasteret és sok variációs lehetőséget kínál, így akár közösségi térként is szolgálhat. De ezen kívül nem árultak el egyelőre semmit, a sorozatgyártás tervezett idejét sem. Az biztosnak tűnik, hogy 2026-ban még csak a Saloont kapjuk meg, azt is először Észak-Amerika, utána a világ többi része. A Space-Hub valamikor később csatlakozik a palettához.

Történelmet írt az NBA hárompontos-királya
Steph Curry az első ember a liga történetében, aki eljutott négyezer tripláig. Vagyis összes karrierpontjának csaknem felét így szerezte.
Sosem látott filmfelvétel került elő a Nemzeti Színház 60 évvel ezelőtti felrobbantásáról
A Blaha Lujza téri Nemzeti Színház 1965. március 15-én történt felrobbantását azóta sem tudta kiheverni a magyar társadalom. Pontosan 60 év telt el azóta, hogy a metró építkezésére hivatkozva lerombolták Budapest ikonikus épületét, amelyre egyre kevesebben emlékeznek már. Az NFI Filmarchívumban most feldolgozott filmfelvételek segítenek abban, hogy azok is átélhessék az élményt, akik sosem járhattak az épületben.
A spermád megmondja, meddig élsz?
Úgy tűnik, a spermiumok száma és mozgékonysága is összefüggésben van a várható élettartamunkkal.
„Az emberek 90 százaléka nem alkalmas együttélésre” - TRÚMEN S02E03
A TRÚMEN legfrissebb adásában a városi élet előnyeit és hátrányait boncolgatja Törőcsik Dani és Tóth Szabi.
Élőben tolmácsolhat hamarosan az Apple AirPods
Az iOS 19 hozhatja meg a rendkívül hasznos új funkciót az Apple vezeték nélküli fülhallgatójába.
Lángoló autó, izzó fékek – itt van Brad Pitt F1-filmjének előzetese
Akcióból, drámából és humorból sem lesz hiány a trailer alapján, mi már nagyon várjuk a premiert.