Promóció
Íme, a Formula-1 pilótáinak kedvenc pályái

A vélemények megoszlanak, de három helyszín esetében nagy az egyetértés.
Az idei évben rekordszámú, huszonnégy futamot rendeznek a Formula-1-ben, így a kultikus pályák mellé - esetenként helyett - egyre több új helyszín is csatlakozik. Az ősidők óta jelenlevő Monza szembeállítva az óriási felhajtást generáló, Las Vegasban rendezett futammal remekül mutatja azt a változatosságot, amire évről évre számíthatunk a királykategóriában. Akárcsak a szurkolóknak, úgy a pilótáknak is hatalmas merítési lehetőség áll a rendelkezésükre, ha kedvenc vonalvezetést kell választani.
Mind a csapat, mind a rajongók 110 százalékos koncentrációt várnak el a versenyzőktől az összes pályán, viszont nagy előnnyel indulnak a pilóták abban az esetben, ha zsigeri szinten imádják az aktuális aszfaltcsíkot. A vélemények megoszlanak a száguldó cirkusz berkein belül, hogy melyek a legélvezetesebb pályák, de három helyszín esetében egészen nagy az egyetértés.
Stefano Domenicali volt Ferrari-csapatfőnök korábban azt nyilatkozta, a pilóták egyik kedvence az ausztrál pálya, ami tökéletes illik a Formula-1 profiljába. A Melbourne-ben rendezett verseny a szurkolók körében is népszerű, amit jól mutat, hogy a legutóbbi futam minden idők legnézettebb sporteseményévé vált a földrészen.
Lewis Hamiltonról köztudott, hogy szereti a vakuk villanását, imádja a felhajtást, így aztán nem meglepő, hogy kedvenc helyszínei között szerepel Monaco, de elárulta azt is, hogy a tradicionális pályákat is kedveli. Ezek közé tartozik Silverstone, Montréal, valamint a Hungaroring is. Állítása szerint az Amerikai Nagydíjon a magas csúcssebesség és a kemény féktávok különlegessé teszik a vonalvezetést.
A pilóták jelentős részénél befolyásoló tényező az első dobogós hely, és természetesen az első futamgyőzelem is. Ez alapján választott Norris is, aki 2020-ban Ausztriában állhatott először a pódiumra, így neki a Red Bull Ring lett a szíve csücske. Russell szerint Baku is élvezetes, mivel a szűk pálya tele van trükkös kanyarokkal, ami miatt illik saját vezetési stílusához.

Másik szempont természetesen a hazai pálya által indukált megbecsülés, így aztán nem meglepő, hogy Pérez számára Mexikó, Leclerc-nek pedig Monaco a kedvence. És itt elérkeztünk az egyik leginkább favorizált helyszínhez, mivel az ikonikus monacói aszfaltcsíkot Leclerc-en és Sainzon kívül is nagyon sokan kedvelik a pilóták közül, ami valószínűleg az utánozhatatlan hangulatnak is köszönhető.
Az Ardennek hegység lábainál elterülő, legendás első harmaddal rendelkező belga pálya is nagyon népszerű. Még a szűkszavúságáról ismert visszavonult pilóta, Kimi Räikkönen is méltatta a helyszínt, véleménye szerint egy évben többször is rendezhetnének nagydíjat kedvenc pályáján. Max Verstappen is osztja a finn világbajnok véleményét, aki már többször kiemelte, minden évben az egyik legjobban várt pálya számára a Spa-Franchochamps.
A szurkolók és a pilóták egyöntetű véleménye alapján a legnépszerűbb azonban a Japán Nagydíj. Az őrült futamoknak otthont adó Szuzuka egy igazi old school pálya fűvel, kavicsággyal, egymást keresztező nyomvonallal, és a szurkolók által biztosított hihetetlenül impulzív hangulattal. Fernando Alonsónak Szuzuka a kedvenc pályája, mert imádja a vonalvezetést és a nagy sebességű kanyarokat. Pérez sem rejtette véka alá a véleményét, ő kategorikusan kijelentette, ez a legjobb verseny a naptárban, de hasonló véleményen volt Verstappen, Sainz és a visszavonult pilóták jelentős része is. Nem véletlen, hogy a nagydíj szerződését is meghosszabbították, így 2029-ig egészen biztosan láthatunk futamokat Szuzukában.

Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.