Promóció
Négy Lambo-ajtóval jön az olaszok elektromos luxus-szedánja

Az Aehra egy viszonylag ismeretlen, fiatal gyártó, de ez nem ok arra, hogy szerénykedjenek. Itt a második modelljük.
Ha nem hallottál még az Aehráról, nem a te hibád: ez egy egészen új olasz autómárka – annyira friss, hogy még csak a napokban lesz egy éve, hogy világgá kürtölték létezésüket. Szakembereik közt van, aki a Lamborghininél és az Italdesignnál is megfordult, illetve az Európa legnagyobb szélcsatornáját működtető Aero Gravitytől is igazoltak. 2022 végén már megvillantották első modelljüket, egy SUV-t, de tényleges érkezését csak későbbre ígérik. Most pedig láthatjuk végre másik autójukat, egy futurisztikus formájú, áramvonalas, elektromos szedánt.
Neve még nincs a kocsinak, látványos megoldásai annál inkább. Kapásból ott van a négy Lambo-ajtó, amelyek egymással ellentétesen nyílnak: míg az elsők előre, addig a hátsók hátra, persze felfelé. Ilyen megoldásoknál gyakran vagánykodnak azzal a tervezők – legalábbis a tanulmány stádiumban –, hogy elhagyják a B-oszlopot. Itt ilyesmiről nincs szó, hihetőbbnek is tűnik tőle az egész kialakítás. Amúgy finom, elegáns vonalvezetésű karosszériát rajzoltak neki, csíkszerűen keskenyre húzott lámpatestekkel, minimális első és hátsó túlnyúlással.

A beltér hasonlít arra, amit tavaly az SUV-vel már megmutattak. A kormány mintha félúton lenne a hagyományos és a szarvkormány között, a műszerfal közepén egy méretes képernyőt találunk, de ha ez nem lenne elég, fölötte teljes szélességben húzódik egy HMI (Human Machine Interface) névvel illetett óriáskijelző. Álló helyzetben ezt fölfelé ki is lehet terjeszteni, ezzel lényegében egy mobil moziban érezhetjük magunkat. A teljesen sík padlónak és a hosszú tengelytávnak köszönhetően az ígéretek szerint a kosárlabdázó alkatú utasok is kényelmesen elférnek majd.
Ami a hajtásláncot illeti, azon az SUV-vel osztozik majd a szedán is. Hogy ez egészen pontosan mit jelent, egyelőre nem tudni, de mivel egyértelműen luxusmárkaként kívánják pozicionálni magukat, aligha fogják elspórolni a teljesítményt. Az akkumulátort az osztrák Miba Battery Systemsszel közösen fejlesztik, megcélozva az akár 800 kilométeres hatótávot. Ezen kívül aktív aerodinamikai elemeket, valamint a legkorszerűbb hőgazdálkodási és hűtési megoldásokat ígérik.

Mind a szedán, mind a SUV gyártása néhány év múlva kezdődhet, az első példányok leszállítását 2026-ra tervezik, méghozzá azzal a kijelentéssel, hogy azok megjelenésükben nem sokban térnek majd el a prototípusoktól. A sorozatgyártás 2027-re pöröghet fel, a csúcson 25 ezer autós éves kapacitással. Az árak a várakozások szerint 160 ezer euró, azaz úgy 60 millió forint körül alakulhatnak.
Vizsgáld meg jobban az olaszok luxusautóját galériánkban!
10 érdekesség a Krokodil Dundee-ról, amiről talán nem is hallottál
A VHS-korszak egyik örökbecsű klasszikusát a valóság ihlette. Vagy mégsem?
Szokatlan stílus: baseballsapkában fotózták le XIV. Leó pápát
A katolikus egyházfőknél nem túl gyakran bukkannak fel ilyen hétköznapi darabok, egyszerre két dresszkódot is megszegett vele.
92 évesen vágott neki az egyik legkeményebb bringaversenynek
Fred Schmid nem ma kezdte a bringaversenyzést, de még ebben a korban is olyasmire képes, amire kevesen.
Úton van a Red Dead Redemption 3?
Egy bennfentes szivárogtatott izgalmas információkat, és nagy bejelentésre is utalt.
Hogyan válasszunk megbízható kivitelezőt az építkezéshez?
Az építkezés vagy lakásfelújítás komoly beruházás, amelyhez elengedhetetlen a megfelelő kivitelező megtalálása. Egy rosszul megválasztott csapat nemcsak késedelmeket, hanem anyagi veszteségeket és minőségi problémákat is okozhat. Ebben a cikkben végigvesszük azokat a szempontokat, amelyek segíthetnek a megfelelő szakemberek kiválasztásában.
12 érdekesség Christopher Nolan Batman-trilógiájáról, amiről talán nem is hallottál
A rendező a Batman: Kezdődik!-kel megváltoztatta a szuperhősfilmekről kialakult képet, arra viszont nem volt ráhatása, hogy a Denevérember jelmeze ne legyen szűk Christian Bale-nek.