Promóció
Olasz segítséggel készít villanybringát az Audi

Kőkemény dakaros versenygép ihlette.
Az Audi még 2021-ben mutatta be az RS Q E-tron nevű elektromos szörnyeteget, amellyel aztán a legutóbbi két Dakar-ralin is rajthoz álltak. Egy 680 lóerős rendszerteljesítményű, két villanymotorral hajtott, de hatótávnövelőként – tehát hajtást közvetlenül nem biztosítóként – kétliteres turbós benzines versenyautóról van szó, amelyet aztán olyan klasszisok terelgettek, mint Carlos Sainz, Stéphane Peterhansel és Matthias Ekström. Most ebből a kocsiból merítettek inspirációt, de egy egészen másik műfajban kamatoztatták azt.

Bemutatták ugyanis az Audi Electric Mountain Bike Powered by Fantic e-bike-ot, azaz egy elektromos rásegítéssel is ellátott mountain bike-ot. A bringát az olasz Fantic motorkerékpár-gyártóval közösen készítik. Az alapot egy könnyű alumíniumváz adja, ebbe építették be a 36 voltos, 720 wattórás Fantic Integra akkumulátorcsomagot, amely egy 250 wattos, 90 newtonméter nyomatékú elektromotort lát el energiával. Négyféle szintű rásegítés közül lehet választani. Az Eco a legjobb hatásfok elérésére törekszik, a Tour enyhébb villanyos segítséget jelent, a Sport jelentősebbet, míg a Boost a legerősebbet, főleg komolyabb emelkedők leküzdéséhez. A sebességet és az aksi állapotát a kormányon lévő digitális kijelző mutatja.

Vázból háromféle méretűt, S-es, M-est és L-est lehet választani, a futóműalkatrészeket az Öhlins szállítja, az első villa RXF38, 180 milliméteres rugóúttal, a hátsó rugóstag TTX 22M. Az IN.CA.S tárcsafék elöl 220, hátul 203 milliméteres. Váltóból tizenkét sebességes SRAM GX Eagle-t választottak, a Mavic E-Deemax felnikre pedig Vittoria e-Mazza, valamint e-Martello gumit szereltek.
Az Audi bringája persze nem olcsó: 8900 eurót kérnek érte, ami átszámolva bő 3,4 millió forint. Ennyiért azért már elég frankó használt A4-eseket is lehet venni – de természetesen nem ugyanaz a célközönség.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.