Promóció
Ez lehet a legbiztonságosabb gyerekülés

Frank Stephenson tervezte, akinek a keze benne van a Ferrari F430-ban, a Fiat 500-ban és a McLaren P1-ben is.
Amikor gyerekülést választunk, az a legfontosabb szempont, hogy a lehetőségeinkhez képest a legbiztonságosabbat vegyük meg gyermekeinknek. Vannak olyan nagy márkák, amelyeknek a termékeivel nem nagyon lehet melléfogni, most viszont a Frank Stephenson Design bemutatott egy új ülést, amiről azt állítják, ez a világ legbiztonságosabbja. Oké, ezt nyilván bárki mondhatja, amiért mégis érdemes odafigyelni a Babyarkra, hogy annak a Frank Stephensonnak a cége készítette el, aki tapasztalt formatervezőként egyebek mellett a Maserati MC12-n, a Ferrari F430-on, a Fiat 500-ason és több McLarenen is dolgozott.

A gyerekülés váza szénszálas, és maga a bázistalp is energiaelnyelő – utóbbit olyan acéltekercsekkel látták el, amelyek egy ütközés során kinyúlnak, így lassítják az ülés előrecsapódását. Az oldalvédelmet a harkályok csontszerkezete inspirálta, míg a fejtámlarész az intelligens, ütéselnyelő D3O polimer felhasználásával készült. Helyet kapott a székben továbbá tizennégy darab szenzor, többek közt gyorsulásérzékelők és giroszkópok, amelyeknek adatai egy esetleges baleset után megmutatják, használható-e tovább a gyerekülés, vagy már nem biztonságos. A rendszer a helyes beszerelésben is segít, és szól, ha a kocsiban hagyjuk a gyereket.
A 125 centiméteres magasságig, illetve újszülött kortól 30 kilogrammos testtömegig használható Babyark menetirány szerint, vagy annak háttal is rögzíthető. Mintegy kétszáz törésteszten ment át a fejlesztés során, folyamatosan vizsgálták és értékelték a fej- és mellkasi sérülések esélyét. Ráadásul miközben a legtöbb hasonló terméknek van valamilyen szavatossági ideje, addig Stephensonék azt mondják, a felhasznált anyagok miatt ez az ülés lényegében soha nem öregszik el. Tíz év után ingyenes átvizsgálásra biztosítanak lehetőséget.

A Babyark egyelőre csak előrendelhető, az első példányok május 31. után jutnak el a vevőkhöz. A forgalomban lévő autók nagyjából 80 százalékával kompatibilis, ezt a gyártó honlapján lehet ellenőrizni. Ára igen húzós, 990 dollár, vagyis bő 360 ezer forint, és a forgalmazás tényleges indulásával ez csak tovább emelkedik, 1190 dollár (430 ezer forint) lesz május végétől. Ha viszont nem nyeri el valakinek a tetszését, száz napon belül vissza lehet küldeni.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.