Promóció
Porsche-technika hajtja a terepes Bogarat
Az 1970-es évjáratú Volkswagen egy kortárs 914-es bokszermotorját kapta meg.
Baja Bugnak kissé leegyszerűsítve a terepes használatra átalakított, azaz megemelt, bütykös gumikkal ellátott Bogarakat hívjuk. A Baja név az Amerika Dakarjaként is hivatkozott Baja 1000 terepraliversenyre utal. Nem keverendő – bár végül is rokon – a műfaj azokkal a buggykkal, amilyeneket például Bruce Meyers épített, vagy amilyet a Különben dühbe jövünk című Bud Spencer-Terence Hill filmben láttunk. De a lényeg, hogy az efféle átépítések nem tudnak kimenni a divatból.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Így hát igazán szexi ez a példány is, amelyet egy 1970-es Volkswagen Bogárból faragtak ki. A látványos emelés nem maradhatott el, természetesen a rugóút sincs még csak köszönőviszonyban sem a gyárival, de nem részletezik, milyen elemekből állt össze a futómű. Az biztos, hogy 15 colos Black Rock felniket kapott az autó, ezekre 235/75-ös, azaz jó ballonos, terepmintás BF Goodrich gumikat feszítettek. Került fel egy masszív tetőcsomagtartó is fényhíddal, de mielőtt azt hinnénk, legalább a kaszni eredeti, gyorsan jegyezzük fel, hogy üvegszálas elemeket gyártottak hozzá, a világítást ledesre váltották.
A beltérben a korszellemnek megfelelő, de biztonsági szempontból kifogásolható fejtámla nélküli üléseket találunk. A műszerfal és az ajtóborítások is üvegszálasak a súlycsökkentés jegyében, a Grant háromküllős sportkormány varrása a fényezéshez passzoló narancssárga. Középre GPS-alapú kilométeróra került, a biztonsági övek sima hárompontosak.
De a legérdekesebb talán a technika. Nem tartották meg a gyári Bogár-technikát, helyette a kortársnak mondható Porsche 914-esből vették át a szintén léghűtéses, négyhengeres bokszermotort. Csakhogy ez kétliteres, és alapból is 100 lóerőt tudott, de reszeltek is rajta. Ikerkarburátorokkal szerelték fel, egyedi kipufogót terveztek hozzá, de azt nem tudni, a teljesítmény mennyit változott. Négyfokozatú Pro Street kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a megállást pedig négy tárcsafék segíti. Egy apró észrevétel csak a terepképességek kapcsán: a motort körülölelő keret eléggé alacsonyra nyúlik, nem kizárt, hogy viszonylag hamar le tud érni.
A Baja-stílusú Bogár a napokban kelt el a Bring a Trailer oldalán keresztül, az aukció győztese 29 ezer dollárt, azaz vastagon tízmillió forintot fizetett ki érte.
Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Promóció
ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa
Promóció
Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez
Roppant látványos, egyedi Richard Mille-t árverez Pharrell Williams
A zenész maga is beszállt a piros szíjas RM 65–01 tervezésébe, sőt az aláírása is ott figyel rajta.
A retróhullám tovább szárnyal, érkezik a modern Nintendo 64
Az Analogue gárdája elhozza azt, amire már nagyon régóta várnak a Nintendo-rajongók.
Ilyen mérges Škoda Citigót még sosem láttunk
A csehek városi kiskocsijából 280 lóerős, összkerekes büntetőgépet faragtak, és nem győzzük csodálni.
Egyszerre képernyő is ez az új billentyűzet
A DS Pixel Keyboard nem hagyományos billentyűkkel rendelkezik – ehelyett egy kijelzőből és egy billentyűzet-feltétből áll.
A történelem legnagyobb tévhitei, amit a legtöbb ember készpénznek vesz
Néha egy film a ludas a tévképzetben, de előfordul, hogy a Mandela-effektus a hibás.
Luke Evans a példa: egy sztár is szoronghat a külseje miatt
A népszerű színész nincs teljesen kibékülve a testével, kell némi noszogatás, hogy ledobja a felsőjét.