Promóció
E:Ny1 – itt a Honda második villanyautója Európának

A Honda 2019-ben mutatta be az E városi kisautót, most egy elektromos SUV-vel bővül a zéró emissziós kínálat.
Egyelőre nem tolta túl a Honda az elektromos átállást, és a teljes modellpalettájukat illető fordulatot is valahova 2040-re tehetjük. Eddig egyetlen egy olyan villanyautójuk volt, amit Európában forgalmaztak, méghozzá a nagyon jópofa városi kisautó, az E. Most harcba küldenek egy újabbat, a meglehetősen furcsa nevű E:Ny1-et. Ezzel az egyik legnépszerűbb szegmensre, a kompakt SUV-ok kategóriájára lőnek.
Kezdjük is rögtön a hajtással: az E:Ny1 villanymotorja 204 lóerős teljesítményt és 310 newtonméteres nyomatékot tud leadni, ami hozzávetőleg egy tisztességesebb turbódízel szintje, viszont közben helyi szinten nincs károsanyag-kibocsátása. A WLTP-ciklus szerint 412 kilométert tud megtenni egy töltéssel, ha ez valós felhasználás mellett szokás szerint kevesebb is lesz valamivel, még akkor sem tűnik rossznak. Amúgy a 68,8 kilowattórás hasznos kapacitású akkucsomagot 10-ről 80 százalékra akár 45 perc alatt fel lehet tölteni, míg 100 kilométerre elegendő energiát 11 perc alatt képes elraktározni.

Ami a formát illeti, egy kupés tetővonalú hobbiterepjáróról van szó, amely a HR-V stílusjegyeit hordozza magán, egyúttal pedig méretben is ahhoz áll a legközelebb. A töltőcsatlakozót az orr-részen helyezték el egy behúzható panel mögött – ez egy hagyományos, belső égésű motoros autó esetében a hűtőmaszknak felelne meg. A modell panoráma üvegtetővel is kapható. Belül is tetten érhető a HR-V-vel való hasonlóság, ám középre került egy jókora, 15,1 colos képernyő, a vezető előtt 10,2-es kapott helyet. Telefont Apple CarPlayjel és Android Autóval is lehet csatlakoztatni, tölteni pedig USB-vel vagy vezeték nélkül tudunk.
Az e:Ny1 egyelőre nem szerepel a Honda hazai konfigurátorában, pontos indulóára és a forgalmazás kezdetének időpontja nem ismert.
Nézd meg a Honda e:Ny1 képeit galériánkban:
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.