Éljenek a színek: a Fiat nem gyárt több szürke autót

Festékbe mártott Fiat 600e
Forrás: Fiat

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Fiat vezérigazgatója beült egy 600e-be, majd elmerült a hatalmas festékes vödörben. Van ennél látványosabb üzenet?

Nézz szét az utcán, vagy less ki az ablakon: milyen színű autókat látsz? Fehéret, szürkét és feketét egészen biztosan bőven, de az igazi színek már jóval ritkábbak. Egy tavalyi felmérés szerint a 2021-ben legyártott kocsik több mint harmada volt fehér, a fekete zárt a második, a szürke a harmadik helyen, a dobogóról éppen csak lecsúszott az ezüst. Mindössze nyolc százaléknyi kék kocsi készült – ez volt a legkeresettebb valódi szín.

A helyzet tehát kissé lehangoló, már legalábbis azok számára, akik kedvelik a harsányabb, élénkebb, de minimum változatosabb színvilágot. A jelenség természetesen nem véletlen, számos oka van. Sok gyártónál eleve csak ezek tartoznak a felár nélküli alapszínek közé, máskor az értékesítők terelgetik a fekete-fehér-szürke felé a vevőt, mondván, azt könnyebb lesz használtan eladni. Gyakran amúgy az élénksárgát és a rikító kéket is azonnal elviszik, hiszen abból kisebb a választék, gyorsan kell lecsapni rá, ha valakinek ez szempont.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A Fiatnál mindenesetre most megelégelték a nagy szürkeséget. A márka vezérigazgatója, Olivier François – aki egyben a Stellantis konszern marketingfőnöke is – bejelentette az új stratégiát, az Operation No Greyt, azaz Nincs Szürke Hadműveletet. Tette mindezt igen látványosan, beült ugyanis egy Fiat 600e-be, és az autóval együtt belemerítették őt egy hatalmas festékes vödörbe, amelyből kiemelve a kocsi immár szürke helyett narancssárga színben pompázott.

François úgy fogalmazott: az autógyártók kedvenc színe a szürke. Szürkék a németek, a japánok, a franciák. Ezeket az autókat mindig könnyű eladni. Itt azonban Olaszországról van szó, ahol minden az örömről, az optimizmusról, a szenvedélyről, a szerelemről és az életről szól. Akkor hogy is jön ide a szürke? Sehogy! Szerintük a világnak nincs szüksége több szürke autóra, ezért a Fiatnál nem is gyártanak ilyet mostantól. A lépés igen határozott és kifejezetten örömteli, azonban nem lepődnénk meg, ha például fekete, fehér és ezüst színű autókat azért továbbra is fényeznének az olasz robotok – hiszen ezekről nem esett szó, csak a szürkét száműzték a kínálatból.

Videók

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Kép
Szórakozás

Ezek a filmek kaszálták a legnagyobbat minimális büdzséből

Ha kevés a pénz, kreatívnak kell lenni a siker érdekében.

Kép
Szórakozás

Mutatjuk az amerikai izomautókat, amiket Hollywood miatt szerettünk meg

A benzinfaló szörnyetegek közül néhány kimondottan kedveltek a rendezők.

Kép
Jármű

Megújult a Porsche 911, először készült belőle hibrid is

Kevés jellegzetesebb formájú autót ismerünk, a modellfrissítés elsősorban műszaki szempontból hozott sok újdonságot.

Kép
Szórakozás

A világ legcudarabb motorversenyéről forgat Brad Pitt

Úgy tűnik, nem elég neki a Formula–1, a Man TT-t is megfilmesítené. Ebben Channing Tatum lesz a társa.

Kép
Szórakozás

Cseh milliárdos veszi meg a brit királyi postát

Az intézmény közel négyszáz éves története során először kerül külföldi kézbe.

Kép
Szórakozás

10 zseniális karakter a Marvel-univerzumban, akit méltatlanul elvesztegettek

Jöjjenek a Marvel-univerzum tömeggyártásának legnagyobb károsultjai, avagy karakterek, akiket elvesztegettek!

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!