Éljenek a színek: a Fiat nem gyárt több szürke autót

Festékbe mártott Fiat 600e
Forrás: Fiat

Jármű

8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Milyen cipők kellenek egy alapruhatárba?

Facebook
Twitter
Pinterest

A Fiat vezérigazgatója beült egy 600e-be, majd elmerült a hatalmas festékes vödörben. Van ennél látványosabb üzenet?

Nézz szét az utcán, vagy less ki az ablakon: milyen színű autókat látsz? Fehéret, szürkét és feketét egészen biztosan bőven, de az igazi színek már jóval ritkábbak. Egy tavalyi felmérés szerint a 2021-ben legyártott kocsik több mint harmada volt fehér, a fekete zárt a második, a szürke a harmadik helyen, a dobogóról éppen csak lecsúszott az ezüst. Mindössze nyolc százaléknyi kék kocsi készült – ez volt a legkeresettebb valódi szín.

A helyzet tehát kissé lehangoló, már legalábbis azok számára, akik kedvelik a harsányabb, élénkebb, de minimum változatosabb színvilágot. A jelenség természetesen nem véletlen, számos oka van. Sok gyártónál eleve csak ezek tartoznak a felár nélküli alapszínek közé, máskor az értékesítők terelgetik a fekete-fehér-szürke felé a vevőt, mondván, azt könnyebb lesz használtan eladni. Gyakran amúgy az élénksárgát és a rikító kéket is azonnal elviszik, hiszen abból kisebb a választék, gyorsan kell lecsapni rá, ha valakinek ez szempont.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A Fiatnál mindenesetre most megelégelték a nagy szürkeséget. A márka vezérigazgatója, Olivier François – aki egyben a Stellantis konszern marketingfőnöke is – bejelentette az új stratégiát, az Operation No Greyt, azaz Nincs Szürke Hadműveletet. Tette mindezt igen látványosan, beült ugyanis egy Fiat 600e-be, és az autóval együtt belemerítették őt egy hatalmas festékes vödörbe, amelyből kiemelve a kocsi immár szürke helyett narancssárga színben pompázott.

François úgy fogalmazott: az autógyártók kedvenc színe a szürke. Szürkék a németek, a japánok, a franciák. Ezeket az autókat mindig könnyű eladni. Itt azonban Olaszországról van szó, ahol minden az örömről, az optimizmusról, a szenvedélyről, a szerelemről és az életről szól. Akkor hogy is jön ide a szürke? Sehogy! Szerintük a világnak nincs szüksége több szürke autóra, ezért a Fiatnál nem is gyártanak ilyet mostantól. A lépés igen határozott és kifejezetten örömteli, azonban nem lepődnénk meg, ha például fekete, fehér és ezüst színű autókat azért továbbra is fényeznének az olasz robotok – hiszen ezekről nem esett szó, csak a szürkét száműzték a kínálatból.

Videók

Jármű

8+1 forradalmi Mercedes, ami megváltoztatta az autózásról alkotott képünket

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Promóció

Milyen cipők kellenek egy alapruhatárba?

Kép
Életmód

Ez az egyszerű diéta hatékonyabban fogyaszt, mint hinnéd

Ebben a diétában nem az a lényeg, hogy mit eszel, hanem hogy mikor eszed.

Kép
Jármű

A Volvókba érkezik meg elsőként a Google-féle Gemini

Azt mondják, ez majd annyira enyhíti a kognitív terhelést, hogy a sofőrök sokkal jobban oda tudnak figyelni a vezetésre.

Kép
Tech

Retró klasszikusok érkeznek az Xbox Game Passra

Ötven régi nagy kedvencünk valamelyest felújítva válik felhőn keresztül is játszhatóvá.

Kép
Stílus

Vagány Tag Heuerek ikonikus autóversenyekhez

Ezen a hétvégén rendezik a Formula–1-es Monacói Nagydíjat és az Indy 500-at is, a Tag Heuer három karórával készült az alkalomra.

Kép
Jármű

Frank Sinatra ajándéka volt ez az elfeledett autóritkaság

A legendás színész-énekes akkori feleségét, Ava Gardnert lepte meg. De milyen autóval is?

Kép
Stílus

Megkapta első személyre szabott cipőjét Vinícius Jr.

A Real Madrid brazil sztárja exkluzív Nike Mercurial Player Editiont kapott, amivel eddigi pályafutását ismerik el.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!