Videón a Civic Type-R Nordschleife-rekordja

Honda Civic Type R
Forrás: Honda

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Komoly presztízs a nürburgringi rekordot birtokolni. A Honda most visszavette a trónt a Renault-tól.

Minden versengés alapja az összehasonlíthatóság. Nem lehet például megmondani, hogy Usain Bolt vagy Eliud Kipchoge a jobb futó, hiszen előbbi biztosan nyerne sprinttávon, utóbbi viszont hamarabb szakítaná át a célszalagot egy maratonon. Nem véletlenül van tehát nagy jelentősége az autógyártók számára az ikonikus Nordschleife versenypályán futott köridőknek: a táv adott, a vonalvezetés telis-tele van kihívásokkal, az eredmények pedig jól összevethetők – még ha tudjuk, itt is vannak változók, mint mondjuk az időjárás.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Honda Civic Type R a Nordschleifén
forrás: Honda
A Nordschleife a maga hosszával, szintkülönbségeivel és vonalvezetésével kimondottan technikás pályának számít

A lényeg viszont az, hogy irdatlan presztízzsel – és marketingértékkel – bír, ha valaki magáénak tudhatja az itteni rekordot. Az elsőkerekes autók kategóriájában pedig mostantól újra a Honda Civic Type R büszkélkedhet ezzel. Korábban is volt már csúcstartó a modell, igaz, még az előző generáció, amely 2017-ben verte meg a Volkswagen Golf GTI Clubsportot. Csakhogy aztán a Renault Mégane RS Trophy-R átvette a vezetést – mostanáig.

A Honda már az új Type R bemutatásakor mert hangosan köszönni, sőt a hivatalos premier előtt körrekordot futottak Szuzukában. Akkor a saját korábbi idejüket javították meg, és ha világszinten nézzük, azért sokkal kisebb is a visszhangja, így a presztízsértéke is egy ottani sikernek. A mostani, nürburgringi 7:44.881-es kör már más téma, ezt mindenhol ki lehet tenni a kirakatba.

Honda Civic Type R
forrás: Honda
A körrekordokat több különböző kategóriában tartják nyilván, a Civic az elsőkerekes autók közt ült fel a trónra

Igaz, amit az imént az összehasonlíthatóságról írtunk, egy kicsit borul is rögtön. A Type R friss csúcsa ugyanis 20,832 kilométeren született, míg a Mégane 2019-es eredménye, amit most a Honda felülmúlt, ennél valamivel rövidebb távon, időközben ugyanis módosult kissé a rekordkísérletek során használt vonalvezetés. Így eshetett meg, hogy a Civic 7:44.881-es ideje jobbnak számít, mint a Renault 7:40.100-a. Az ugyanis erre a távra átszámolva hivatalosan 7:45.389-nek felel meg.

De hagyjuk a szőrszálhasogatást, és nézzük, hogyan talált körbe a kétliteres, 329 lóerős turbómotorral szerelt Type R a Zöld Pokolban:

Videók

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Kép
Szórakozás

Ezek a filmek kaszálták a legnagyobbat minimális büdzséből

Ha kevés a pénz, kreatívnak kell lenni a siker érdekében.

Kép
Szórakozás

Mutatjuk az amerikai izomautókat, amiket Hollywood miatt szerettünk meg

A benzinfaló szörnyetegek közül néhány kimondottan kedveltek a rendezők.

Kép
Jármű

Megújult a Porsche 911, először készült belőle hibrid is

Kevés jellegzetesebb formájú autót ismerünk, a modellfrissítés elsősorban műszaki szempontból hozott sok újdonságot.

Kép
Szórakozás

A világ legcudarabb motorversenyéről forgat Brad Pitt

Úgy tűnik, nem elég neki a Formula–1, a Man TT-t is megfilmesítené. Ebben Channing Tatum lesz a társa.

Kép
Szórakozás

Cseh milliárdos veszi meg a brit királyi postát

Az intézmény közel négyszáz éves története során először kerül külföldi kézbe.

Kép
Szórakozás

10 zseniális karakter a Marvel-univerzumban, akit méltatlanul elvesztegettek

Jöjjenek a Marvel-univerzum tömeggyártásának legnagyobb károsultjai, avagy karakterek, akiket elvesztegettek!

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!