Promóció
Videón a Civic Type-R Nordschleife-rekordja

Komoly presztízs a nürburgringi rekordot birtokolni. A Honda most visszavette a trónt a Renault-tól.
Minden versengés alapja az összehasonlíthatóság. Nem lehet például megmondani, hogy Usain Bolt vagy Eliud Kipchoge a jobb futó, hiszen előbbi biztosan nyerne sprinttávon, utóbbi viszont hamarabb szakítaná át a célszalagot egy maratonon. Nem véletlenül van tehát nagy jelentősége az autógyártók számára az ikonikus Nordschleife versenypályán futott köridőknek: a táv adott, a vonalvezetés telis-tele van kihívásokkal, az eredmények pedig jól összevethetők – még ha tudjuk, itt is vannak változók, mint mondjuk az időjárás.

A lényeg viszont az, hogy irdatlan presztízzsel – és marketingértékkel – bír, ha valaki magáénak tudhatja az itteni rekordot. Az elsőkerekes autók kategóriájában pedig mostantól újra a Honda Civic Type R büszkélkedhet ezzel. Korábban is volt már csúcstartó a modell, igaz, még az előző generáció, amely 2017-ben verte meg a Volkswagen Golf GTI Clubsportot. Csakhogy aztán a Renault Mégane RS Trophy-R átvette a vezetést – mostanáig.
A Honda már az új Type R bemutatásakor mert hangosan köszönni, sőt a hivatalos premier előtt körrekordot futottak Szuzukában. Akkor a saját korábbi idejüket javították meg, és ha világszinten nézzük, azért sokkal kisebb is a visszhangja, így a presztízsértéke is egy ottani sikernek. A mostani, nürburgringi 7:44.881-es kör már más téma, ezt mindenhol ki lehet tenni a kirakatba.

Igaz, amit az imént az összehasonlíthatóságról írtunk, egy kicsit borul is rögtön. A Type R friss csúcsa ugyanis 20,832 kilométeren született, míg a Mégane 2019-es eredménye, amit most a Honda felülmúlt, ennél valamivel rövidebb távon, időközben ugyanis módosult kissé a rekordkísérletek során használt vonalvezetés. Így eshetett meg, hogy a Civic 7:44.881-es ideje jobbnak számít, mint a Renault 7:40.100-a. Az ugyanis erre a távra átszámolva hivatalosan 7:45.389-nek felel meg.
De hagyjuk a szőrszálhasogatást, és nézzük, hogyan talált körbe a kétliteres, 329 lóerős turbómotorral szerelt Type R a Zöld Pokolban:
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.