Promóció
Szögletes batár lett a Kia új villanyautója

Bemutatták az EV9-et, amiről elhinnénk, hogy csak tanulmány, ha nem tudnánk: ez bizony már szériaautó.
Hosszú várakozás és néhány kiszivárgott információ után végre felfedte eddigi legnagyobb autóját a Kia. Az EV9 egy hatalmas, hétüléses elektromos SUV, amely az E-GMP padlólemezre, vagyis a globális elektromos-moduláris platformra épül. Méreteit nem is próbálja takargatni, sőt a szögletesség inkább még jobban hangsúlyozza, mekkora batárral van dolgunk. 4930 milliméter hosszú, 2055 mm széles és 1790 mm magas. Ránézésre akár koncepcióautónak is nézhetnénk, de ez már a szériagyártásra kész változat.
Az orr-részt Digital Tiger Face-nek nevezték el, ami utal arra, hogy az eddig használt tigrisorr-maszk szellemi örököse a friss dizájn. A ledes világítás négyszögletes panelekből áll össze, a nappali menetfényt csillagfény-mintázatúnak mondják, rejtély, hogy miért, az viszont egészen biztos, hogy a jövő Kia villanyautói is ezt viszik majd tovább. A kilincsek a karosszéria síkjába süllyednek, a fényes fekete A-oszlop olyan illúziót kelt, mintha egyetlen gigantikus üvegfelület futna végig az autón.

A beltérben nagyon bőséges a hely, három üléssor is jól elfér, az EV9-et hat- vagy hétüléses kivitelben lehet majd megvenni. Sokat segít a kényelmes utastér kialakításában a teljesen sík padló. Az első két sor székei pihenőállásba is dönthetők, például a töltés idejére, a második sor ülései 180 fokban forgathatók, így akár szemtől szemben is beszélgethetünk a leghátul utazókkal. Ha pedig csak 90 fokban fordítjuk, a gyerekeket könnyebb beültetni és bekötni – bár ezt már sok gyerekülés is megoldja. A pohártartókat és töltőaljzatokat leghátulról sem spórolták el.
A műszerfal lebegő hatást kelt, a fizikai gombok számát pedig a minimumra csökkentették. Van helyette két 12,3 colos képernyő, az egyik a vezető előtt műszeregység gyanánt, a másik pedig középen. Biztos, ami biztos alapon a kettőt egy harmadik, öthüvelykes kijelző választja el, ez szolgál a klíma vezérlésére – jó hír viszont, hogy a hőfokot és a befúvás erejét hagyományos kapcsolókkal is állíthatjuk. A kormányra szokatlanul sok gomb került, így nagyon sok funkciót annak elengedése nélkül is elérhetünk.
Egyelőre csak dizájnbemutatóról van szó, így a technikai részleteket nem osztotta meg a Kia. Az eddig kiszivárgott infók szerint lesz hátsó- és összkerekes verzió, kétféle akkumulátorcsomag 350, illetve 470 kilométer körüli hatótávval, 200 és 400 lóerő közt skálázódó teljesítménnyel. Mindezt még korai lenne készpénznek venni, mint ahogy az árakról is csak sejteni lehet, hogy 20 millió fölött indulnak, és 30 közelébe is felszaladnak.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Lapozd végig a Kia eddigi legnagyobb autójának képeit galériánkban:
Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.