Promóció
Már majdnem mindent tudunk a legnagyobb Kiáról

Eddig csak a dizájnbemutatót tartották meg, most viszont a részleteket is felfedték a Kia EV9-ről.
Két hete mutatta be a Kia az eddigi legnagyobb modelljét, az elektromos EV9-et. Akkor viszont még csak dizájnpremier volt, vagyis a műszaki részleteket egyelőre nem fedték fel. Mostanáig. Sőt, ezúttal pontosították az eddig kiszivárgott méreteket is: a hatalmas SUV 5,01 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,75 méter magas. Egy hajszállal hosszabb tehát az európai piacon nem kapható Telluride-nál. Tengelytávja 3100 milliméter.
Az EV9 ugyanazt a 800 voltos elektromos rendszert használja, mint amit az EV6-ban megismerhettünk. Az egymotoros, kizárólag hátsókerék-hajtású változat 203 lóerőt tud, 350 newtonméteres forgatónyomaték mellett, míg az összkerekes – így tengelyenként egy-egy motorral rendelkező – kivitel 384 lovas, nyomatéka 600 newtonméter. Előbbi 9,4, utóbbi 5,3 másodperc alatt gyorsul százra, de az AWD esetében ehhez a rövid ideig 700 Nm-t biztosító Boost funkcióra is szükség van. Egyes piacokon 218 lovas hátsókerekes is lesz, és 2025 elejére ígérik a legerősebb összkerekest, a GT-t.
Az alapmodell akkumulátorcsomagja 76,1 kilowattórás, de ez csak az RWD Standardhez érhető el. Az RWD Long Range és az AWD Performance a nagyobb, 99,8 kWh-s pakkot kapja, amivel 540 kilométeres hatótáv jön ki a WLTP-szabvány szerint. Az akku védelmét is úgy alakították ki, hogy bármilyen lehetséges behatás esetén megfelelően megóvja a cellákat. A töltési teljesítményről annyit tudni, hogy gyorstöltéssel 15 perc alatt kapunk 239 kilométerre elegendő áramot.

Ami a vezetéstámogató funkciókat illeti, a Kia egy új, HDP (Highway Driving Pilot) elnevezésű rendszerrel szereli fel az EV9-et. Ez 3-as szintű autonómiát biztosít, vagyis bekapcsolt állapotában az autó vezet, de jelzésre az embernek át kell vennie az irányítást. A tárgyak észlelését 360 fokban összesen tizenöt érzékelő segíti. Az RSPA2 parkolássegítő rendszerrel pedig anélkül is be tud állni egy szabad helyre a kocsi, hogy benne ülnénk. Elektromos eszközöket az autó aksijáról is tölthetünk, vontatni pedig 2,5 tonnát lehet.
Az EV9-et Dél-Koreában már a második negyedévtől elő lehet rendelni, a többi piacon később nyílik meg a lehetőség. A tényleges forgalmazás jövőre indul. Árakat viszont egyelőre nem közöltek.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.