Promóció
Ezt a Countach-t egykor a fél világ fotózgatta

Ez volt a legelső Lamborghini Countach LP 500 S. A Genfi Autószalonon állították ki, később a Quiet Riot gitárosa vette meg.
A hetvenes-nyolcvanas évek vágyott szuperautója volt a Lamborghini Countach, amelynek első verzióját, az LP 400-at 1974-ben dobták piacra. Több másik variáns követte, 1982-ben például a Genfi Autószalon újdonságaként érkezett meg az LP 500 S, amelyben immár 4,8 literes volt a V12-es, amely bár éppúgy 375 lóerőt tudott, mint az LP 400-ban, annál jóval nyomatékosabb lett a maga 418 newtonméterével.
Most pontosan az a példány került elő – és bukkant fel a Bring a Trailer kínálatában –, amely azon a genfi szalonon a kamerák kereszttüzében állt, és amelyet a fél világ fényképezgetett. Egyben pedig a legelső darab abból a 321-ből, ami ebből a kivitelből összesen kigördült a Sant'Agata Bolognese-i gyárból – ez még a Countach-ok teljes, mintegy kétezer darabos példányszámához képest is igen kevésnek számít.

A kiállítás után egy privát vevő csapott le a sportautóra, ő először Németországba, majd az Egyesült Államokba költöztette. 1985-ben a Quiet Riot heavy metal zenekar akkori gitárosa, Carlos Cavazo vásárolta meg, tehát a legendás elsőség mellett a híres korábbi tulaj rovatba is pipát tehetünk. Ráadásul úgy tűnik, a rockzenészek körében különösen népszerű volt a modell, hiszen Rod Stewartnak is volt egy Countach a garázsában.
Nem is akármilyen, az LP 400 Periscopio igazán ritkának számít, még Lamborghini-léptékkel is:
Cavazónál néhány átalakításon is átesett a Lambo, például a Weber porlasztókat befecskendezőre cserélték. A gitáros amúgy meglehetősen sokáig megtartotta, 35 éven át birtokolta a kocsit, bár főleg a későbbi időszakban nem sokat használta, 2001 óta a Franco’s European Sports Cars műhelyében tároltatta. Ha már ott volt, a cégtulaj, Franco Barbuscia szemet is vetett rá, és megkaparintotta Cavazótól. Restaurált tervezett, ezért szét is kapták a Countach-t, ám 2021-ben bekövetkezett halála miatt a felújítás meghiúsult. A mostani hirdető tavaly vette át az örökösöktől, összeszerelés előtt pedig a híres gyári tesztpilótával, Valentino Balbonival nézette át. Egy ilyen klasszikus értékét az eredetiség csak emeli, így nagy jelentőséggel bír, hogy motorja, váltója, valamint a fehér fényezés és a vörös bőrbelső kombinációja is gyári. A licit jelenleg 111 ezer dollárnál, azaz szűk 38 millió forintnál tart.
Nézd meg a különleges Lamborghini képeit galériánkban:
A Mikulás meghozta az új Suzuki Swiftet!
A magyar piac egyik kedvenc kisautója immár a hetedik generációval folytatja.
A legmegbízhatatlanabb autók toplistája
Az autó az ingatlan után sokaknak a második legnagyobb értéke, ezért is nagyon bosszantó, ha mindig baj van vele.
Erre a ralis filmre vágytunk, csak nem tudtunk róla
A Race for Glory: Audi vs. Lancia zseniálisnak ígérkezik, a legendás B csoport dicsőségét és megpróbáltatásait idézi fel.
150 év után először kelt ki vadon élő kivi Új-Zéland fővárosában
A behurcolt ragadozók miatt a vadon élő kiviket a kihalás fenyegeti.
Miért vadult meg a világ másodjára is egy műanyag tokos órától?
A Moonswatch sikerét ugyan nem sikerült megismételni, de a Swatch második, Blancpainnal közös kollaborációja is nagyot szólt.
A sztárok egyik klasszikus kedvencét most szuperkedvezményesen vásárolhatod meg
A vörös szőnyeges események egyik főszereplőjéből a te gardróbodban sem árthat egy darab.