Promóció
Revuelto: íme, a Lamborghini Aventador hibrid utódja

Erre vártunk, amióta tudtuk, hogy az Aventadort nyugdíjazzák. De most tényleg a rántottáról nevezték el?
Már jóval azelőtt, hogy a Lamborghini ténylegesen is leállította volna az Aventador gyártását, elindultak a találgatások az utódról: milyen lesz? Vajon tisztán elektromos? Esetleg hibrid? Vagy maradnak a tisztán belső égésű motornál? Hamar biztossá vált, hogy valamilyen szintű elektrifikációra szükség lesz, idén márciusban pedig hivatalosan is bejelentették, hogy elkészítik történetük első hibrid szupersportautóját – mert ugye lágy hibridjük volt már, Siánnak hívták, de most teljesen más kategóriában gondolkodtak. És végre megtartották a világpremiert is, ahol kiderült a név: az Aventador örökébe a Revuelto lép.

Rögtön tisztázzuk is, hogy miért éppen így nevezték el legújabb modelljüket, egyben eddigi legerősebb utcai gépüket. Már csak azért is furcsa a választás, mert a revuelto szó spanyolul a rántottát takarja. Valójában viszont nem kajáról kapta a nevét, a kifejezés azt is jelenti, hogy kevert, ami egyértelmű utalás a hibrid mivoltára. De még csak nem is ez az igazi megfejtés: Revuelto egy bika volt, amely az 1880-as években uralta a barcelonai arénákat. Az új név is kiválóan illeszkedik tehát a Lamborghini eddigi névadási rendszerébe: címerállatuk is bika, és korábbi modelljeiket is előszeretettel keresztelték harci szarvasmarhák után.
De most térjünk rá a lényegre. A Lamborghini az első HPEV szupersportautóként hivatkozik a Revueltóra, és nem azért, mert elírták volna a PHEV (azaz konnektoros hibrid) mozaikszót. A HPEV a High Performance Electrified Vehicle-t jelenti, azaz a nagy teljesítményű elektromosított járművet. Bár a hajtásrendszer központi elemét jelentő V12-es benzinmotor ugyanúgy 6498 köbcentis, mint az Aventadorban is volt, azt mondják, ez most teljesen új fejlesztésű. Módosították a szívóoldalt, új kipufogórendszert terveztek hozzá, fejlesztettek az olaj- és vízkörön, valamint az egész motort 180 fokkal elforgatták. Összességében nagyobb teljesítményt és nyomatékot sikerült elérni. Önmagában is 825 lóerőt tud 9250-es fordulaton, 725 newtonméteres nyomatéka 6750-nél van meg, közben pedig könnyebb is lett a korábbi tizenkét hengereseknél.

A benzinmotort három villanymotor segíti, az első tengelyre kettő, a hátsóra egy jutott, az elsőknek a nyomatékvektorálásban, a fékenergia-visszanyerésben is szerepe van, míg a hátsó indítómotor-generátorként is működik. A rendszerteljesítmény amúgy 1015 lóerő, a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóval szerelt, szárazon 1772 kilogrammos Revuelto 2,5 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége 350 km/h fölött alakul. A megállást karbon-kerámia fékrendszer segíti, elöl 410 milliméteres tárcsákkal és tízdugattyús nyergekkel, hátul 390-es tárcsákba harapnak a négydugattyús nyergek.
A szénszálas monocoque vázat a repülőgépipar inspirálta, a Lamborghininél monofuselage-nek nevezik (a fuselage a repülőgéptörzset jelenti egyébként). Az új fejlesztésű szerkezet merevebb és könnyebb is egyszerre, mint az elődmodellé. A karosszéria tervezésekor központi jelentőséget kapott az aerodinamika, aminek csak egy része az aktív, háromállású, a kiválasztott menetprogram és a vezetési stílus függvényében változó szögű hátsó szárny. De a rendszer részeként gondoltak a fékek hűtésére is. A vadászgépek ihlette dizájn amúgy a Lamborghini Centro Stilénél készült.

Ami az okos szolgáltatásokat illeti, fejlett navigációs rendszert kap a legfrissebb Lamborghini, továbbá egy esetleges lopás esetén nyomkövetéssel is segít beazonosítani a kocsi helyzetét – igaz, eleve komoly rablásgátlóval is ellátták. A dúsgazdag autótulajdonosok kedvében jár a Valet Alert funkció is, ami azonnal értesítést küld, ha a parkolófiú elkötné egy körre a Revueltót. Az autó ára még nem ismert, a forgalmazás év vége táján indulhat.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!
A Lamborghini Revuelto képeit lapozd végig galériánkban!
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.