Promóció
Meglógnál a Ferrarival? Pedig ez nem az, aminek látszik

Ferris Bueller lenyúlta, te csak pénzért viheted el. Sok-sok pénzért.
A Meglógtam a Ferrarival (eredeti cím: Ferris Bueller's Day Off) a nyolcvanas évek ikonikus tinivígjátéka volt, a főszerepben Matthew Broderickkel, valamint a barátait alakító Mia Sarával és Alan Ruckkal. Mivel 1986-os moziról van szó, aligha számít szpojlernek, ha leírom, nagyjából arról szól, hogy a végzős középiskolás Ferris betegséget színlelve ellógja a sulit, majd cimboráival elkötik az egyik haver, Cameron apjának féltve őrzött sportautóját. Rengeteg kaland után az autónak végül annyi lesz, de Ferris megússza a lebukást a szülei előtt.

Rendezőként az a John Hughes jegyzi a filmet, aki a Reszkessetek, betörők! első három részét, valamint nagy kedvenceimet, a Chevy Chase-féle Vakációkat. Úgy fest, Hughes az autók terén egészen mást vallott, mint Martin Scorsese, aki a Wall Street farkasában egy valódi Lamborghini Countach-t semmisített meg. A Meglógtam a Ferrarival forgatása során ugyanis igazából nem Ferrari California Spydert használtak, hanem Modena Spyder Californiákat, vagyis replikákat, amelyeket Fauxarriként is emlegetett a stáb (faux: hamis, ál).
Az autókat Neil Glassmoyer és csapata építette a Modena Designnál, de hogy a filmben igazi Ferrari helyett ezek az utánzatok szerepelhettek, az a véletlenek összjátékának volt köszönhető. Akkoriban ugyanis a Car and Driver magazin írt az épített Modenákról, kiemelve, hogy sok neves gyártó sportkocsijainál is jobban vezethetők. És ennek a lapszámnak az egyik példánya kötött ki valahogyan a rendező asztalán.

Hughesnak aztán megtetszettek ezek az ál-Ferrarik, annyira, hogy el is vetette az eredeti ötletet, miszerint valamilyen Mercedes - jó eséllyel egy 500 SL - lett volna az a dédelgetett kincs, amit elkötnek a suhancok. Ezután még a Porsche 911 Turbo és ez a bizonyos Modena Spyder maradt a kalapban, a rendező pedig felhívta Glassmoyert, hogy ugyan mutasson már neki egy ilyen kocsit. Csakhogy amikor előadta, hogy egy filmről lenne szó, az autóépítő rácsapta a telefont, mert azt hitte, viccelnek vele. De Hughes nem adta fel, újra tárcsázta, és meggyőzte, hogy komolyan gondolja. A személyes találkozó sikeres volt, azonnal egyértelművé vált, hogy ez lesz a tökéletes választás a szerepre.

Glassmoyer csapatának végül mindössze négy hét állt rendelkezésére, hogy elkészítsék a filmforgatáshoz megrendelt autókat. Hogy pontosan mennyi készült, arról ellentmondásosak az információk, de két egyforma, teljesen működő darab egészen biztosan volt, plusz egy gördíthető karosszéria, amely az ablakon keresztül a szakadékba zuhan, amikor a srácok álcázásként visszapörgetik a kilométerórát.
Ami egyébként a Modenákat illeti, kétféle motorral, 289 köbinches (4,7 literes) és 302 köbinches (ötliteres) Ford V8-assal készítették, volt automata és kézi váltós is. 160-200 lóerő közötti teljesítményre és 350 newtonméter körüli nyomatékra volt képes, de nem ettől volt igazán élvezetes, hanem az alacsony tömeg miatt. Acél zártszelvény vázát egyedileg tervezték, tehát nem a szokványosabbnak mondható Pontiac Fiero- vagy más alapokra húzták fel, a kaszni pedig részben üvegszálas volt.

A mozis megjelenés kezdetben úgy tűnt, igazi áldás lesz a kis cégnek, hiszen olyan hírnevet és elismerést szereztek, amit kevés replikagyártó tapasztalhat meg. De pont ez a népszerűség lett a vesztük is: a Ferrarinak elkezdték bökni a csőrét, végül pedig emiatt kellett lehúzniuk a rolót is. A filmes kocsik közül viszont legalább egy fennmaradt az utókornak: ezt most a Bonhams aukciósház árverezi el. Egy 302 köbhüvelykes V8-cal és négyfokozatú automata váltóval szerelt példányról van szó, természetesen jár hozzá a Paramount Picture-től származó dokumentáció és dedikált filmes ereklyék is. 350-450 ezer dollárt, azaz akár bő 160 millió forintot remélnek érte.
Rengeteg további képet lehet megnézni a Bonhams oldalán.

Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Silodrome
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.