Promóció
Ezért más a Porsche

A Porsche más. Nemcsak azért, mert autói drágábbak az általános prémiumnak mondott márkáknál - elmerültünk, hogy megfejtsük a márka titkát.
A paletta változatosságát jól jellemzi, hogy a legolcsóbb, 300 lóerős Cayman jelenleg 25 millió forintról indul, a jelenlegi csúcsot képviselő 911 GT3 RS 97 milliós alapárára még simán rá lehet költeni egy jobban felszerelt Cayman árát. De ami végképp különlegessé teszi a márkát, hogy még a rendszámos versenyautónak tekinthető RS modellek is alkalmasak a boltba járásra.
Ferry Porsche maga is egy álmot kergetett, amikor megalkotta a 356-ost, amely egészen pontosan 1948. június nyolcadikán kapta meg általános működési engedélyét. A kis farmotoros sportautó mai reinkarnációja a 911-es széria, melynek gyártása szintén idén a hatvanadik évfordulójához ért. Emellett a hazai importőr harmincéves fennállását és a Le Mans-i 24 órás verseny századik évfordulóját is ünnepeltük. Szóval nem véletlenül várta központi hely a 911 tulajdonosokat a nemrég átadott Balaton Park Circuit versenypályán - melyek szemre a legnépesebb tábort képviselték az Álmok Fesztiválján megjelent 623 autóból. És bár továbbra is ez a márka core-modellje, a cég fennmaradását a parkolóban perifériára szorított Cayenne-nek, jövőjét pedig minden bizonnyal az elektromos Taycannak köszönheti.

A Porsche dugó jó dugó
SUV-k és villanyautók ide vagy oda, az igazi Porsche még mindig kétajtós és lapos. Ezt használtpiaci értékük is tükrözi, hiszen a bemutatásakor még lesajnált első generációs Boxster ára is stabilan kúszik felfelé. Az aktuális középmotoros Cayman/Boxster páros pedig az utolsó olyan igazi sportautók közé tartozik, amelyek még megvehetőek kézi váltóval és szívómotorral is. A fesztiválon részt vevő tulajdonosok nemcsak egymás autóit tudták nézegetni: a bokszban olyan különlegességek voltak kiállítva, mint a hibrid V8-as 918 Spyder, vagy a gyűjtői körökben gigantikusan drága 911 R. És pont ez utóbbi miatt változtatott némileg a Porsche üzletpolitikáján: autóikat inkább az utcán vagy versenypályán szeretnék látni, nem pedig aukciókon gazdát cserélő befektetési eszközként. Éppen ezért nagyon jó volt látni azt a számomra meglepően sok magyar rendszámos GT3-ast, amit a jelek alapján nem féltenek rendeltetésszerűen használni. Ahogy a youngtimer vagy veterán modelleket sem, melyeknek karbantartását és javítását a világon hatodikként a Porsche Centrum Budapest gárdája már hivatalos Porsche Classic partnerként végzi.
A 75. születésnapra egy különleges autót is készítettek. Itt nézheted meg:

Cayman T a szlalompályán
Természetesen a 4,1 kilométeres versenypályát is ki lehetett próbálni. Saját autóval csak moderált tempóban, egy pár körös felvonulás erejéig, illetve utasként egy körön a Porsche Track Experience instruktorai mellett. Mivel gyengéd szálak fűznek a középmotoros kis Porschékhoz, célirányosan próbáltam a 911 Turbo S-ek és a Targa 4S helyett az egyetlen 718 Boxster Spyderbe csüccsenni. A nyolcezer fölé forgó hathengeres bokszer hangja és menetdinamikája is egészen elbűvölő, sokkal közvetlenebb sportautó érzetét adja a már-már granturismós kényelmet képviselő 911 szériánál. Az évfordulós rendezvényt megelőző hetekben sok ügyfél a vezetőülésből is megtapasztalhatta mindezt a Porsche Track Experience keretében. Instruktoromnak/sofőrömnek bár tetszett a modern aszfaltcsík vonalvezetése, az a hosszú egyeneseket követő számos lassú kanyar miatt igencsak fogyasztja az autót. Illetve a bukótér mérete két helyen is aggodalomra ad okot. De az elvileg legmodernebb sztenderdek szerint épült pálya alkotói biztosan értik a dolgukat, az első nyílt autós pályanapra azonban előreláthatólag őszig kell várni.

911 Turbo S-ek hada
A szerencsés és korán regisztráló benzinvérűek még vezethettek egy 718 Cayman T-t a parkolóban berendezett szlalompályán, illetve utasként megtapasztalhatták a 911 Turbo S kilövési képességeit a célegyenesben lévő Launch Control szekcióban. Besenyei Péter műrepülő világbajnokunk bemutatója és az azt követő beszélgetés szintén izgalmas programnak bizonyult, de hogy miért lenne a született feleségeken kívül bárki kíváncsi egy autós fesztiválon a kézműves cipőkészítés rejtelmeire, azt továbbra sem értem. De legalább a szomszéd színpad színvonalas zenei produkciója hathatósan elnyomta az információkat.

A Martini Racing öltöztet
Bár a jövőt tekintve a Porsche az egyik úttörője az elektromos technológiának, a vezetés igazi élményét adó sokhengeres benzinmotorok túlélését is biztosíthatják az E-Fuel fejlesztésével. Egyetlen gyártóként ugyanis saját gyárat hoztak létre Chilében, ahol szélenergiát felhasználva vízből és szén-dioxidból állítják elő a CO2-semleges üzemanyagot. Szóval remélhetőleg még 25 év múlva, a századik évfordulón is hallhatjuk a dühösen fújtató Turbókat és üvöltő GT modelleket. Boldog szülinapot, Porsche!
Nézd meg a szülinapi Porsche-buli képeit a galériánkban!
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.