Ezzel az autóval valami véget ér a Rolls-Royce-nál

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow
Forrás: Rolls-Royce

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Csupán tizenkét darab készül a márka utolsó V12-es kupéjából.

Noha a Rolls-Royce-t főként elegáns limuzinjairól ismerjük, azért gyártanak ők mást is, például a hatvanas évek óta szerepel a kínálatukban fenséges kupé. Például a Silver Shadow-ból is volt ilyen variáns, de említhetjük a Corniche-t és a Camargue-ot is. Míg azonban ezek V8-asok voltak, addig a 2010-es években bevezetett, még ma is kapható Wraith már V12-es. Amit viszont most bemutatott a brit luxusautó-márka, azt érdemes nagyon alaposan megnézni: a Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow az utolsó tizenkét hengeres kupéjuk.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow
forrás: Rolls-Royce
A színátmenetes fényezés folyamatát 18 hónap alatt dolgozták ki

Az autót már kívülről is nagyon jól meg lehet különböztetni minden mástól, ugyanis egyedi, színátmenetes fényezést kap, az orr-rész ezüstje az autó fenekéig feketébe fordul át. Mindehhez pedig finom sárga betétek szolgáltatják a kontrasztot. A színeket egész pontosan Celebration Silvernek és Black Diamondnak nevezték el. Egyúttal ez lesz a márka történetének eddigi legkomplexebb fényezésű modellje, a munkafolyamatot másfél évig tökéletesítették. Amúgy nem hasraütésszerűen találták ki a dizájnt, az 1930-as évek bonneville-i sebességrekordere, a Thunderbolt előtt tisztelegnek.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow
forrás: Rolls-Royce
A beltérben egészen domináns szerepet kapott a sárga szín

A beltérben is a fekete, az ezüst és a sárga uralkodik, de itt az élénk színnek is nagyobb felület jutott. Az ülésekre, az ajtóborításokra és a műszerfalra is jutott belőle, sőt a műszerfali analóg óra is ilyen beütésű. Nem spóroltak a Thunderboltra való utalásokkal, a tetőkárpit ugyanis a rekorddöntéskor – 1938. szeptember 16-án – látott csillagképet viseli (naná, hogy világít is, 2117 kis lámpácskával), a kormány tetején, 12 óránál látható fekete minta pedig a csapat által a sós síkságon felmázolt, az irány tartásában segítő jelöléseket utánozza. A műszerfal kesztyűtartó fölötti részén, az utas előtt a V12-es motor rajza látható. Egyébként újfajta anyagot is felhasználtak, a különböző kárpitokat úgynevezett Club Leatherből szabták, ami lényegében egy kimagasló minőségű műbőr, a valódi bőr jegyeivel.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow
forrás: Rolls-Royce
A részletekre is elképesztően nagy figyelmet fordítottak. De hát ettől Rolls-Royce egy Rolls-Royce

Ami a műszaki részét illeti, ott nincs változás. Továbbra is a BMW N74-es kódú, 6,6 literes biturbó V12-ese dolgozik az autó orrában, ez itt 632 lóerőt tud, 900 newtonméter körüli nyomatékkal, és a közel 2,5 tonnás kasznit is 4,5 másodperc alatt röpíti százra. Érdekesség, hogy a Rolls-Royce sokáig nem is közölte az efféle adatokat, a márka soha nem a puszta számokról és a teljesítménylicitálásról szólt. De az utóbbi időben azért már csak hozzáférhetőek ezek is.

Rolls-Royce Black Badge Wraith Black Arrow
forrás: Rolls-Royce
Telis-tele van a Thunderboltra való utalással

A lényeg viszont az egészben, hogy ez a szép hosszú nevű Wraith különkiadás az utolsó V12-es kupé, amit valaha készíteni fog a Rolls-Royce. Mindössze tizenkét darabot gyártanak, az árakat nem is hozták nyilvánosságra, de igazából ennek nincs is sok jelentősége, ugyanis már minden egyes példány gazdára talált. És hogy mi lesz a jövő? Természetesen ők is az elektromos átálláson dolgoznak. Kupénak így sem maradunk híján, az utód a Spectre, amely immár tisztán villanyhajtású.

Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!


A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!