Tech
Játékautóból igazit: jön a Tamiya Wild One Max
Bevett szokás, hogy valódi autók alapján elkészítik azok makettjét vagy modelljét. A Tamiya Wild One Max bizonyítja: működhet fordítva is.
A japán Tamiya nevét idehaza is jól ismerhetjük, járműmodelljeik igen népszerűek, Toyota GR86-tól a Scania kamionon keresztül a Tigris tankig nagyon változatos a kínálatuk. És persze távirányítós termékeiket se feledjük: a hetvenes évek közepétől gyártanak ilyesmit, és talán valaha volt legkedveltebb RC-autójuk az 1985-ben piacra dobott, Wild One nevű offroad-buggy volt, főleg strapabíróságának és valódi terepképességeinek köszönhetően. Ha nincs meg, ebből a videóból kiderül, melyikről van szó:
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A nagy sikerre és érdeklődésre való tekintettel 2012-ben megélt egy újrakiadást is a Wild One, most pedig csavarnak egyet rajta, és egészen más formában tér vissza: valódi, igazi sofőr által vezethető, teljes nagyságú járműként. A Tamiya Wild One Max Launch Editiont a The Little Car Company készíti, természetesen szoros együttműködésben a Tamiyával. Sajnos erősen korlátozott példányszámban, úgyhogy igazán résen kell lenni, ha valaki szeretne magának egyet.
Elektromos buggyról van szó, amelynek teljesítménye ugyan egyelőre nem ismert, viszont várhatóan 96,5 km/h-s végsebessége lesz, ami terepes mókához több mint elegendő. Nyolc különálló, egyenként is kivehető akkumulátora összesen 14,4 kWh kapacitású. Hátsókerék-hajtású, felnijeit Maxxis terepgumikkal szerelik, a megállást Brembo fékek segítik, a futóműben pedig Eibach rugókat és Bilstein lengéscsillapítókat használnak, tehát nem éppen alsó polcos alkatrészekből pakolják össze a menetkészen kábé 500 kilós gépet. A hasmagasság 27 centi, az első terepszög 34,1, a hátsó 50,8, míg a középső 28,4 fokos.
Az életnagyságú Tamiya kétszemélyes, a sofőr és utasa is Cobra versenyülésben ülnek, biztonságukat négypontos övek szolgálják. Belül nagyon sok sallang nincs, a versenykormány mögött öthüvelykes, IP-védelemmel ellátott kijelző kapott helyet, ennek két oldalán pedig jókora gombok segítenek indexelni, dudálni vagy akár világítást kapcsolni. Ha minden igaz, az Európai Unió országaiban és az Egyesült Királyságban az L7e kategória (nehéz négykerekű motorkerékpárok) szabályainak megfelelve akár közúton is legálisan használható lesz.
A Wild One Max Launch Editionből mindössze száz darabot készítenek, várhatóan 2024 elején szállítják le az első példányokat. Később más változatokra is lehet számítani, tehát aki az első kiadásról lecsúszik, még reménykedhet. Az árak viszont még nem ismertek, előrendelni 100 angol fontos előleg befizetésével lehet.
Galériánkban megnézheted az életnagyságú Tamiyát:
Így nézett volna ki a Trónok harca Disney-meseként
Ha van valami, ami távolabb áll George R. R. Martin regényeitől és azok feldolgozásától, akkor az a rajzfilmes műfaj.
Négy motor, hegyomlásnyi nyomaték: itt az elektromos G osztály
Sok szempontból a német prémiummárka egyik legizgalmasabb modellje a G, naná, hogy ebből is készült villanyhajtású.
Férfiak nagyobb eséllyel örökölhetik az autizmust?
Egy friss kutatás erre enged következtetni. Egyelőre további vizsgálatokra van szükség, de elég nagy mintán végezték a felmérést.
16 óra munka és 156 próbálkozás van az egyik Pókember-jelenetben
Egyszerűbb lett volna CGI-t használni, ám végül mindent Tobey Maguire-nek kellett megoldania. Oké, egy kis trükkel.
Ikonikus alufelni ihlette a Glashütte új óráját
Az Union Glashütténél nem először találtak inspirációt a motorsportok világában.
Lánctalpasokkal és drónnal az áramszünet ellen
A felhasználók számára a legfontosabb, hogy mindig stabil legyen az áramellátás, de hogyan lehet elhárítani a hibát szélsőséges helyzetekben?