Promóció
Új-Zélandon már mérlegelik a repülők utasait
Nyugi, nem súly alapján fogják megszabni a jegyárakat, és nem is kell nyilvános megszégyenüléstől tartani.
Aki utazott már repülőn, jól tudja, hogy a poggyászoknak szigorú szabályoknak kell megfelelniük. Légitársaságonként eltérő, mekkora táskát lehet felvinni a fedélzetre, és mi az a határ, amit átlépve már csak feladott csomagban gondolkodhatunk. Új-Zéland nemzeti légitársasága, az Air New Zealand azonban most egy meglepő húzással már nemcsak a bőröndök súlyát méri, hanem az utasokét is. Ez elsőre sokakat felháboríthat, de félni azért nem kell.
Mindenek előtt fontos megjegyezni, hogy nem egy állandó új ellenőrzéssel bővült a zsebek kipakolásával és a fémdetektoros kapun átsétálással többeknek már így is elég kellemetlen biztonsági protokoll, és még csak nem is arról van szó, hogy a nehezebb utasoknak majd többet kell fizetniük a repjegyért. A mérlegelés május utolsó napjától július 2-ig van érvényben az aucklandi nemzetközi repülőtéren, kutatási céllal.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Új-Zéland 2026-ban indítja az első karbonsemleges repülőt:
Az Air New Zealand közlése szerint ugyanis ebben az időszakban mindent megmérnek, ami a repülőkre kerül, így szeretnének teljesebb képet kapni a gépek pontos terheléséről, a felkerülő súly eloszlásáról. A rakományt, a felszolgált ételeket és italokat, valamint most már az utasokat is mérlegre állítják ennek érdekében. Mivel a terhelés tekintetében átlagos értékekkel számolnak, ezeket az átlagokat tudják most pontosítani és frissíteni.
Mivel azonban sok ember számára saját testtömege elég érzékeny adat, amit nem szívesen oszt meg másokkal, különösen nagyobb nyilvánosság előtt, ez esetben is igyekeznek bizalmasan kezelni a számokat. Az utasok a beszállítás során ugyan ráállnak a mérlegre, de arról sem ott helyben, sem máshol nem lehet leolvasni a mért értéket, tehát még a folyamatot felügyelő dolgozók sem látják, ki mennyit nyomott. A mérés csupán bekerül a központi rendszerbe. A következő állomáson a poggyászukat mérik meg, de lényeges, hogy a két mérés elkülönüljön egymástól.
Nem ez az első ilyen akció már Új-Zélandon. A légitársaság 2021-ben a belföldi járatokon végzett hasonló felmérést, a nemzetközi utasok monitorozását azonban a koronavírus-járvány miatt elhalasztották.
28 emlékezetes autós film, amit látnod kell
Az autó egy filmben lehet főszereplő vagy kulcsfontosságú kellék – egy biztos: sokszor tesz emlékezetessé egy-egy jelenetet.
Nem bűnbak: milyen szezont fut Szoboszlai Liverpoolban?
A magyar válogatott csapatkapitánya hihetetlenül erősen kezdett új csapatában, de az utóbbi időben többször is céltáblává vált.
38 év után dőlt meg a diszkoszvetés világrekordja
Az eddigi csúcs 1986 óta volt érinthetetlen, most nem is akárki múlta felül: Mykolas Aleknának édesapja is ebben a sportágban remekelt.
Drogkeresőként megbukott – kiváló mentőkutya lett
Roger, a nyolcéves labrador legutóbb a tajvani földrengés túlélőinek felkutatásán dolgozott.
90 kilót dobott le John Goodman – ez a titka
A színész elhatározta, hogy minőségibb életet akar élni, és kitartóan halad is ezen az úton.
„Csak a nézettség kedvéért nem tudok leülni senkivel beszélgetni” – Interjú az Adom a napom műsorvezetőjével, Geszti Péterrel
Április 15-én visszatért a képernyőkre a VIASAT3 közkedvelt reality talkshow-ja, az Adom a napom, melyben hazai hírességek mindennapjaiba nyerhetünk bepillantást. Az új részek kapcsán Geszti Péter műsorvezetőt kérdeztük.