Ha azt hitted, a V12-nek reszeltek: itt a Lamborghini Invencible és Autentica

Lamborghini Invencible
Forrás: Lamborghini

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Amikor a Lamborghini bejelentette, hogy leállítja az Aventador gyártását, majd búcsúzóul bemutatták az Ultimae-t, sokan hitték, hogy egyúttal a szívó V12-esektől is elköszönünk. Hát nem.

Persze nem arra kell gondolni, hogy hirtelen egy újabb tizenkét hengeres szériamodellt villantottak. Két teljesen egyedi modellről van szó, amelyek közül a coupét egész szerényen Invencible, azaz Legyőzhetetlen névvel illetik, a másikat, a roadstert pedig Autenticának, vagyis Hiteles(ség)nek keresztelték. Naná, hogy az Aventador platformjára épültek, de ez nem meglepő, hiszen két, mindössze egyetlen példányban létező gép kedvéért nemigen éri meg vadiúj padlólemezt fejleszteni.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Lamborghini Invencible
forrás: Lamborghini
Több korábbi modellből táplálkozik a formaterv

A két újdonság a nyitható tetőt leszámítva osztozik a formai megoldásokon, amelyek több korábbi Lamborghini-különlegességre utalnak vissza. Így visszaköszönnek például a cég ötvenedik évfordulóját ünneplő Veneno, valamint a szintén kis példányszámú Reventón jegyei is. Az orr-részen egy kicsit az Essenza SCV12 is visszaköszön: az egy kimondottan versenypályára szánt modell volt 2020-ban, mindössze 40 darabot gyártottak. A kupé szénszálas karosszériáját Rosso Efesto vörösre, a roadsterét pedig Grigio Titans szürkére fényezték.

Lamborghini Autentica
forrás: Lamborghini
A roadsterből és a kupéból egyaránt egyetlen példány készül

A beltér a mostani trendekhez képest kifejezetten minimalista hatást kelt. Már magát a kormányt sem szórták tele mindenféle gombokkal, de egészen feltűnő az is, hogy nincs hatalmas középső kijelző az infotainment rendszernek. Persze a sofőr elé azért így is virtuális műszeregység jutott. A légbeömlők 3d-nyomtatottak. A kupé beltere a külsőhöz illően vörös-fekete lett, piros cérnával varrva, míg a roadsterben a szürke-fekete uralkodik, a sárga öltések a kasznit is díszítő sárga csíkokra rímelnek.

Lamborghini Autentica
forrás: Lamborghini
A szürke fényezést vékony sárga csíkozás díszíti

A lényeg viszont nem is ez, hanem a most már talán tényleg utolsó tisztán belső égésű, szívó V12-es: ahogyan az Ultimae-ben, úgy ebben a párosban is 780 lóerőt és 720 newtonmétert tud. Ehhez egy hétfokozatú ISR szekvenciális váltó párosul, amelyen keresztül mind a négy kerékre jut az erőből. Nem részletezték a menetteljesítményeket, de 2,8 másodperc körüli nulla-százra, valamint 355 km/h-s végsebességre nyugodtan tippelhetünk – ezt tudja legalábbis az Ultimae is.

Lamborghini Autentica
forrás: Lamborghini
A belső tér mai szemmel elég visszafogott

Az árakat sem hozták még nyilvánosságra, de még szupersportautós mércével is egészen bátran számíthatunk csillagászati összegekre. Ha abból indulunk ki, hogy az Ultimae-ért 180 millió forintnyi összeget kérnek, viszont abból sokkal több – 350 kupé és 250 roadster – készült, akkor elég komoly szorzószámokat képzelhetünk hozzá. Elvégre egyedi különmodellekről van szó.

Lamborghini Autentica
forrás: Lamborghini
Az Autentica belsejében is ott vannak a sárga betétek

Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!


A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Kép
Életmód

Szakmák, amik eltűntek a modern kor beköszöntével

Felelevenítünk néhányat a régmúlt mesterségeiből, amik nem állták ki az idő próbáját.

Kép
Jármű

Látványos koncepcióautót mutatott az AMG Monacóban

A Formula–1-es versenyhétvégéhez kapcsolták a Mythos PureSpeed sportautót, amely érdekes megoldásokat vonultat fel.

Kép
Szórakozás

Közeleg a napfogyatkozás 25 éves évfordulója - de mikor lesz a következő?

Az egész ország az eget kémlelte negyed évszázaddal ezelőtt.

Kép
Szórakozás

Mint egy gyerekszínészt, úgy kezelték balesete után Jeremy Rennert

A Marvel-moziverzum sztárja felidézte, milyen érzés volt visszatérni a munkába.

Kép
Szórakozás
Kép
Szórakozás

"Ezt a hajót egyfelé húzzuk" - interjú a Dante alapítóival, Gulyás Hermann Sándorral és Jászberényi Gáborral

Úgy állnak a kamera előtt, mint a profi modellek. Könnyű nekik, hiszen színészek! – jut eszünkbe Jászberényi Gábor és Gulyás Hermann Sándor fotóit nézve. De vajon tényleg könnyű nekik?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!