Promóció
Ha azt hitted, a V12-nek reszeltek: itt a Lamborghini Invencible és Autentica

Amikor a Lamborghini bejelentette, hogy leállítja az Aventador gyártását, majd búcsúzóul bemutatták az Ultimae-t, sokan hitték, hogy egyúttal a szívó V12-esektől is elköszönünk. Hát nem.
Persze nem arra kell gondolni, hogy hirtelen egy újabb tizenkét hengeres szériamodellt villantottak. Két teljesen egyedi modellről van szó, amelyek közül a coupét egész szerényen Invencible, azaz Legyőzhetetlen névvel illetik, a másikat, a roadstert pedig Autenticának, vagyis Hiteles(ség)nek keresztelték. Naná, hogy az Aventador platformjára épültek, de ez nem meglepő, hiszen két, mindössze egyetlen példányban létező gép kedvéért nemigen éri meg vadiúj padlólemezt fejleszteni.

A két újdonság a nyitható tetőt leszámítva osztozik a formai megoldásokon, amelyek több korábbi Lamborghini-különlegességre utalnak vissza. Így visszaköszönnek például a cég ötvenedik évfordulóját ünneplő Veneno, valamint a szintén kis példányszámú Reventón jegyei is. Az orr-részen egy kicsit az Essenza SCV12 is visszaköszön: az egy kimondottan versenypályára szánt modell volt 2020-ban, mindössze 40 darabot gyártottak. A kupé szénszálas karosszériáját Rosso Efesto vörösre, a roadsterét pedig Grigio Titans szürkére fényezték.

A beltér a mostani trendekhez képest kifejezetten minimalista hatást kelt. Már magát a kormányt sem szórták tele mindenféle gombokkal, de egészen feltűnő az is, hogy nincs hatalmas középső kijelző az infotainment rendszernek. Persze a sofőr elé azért így is virtuális műszeregység jutott. A légbeömlők 3d-nyomtatottak. A kupé beltere a külsőhöz illően vörös-fekete lett, piros cérnával varrva, míg a roadsterben a szürke-fekete uralkodik, a sárga öltések a kasznit is díszítő sárga csíkokra rímelnek.

A lényeg viszont nem is ez, hanem a most már talán tényleg utolsó tisztán belső égésű, szívó V12-es: ahogyan az Ultimae-ben, úgy ebben a párosban is 780 lóerőt és 720 newtonmétert tud. Ehhez egy hétfokozatú ISR szekvenciális váltó párosul, amelyen keresztül mind a négy kerékre jut az erőből. Nem részletezték a menetteljesítményeket, de 2,8 másodperc körüli nulla-százra, valamint 355 km/h-s végsebességre nyugodtan tippelhetünk – ezt tudja legalábbis az Ultimae is.

Az árakat sem hozták még nyilvánosságra, de még szupersportautós mércével is egészen bátran számíthatunk csillagászati összegekre. Ha abból indulunk ki, hogy az Ultimae-ért 180 millió forintnyi összeget kérnek, viszont abból sokkal több – 350 kupé és 250 roadster – készült, akkor elég komoly szorzószámokat képzelhetünk hozzá. Elvégre egyedi különmodellekről van szó.

Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!

Promóció
Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció
Ismerd meg a superior kasmír termékekről híres Falconerit!
A bróker, a nyugdíjas és a revizor
Szidjuk a csúnya neppereket, akik átverik a gyanútlan vásárlót. Pedig a magánszemélyek se csupa kincset árulnak.
Ezekben a városokban a legdrágább az élet
Oké, hogy Budapesten piszok drága az albérlet, de szerencsére a közelében sincs a top 10-nek a magyar főváros, ha azt keressük, hol a legköltségesebb élni.
A világ legszebbjei közt a budapesti karácsonyi vásárok
Az Adventi Bazilika egyenesen díjnyertes, de a Vörösmarty téri karácsonyi vásár is több toplistán szerepel.
77 millióért árulják Tupac ujjlenyomatát
A rapper szexuális zaklatás miatt ült börtönben, ahhoz az eljáráshoz vették tőle az ujjlenyomatokat. De van itt valami Notorious B.I.G.-től is.
Egy E46 M3-nál vagányabb a másfél
Lenny Karenski megtanult hegeszteni, hogy saját magának készíthesse el a világ legmenőbb utánfutóját.
Megvannak a magyar válogatott csoportellenfelei az Eb-re!
Németországgal, Skóciával és Svájccal csapunk majd össze a jövő évi kontinenstornán.