Álca nélkül: megérkezett a Passat elektromos utódja

VW ID.7 elölről
Forrás: Volkswagen

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Mire kell figyelni snowboard kabát vásárlásakor?

Facebook
Twitter
Pinterest

A Volkswagen végre bemutatta egyik legjobban várt modelljét, a villanyhajtású ID.7-et.

Idén éppen ötvenéves a Volkswagen egyik legnépszerűbb típusa, a középkategória slágermodellje, a Passat. Persze ezt a sláger jelzőt inkább a múltjának köszönheti, mintsem a jelenének, nem véletlen, hogy a szedán változatot éppen most nyírják ki, ősztől már csak kombiként érkezik az utód. Legalábbis ami az eddigi, alapvetően belső égésű motoros verziót illeti. Ugyanis egy ideje már tudni, hogy hosszabb távon a Passat kategóriájában is a villanyautókra alapoznának a németek, és az sem titok régóta, hogy ID.7-nek hívják az örököst. Most végre álcázás nélkül is megmutatták, sőt a technikai részleteket is felfedték.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A Passat-sztori legérdekesebb mérföldköveiről itt olvashatsz bővebben:

Olvasd el ezt is!

Ami a formát illeti, már-már üdítőnek mondhatjuk manapság, hogy nem egy újabb SUV-t faragtak nekünk, hanem viszonylag klasszikus szedánt kaptunk, még ha bő másfél méteres magassága nagyobb is a kifutó Passaténál. Amúgy 4961 milliméter hosszú, a tükröket nem számolva 1862 milliméter széles, tehát jó nagy autó, 2966 milliméteres tengelytávja is lényeges adat, mert e tekintetben az elektromos platform jóvoltából nőtt jelentőset, ami az utastérben is érezhető lesz. Alaktényezője 0,23.

VW ID.7 hátulról
forrás: Volkswagen
Közel ötméteres lett a Volkswagen elektromos szedánja

Hogy szép-e az ID.7 vagy sem, nyilván egyéni megítélés kérdése. Vonalai mindenesetre harmonikusnak hatnak, és valahogy a hatalmas méretek és a jókora csíklámpák ellenére sem tűnik akkora óriásnak, mint amilyen valójában. A beltérben a ma már szokásosnak számító képernyők dominálnak. A középső, 15 colos tényleg hangsúlyos (végre világító érintőgombokkal), nem is olyan régen ugye ez még az asztali számítógépek monitorának egészséges mérete volt. Meglepően picike viszont a műszeregységként szolgáló kijelző, de ez nem véletlen: az információk megjelenítésének fő eszköze nem ez, hanem a head-up display és a kiterjesztett valóság.

VW ID.7 belső tér
forrás: Volkswagen
Az első beszámolók szerint minőségi, jól összerakott a beltér

Amúgy az elöl ülőket igen tekintélyes középboksz választja el, amibe jutott óriási tároló, a rolót elhúzva méretesebb telefonokat is befogadó töltőhelyet találunk, fölötte két USB Type-C-vel, de okostelefont nemcsak kábellel, hanem vezeték nélkül is csatlakoztathatunk. A légkondi a gyáriak szerint a Phaeton óta a márka legfejlettebb rendszere, a szellőzőrostélyok motorosan mozognak fel-le és oldalra is, így a lehető legnagyobb tartományban tudnak levegőt befújni a legoptimálisabb működés érdekében. Hangvezérléssel is irányíthatjuk, ha például azt mondjuk a kocsinak, hogy fázik a kezünk, oda irányítja a meleget, meg persze a kormányfűtést is aktiválja. Az első vélemények szerint a beltér jó anyagokból készült, és szépen kidolgozták.

VW ID.7 csomagtér
forrás: Volkswagen
A csomagtartó sem kicsi, de elég magas a padlója

Ami a műszaki részét illeti, kétféle kivitelben lesz elérhető az ID.7 – legalábbis eleinte biztosan. A Pro és a Pro S egyformán 286 lóerős villanymotort kap, de akkumulátorban van némi különbség. Előbbi nettó 77 kilowattórás (bruttó 82 kWh) csomagot kapott, 615 kilométer körüli WLTP-hatótávval, 170 kilowattos DC-gyorstöltéssel. Utóbbi viszont egy még combosabb, 86 kWh-s nettó (91 kWh bruttó) kapacitású aksival akár 700 kilométert is elmegy, legalábbis a WLTP-ciklus szerint. Tölteni akár 200 kilowattal lehet. Hogy a gyakorlatban mit mutat majd, nem tudni, de azért remélhetünk bátran 400-500 kilométer közöttit mindkettőtől.

Az ID.7 gyártása az idei második félévben kezdődik, az európai piacot a németországi Emdenből látják el. Forgalmazni ősztől fogják, nagyjából egy időben kezdik árulni Kínában is, míg Amerikába csak jövőre szállítják.

Videók

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció

Mire kell figyelni snowboard kabát vásárlásakor?

Kép
Jármű

Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó

Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.

Kép
Szórakozás

Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon

A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.

Kép
Szórakozás

Soha nem volt ilyen drága az arany

Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.

Kép
Jármű

Filléres építés méregdrágán: Deus W650

A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.

Kép
Stílus

Három egészen elképesztő új Breitling

Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.

Kép
Szórakozás

Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban

Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!