Promóció
Igazi sleeper Paul Newman kocka Volvója

Az eredeti, négyhengeres turbómotort V6-osra cserélte Hollywood legnagyobb benzinmágusa.
Paul Newman nem érte be annyival, hogy a filmekben autóversenyzőt alakított, a Győzni Indianapolisban forgatásán ütött be neki igazán ez a világ, el is kezdte élesben csinálni a versenyzést. Magasra jutott, a Le Mans-i huszonnégy óráson is rajthoz állt. Ebben a cikkünkben alaposabban is írtunk életútjáról. A jó autókat civilben is élvezte, volt Ferrari 365-öse, Porsche 911-ese, több Datsunja és Triumph-ja. Most viszont egy – látszólag – sótlanabb kocsija bukkant fel a Bring a Trailer oldalán: egy kocka Volvo.

De ne gondoljuk, hogy ezt eleve nyugdíjas éveire tárazta be, hogy nyugalomban araszolgasson a vidéki utakon. Ó, nem. A 740-es kombi eleve a legerősebb gyári változatok egyike volt, 2,3 literes turbómotorral – ez kiviteltől függően akár 182 lóerőt is tudott. Csakhogy Newman ennyivel nem érte be, és egy Buick Grand National 3,8-as V6-osára cserélte. Ez ugyancsak feltöltött motor, alapból 200 lóval, de ennél is feljebb mentek. A hathengerest a HESCO Engineering építette be, teljesítményét többek közt chiptuninggal és egyedi kipufogórendszerrel húzták feljebb, a hűtést is ehhez igazították. Most úgy 320 lóerős lehet, tehát egészen biztosan igazi sleeper.

A V6-oshoz egy Pontiac Firebird ötfokozatú kézi váltóját kapcsolták, ezeken keresztül hajtja meg a hátsó kerekeket. A jelenlegi tulajánál kapott új sperrdifit, kuplungot, kuplung munkahengert, de cserélték az injektorokat, a gyertyákat és gyújtáskábeleket, valamint az akkut is, az ültetett futómű Bilstein. Gazdája viszont némi olajszivárgásról is beszámolt, tehát lesz azért tennivalója vele annak, aki megveszi. A felszereltség egyébként egészen kellemes, 16 colos felniken gurul a Volvo, motorosan nyílik a napfénytető, fűthetők az első ülések, van benne légkondi, sőt harmadik üléssor is, ezek a székek lehajthatók.
Az 1988-as évjáratú 740-eshez a gyári dokumentáció, valamint a részben rendelkezésre álló szerviztörténet mellett olyan iratok is járnak, amelyek bizonyítják, valóban Newmané volt az autó. Mostani gazdája 2017-ben vette meg, vagyis hat év használattal vegyes dédelgetés után döntött a továbbadás mellett. E sorok írásakor 26 ezer dolláron, közel tízmillió forinton áll a licit.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!

Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Bring a Trailer
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.