50%-os fogasztáscsökkenést várnak az új alakú repülőktől

50%-os fogasztáscsökkenést várnak az új alakú repülőktől
Forrás: JetZero

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Promóció

Elegancia és tartósság: a sokoldalú férfi kabátok a tavaszi szezonban

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az emisszió a fedősztori, de igazából a csendes-óceáni katonai logisztikát oldaná meg vele az USA légiereje.

Egyre több cég dolgozik újfajta repülőgép-koncepciókoon, mellyel lejjebb lehetne szorítani a gépek fogyasztását, ezzel csökkenteni a légi közlekedés okozta környezeti terhelést. Az egyik igen ígéretes projekt a JetZero, mely 235 millió dolláros támogatást kapott a Egyesült Államok légierejétől, hogy építsenek egy úgynevezett vegyes szárnytörzsű repülőt, melyen a szárny és a géptörzs egy egységet képez. A JetZero X-BWB-1 első repülésére 2027-ben kerülhet sor.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
JetZero
forrás: JetZero

A vegyes szárnytörzsű repülőtől akár 50%-kal alacsonyabb fogyasztást várnak a jelenleg is használatban lévő sugárhajtóművekkel - ami majd a jövőben még modernebb és hatékonyabb hajtóművekkel tovább csökkenthető.

Az alacsony fogyasztású repülőkre az amerikai légierőnek a Kínával való egyre fesztültebb viszonyuk miatt van szüksége: a tervek szerint a Jet Zero X-BWB1 segítene megoldani a logisztikát a Csendes-óceánon, nagy területen szétszórt repülőgéphordozók között. Éppen ezért fontos, hogy a JetZero koncepciójának a hagyományosnál rövidebb pálya elég a fel- és leszálláshoz. A JetZero a katonai megrendelés mellett azon is dolgozik, hogy az ötletüket a kereskedelmi repülésben is kamatoztatni tudják - a becslések szerint a légi forgalom évente 3,6 százalékkal növekszik, és 2041-re a globális légitársaságok flottája a maihoz képest meg fog duplázódni, éppen ezért nagyon fontos, hogy csökkentsék a repülőgépek emisszióját.

Más cégek is meglátták a fantáziát ebben a fajta kialakításban, a hollandok jelenleg egy hasonló koncepció mentén dolgoznak a Jumbo Jeteket leváltására hivatott repülőjükön.

Videók

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Promóció

Elegancia és tartósság: a sokoldalú férfi kabátok a tavaszi szezonban

Kép
Jármű

28 emlékezetes autós film, amit látnod kell

Az autó egy filmben lehet főszereplő vagy kulcsfontosságú kellék – egy biztos: sokszor tesz emlékezetessé egy-egy jelenetet.

Kép
Szórakozás

Nem bűnbak: milyen szezont fut Szoboszlai Liverpoolban?

A magyar válogatott csapatkapitánya hihetetlenül erősen kezdett új csapatában, de az utóbbi időben többször is céltáblává vált.

Kép
Szórakozás

38 év után dőlt meg a diszkoszvetés világrekordja

Az eddigi csúcs 1986 óta volt érinthetetlen, most nem is akárki múlta felül: Mykolas Aleknának édesapja is ebben a sportágban remekelt.

Kép
Életmód

Drogkeresőként megbukott – kiváló mentőkutya lett

Roger, a nyolcéves labrador legutóbb a tajvani földrengés túlélőinek felkutatásán dolgozott.

Kép
Életmód

90 kilót dobott le John Goodman – ez a titka

A színész elhatározta, hogy minőségibb életet akar élni, és kitartóan halad is ezen az úton.

Kép
Szórakozás

„Csak a nézettség kedvéért nem tudok leülni senkivel beszélgetni” – Interjú az Adom a napom műsorvezetőjével, Geszti Péterrel

Április 15-én visszatért a képernyőkre a VIASAT3 közkedvelt reality talkshow-ja, az Adom a napom, melyben hazai hírességek mindennapjaiba nyerhetünk bepillantást. Az új részek kapcsán Geszti Péter műsorvezetőt kérdeztük.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!