Milliárdokat ért az F1-legenda, Jody Scheckter autógyűjteménye
Jody Scheckter saját kollekciójának tizenkét darabját kínálta eladásra, 1979-es világbajnok Ferrariján kaszált a legtöbbet.
A dél-afrikai Jody Scheckter élete igen sok érdekes részletet tartogat, de a legtöbben nyilván a Formula–1-es karrierje miatt ismerik. Az 1972-es USA Nagydíjon mutatkozott be a sorozatban, ahol ráadásul egy ideig dobogós helyen is autózott, de végül kilencedikként futott be. Akkor még nem futott teljes szezont, 1974-ben ellenben igen, sőt kapásból a harmadik lett az egyéni világbajnoki pontversenyben az Elf Team Tyrrell színeiben. Pedig korai szárnypróbálgatásai idején az akkori címvédő, Emerson Fittipaldi úgy fogalmazott egy baleset után: „Ez az őrült önmagára és mindenki másra is veszélyt jelent. Nem való a Formula–1-be.”
Scheckter tehetsége azonban utat tört magának. 1976-ban megismételte az összetett harmadik helyet, majd 1977-ben, immár a Walter Wolf Racing versenyzőjeként második lett. A csúcsra 1979-ben, a Ferrarival ért fel, négy ponttal előzte meg csapattársát, Gilles Villeneuve-öt a végelszámolásnál. Miután a következő évben alig tudott két pontot összekaparni, végül a visszavonulás mellett döntött – így is ő volt az utolsó Ferrari-pilóta, aki bajnoki címet tudott nyerni, egészen Michael Schumacher feltűnéséig.
Miután szögre akasztotta a bukósisakot, az F1-es közvetítésekben vállalt szerepet, feltűnt sportos tévé-vetélkedőben versenyzőként, valamint megalapította a FATS Inc. nevű cégét, amely fegyveres kiképzőrendszereket tervezett és gyártott. Később átnyargalt a biokertészkedésre és állattenyésztésre, a 2010-es évek elején saját pezsgőt is készített.
Scheckternek természetesen egész szép autógyűjteménye jött össze az évek során, még azt a Ferrari versenyautót is magáénak tudhatta, amellyel a világbajnokságot megnyerte. Azonban most úgy döntött, több különleges darabtól is megválik, ebben pedig az RM Sotheby’s aukciósház segített neki. A Grand Prix de Monaco Historique hétvégéjére időzített árverésen tizenkét, egyenként is izgalmas kocsira lehetett licitálni, és persze mindegyik el is kelt. A legnagyobbat a már említett Ferrari 312 T4-en kaszált, amelyért 7,655 millió eurót, átszámolva majdnem hárommilliárd forintot fizetett ki valaki. A tizenkét gép összesen csaknem ötmilliárdot ért.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!Íme, Jody Scheckter elárverezett autói:
Keanu Reeves 10 legjobb filmje - szerintünk
Hollywood egyetlen olyan szupersztárja, aki inkább választja a metrót, mint a luxusautókat, és mi pontosan ezért imádjuk!
Hogyan lett 120 év alatt a 10 km/óra sebességhatárból 130? – avagy érdekességek a KRESZ történetéből
Tudtad, hogy egészen 1941-ig Magyarországon is bal oldali közlekedés volt? És azt, hogy a KRESZ megalkotásával egy évvel megelőztük a mobilizációban akkor élen járó Nagy-Britanniát?
Ha a sima okosgyűrű snassz, akkor itt a 18 karátos arany
Ma már több gyártó is kínál efféle hordható okoseszközöket, de az Ultrahuman elképzelése kicsit más.
Százával küldik vissza érmeiket az olimpikonok
Pár hónappal a versenyek után máris borzasztóan néztek ki a medálok, de a NOB kicseréli annak, aki kéri.
Így keményítene be a részeg utasokkal szemben a Ryanair
A legnagyobb európai légitársaságnál betelt a pohár az ittasan problémássá váló utasokkal szemben.
Generációk kedvenc ezermestere volt: így néz ki ma MacGyver, azaz Richard Dean Anderson
Ki ne emlékezne a titkosügynökre, aki mindenféle szorult helyzetben feltalálta magát. Ennyit változott MacGyver megformálója.