Promóció
Ez történik, ha a ralibajnoknak Formula–1-es autót adnak

Vajon Kalle Rovanperä tíz kör alatt megbarátkozik a Red Bull RB8-cal a Red Bull Ringen?
Mindig izgalmas kérdés, hogy a motorsport valamely szakágának élversenyzői hogyan boldogulnának a megszokottól teljesen eltérő környezetben, a lehető legkülönbözőbb versenygéppel. Időről időre látunk is erre példát, Michael Schumacher például belekóstolt a motorversenyzésbe, Valentino Rossi pedig tesztelt Formula–1-es gépet és versenyzett raliautóval is. Említhetnénk Kimi Räikkönent és Robert Kubicát is. Meg aztán, ott a Race of Champions, ahol többféle járművel is egymásnak feszülnek a pilóták.
Most napjaink egyik legkiemelkedőbb raliversenyzője, Kalle Rovanperä kapott lehetőséget, hogy a Red Bull istálló F1-es csapásmérőjével ismerkedjen az ausztriai Red Bull Ringen. Igaz, nem az aktuális célszerszámmal, hanem az RB8-cal: Sebastian Vettel ezzel nyerte meg a 2012-es világbajnokságot, de nemcsak az egyéni, hanem a konstruktőri címet is sikerült besöpörnie a csapatnak.
Nézd csak meg a videót:
Aligha kell részletezni, az F1 mennyire más, mint a rali: eleve formulaautókkal mennek, nem pedig zárt karosszériás kocsikkal, kifejezetten erre a célra épített pályákon, nem pedig lezárt közutakon, olykor aszfaltos, máskor murvás vagy havas burkolaton. Más technikát kíván meg a két sportág, a Formula–1-ben a tökéletes ívek megválasztása a kulcs, ami persze a raliban is fontos, de ott komoly erőcsúsztatások, kézifékes fordulók és egyéb nyalánkságok ugyanúgy terhelik a technikát.
Rovanperä először egy Formula–4-es autóba ült be, és Patrick Friesacher, a Red Bull Ring vezető instruktora, a Minardi korábbi pilótája instruálta. Csak ezután kapta meg az F1-es gépet, amivel tíz kört teljesíthetett. Legjobb ideje 1:15.680 volt – ez a mostani, 1:05.619-es körrekordnál jóval lassabb, ám hozzá kell tenni, hogy utóbbi idő 2020-as, és addigra már rengeteg változás történt a Száguldó Cirkuszban. Összehasonlítani tehát nem nagyon lehet, legfeljebb azt a következtetést vonhatjuk le, hogy Rovanperä gyors volt, de nyilván nem lenne ott rögtön az élbolyban.
Saját szakterületén azonban mindenképpen a legjobbak közt kell említeni a srácot, akinek apja, Harri szintén a WRC-ben tekergette a kormányt. Kalle azonban már most magasan felülmúlta a fatert. Nagyon korán kezdett ralizni, 14 évesen lett bajnok volt R2 kategóriában – finn létére azért ott, mert nem kellett jogsi az induláshoz. Ma már a Toyota gyári menője, az előző két vébé győztese, idén viszont csak csonka szezont fut, de 7 versenyéből 4-et megnyert.
Stílusos keretekből 2025-ben sem lesz hiány: 5 napszemüvegtrend férfiaknak
Mutatjuk is, hogy idén milyen napszemüvegek érnek meg egy próbát!
Alonso is aláírta ezt az őrületesen ritka Aston Martint
A DBR22-ből csupán néhány darab létezik világszerte, ez a példány viszont még ebben a mezőnyben is különlegesnek számít.
Soha nem fizettek annyit Kobe-ereklyéért, mint ezért a mezért
Kobe Bryant újoncmeze szerénytelen összegért talált gazdára, de még így is elmaradt az előzetes becslésektől.
Csendes kirúgás? Létezik, és talán téged is érint
Ha ezeket a jeleket tapasztalod, lehet, hogy már tőled is megválni készülnek a főnökeid.
Ez a kicsi méregzsák lesz minden idők legdrágább Renault-ja
Megnyílt az előrendelés a Renault 5 Turbo 3E elektromos hot hatchre, az árából viszont egy Porsche 911 Carrerát is kaphatnánk.
Az Adidas Samba már a múlt? Ez a cipő lehet az új sláger
Az egyszerű, minimalista cipő hatalmas siker, de most egy másik modell veheti át tőle a stafétát.