Promóció
130 milliót ért Kimi Räikkönen F1-es versenyautója


Többször is dobogóra állhatott a Lotus E21-gyel, amit aztán Romain Grosjean vett át tőle.
Kimi Räikkönen a Formula–1 utóbbi bő két évtizedének egyik legnagyobb közönségkedvence volt. A finn pilóta 2001-ben a nem túl acélos Sauber újoncaként kapásból pontszerzéssel robbant be a Száguldó Cirkuszba, pedig akkor még csak az első hat hely ért pontot. Teljesítménye meggyőzte a McLaren–Mercedes vezetőit, így egy évre rá már a wokingi istállónál nyomta a gázt, ahol többször is a bajnoki cím közelébe került, de a csúcsra 2007-ben már a Ferrarival ért fel – máig ő az utolsó egyéni világbajnoka az olasz csapatnak.
A 2009-es szezont követően pár éves szünetet tartott, kipróbálta magát a ralivébén, aztán 2012-ben a Lotusszal tért vissza az F1-be. Konzisztens teljesítményének köszönhetően némi meglepetésre az összesített harmadik helyet csípte el, 2013-ban pedig futamgyőzelemmel nyitott. Érdekesség, hogy olyan szerződést kötöttek a felek, aminek értelmében a megszerzett pontok jelentős bónuszt hoztak a versenyző konyhájára – olyan jól ment neki, hogy csaknem csődbe vitte az együttest. Kimi és a csapat között 2013 végére megromlott a viszony, tartoztak is neki. Az utolsó versenyeket kihagyta, majd visszatért a Ferrarihoz.
Na, de azért a szurkolók a lotusos korszakából is szép emlékeket őriznek. Most pedig az egyik 2013-as versenyautója szerepelt kiválóan az RM Sotheby’s árverésén: az E21 kódú gépért 325.625 eurót, azaz bő 130 millió forintot fizetett egy gyűjtő. Igaz, nem arról a példányról van szó, amellyel a nyitófordulóban győzni tudott, de pár dobogó ezzel is összejött neki.
Räikkönen abban az évadban több Lotust is hajtott, ezt a konkrét autót először a júniusi Brit Nagydíjra kapta meg, ahol az ötödik helyen zárt. Ezután viszont mind Németországban, mind a Hungaroringen ezüstérmes pozícióban ért célba, majd következett egy feladott futam Belgiumban és egy kevésbé dicsőséges tizenegyedik hely Olaszországban. Ezek után a kocsit Romain Grosjean vette át tőle, aki további négy dobogós hellyel tudta bővíteni annak sikerlistáját.
A versenyautó gyönyörű állapotban maradt a mai napig, igaz, üzemképtelenné tették, így az aukció nyertese már nem élvezheti a Renault RS27–2013 jelzésű 2,4 literes V8-as motor hangját. Pedig a maga idejében ez a nyolchengeres akár 18 ezerig is lelkesen elforgott, hogy leadja 750 lóerő körüli csúcsteljesítményét. Az eredeti kormány ellenben benne maradt. Mindent egybevetve igazi gyűjtői darabról beszélhetünk.
Nézd meg a galériában!

Promóció
A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!
14 érdekesség a Mission: Impossible-filmekről, amiről talán nem is hallottál
Hamarosan utoljára hallhatjuk a sorozat védjegyévé vált "Amennyiben vállalja.."-kezdetű mondatot, de addig is mutatunk néhány kulisszatitkot az eddigi részekből.
Robert Pattinson a cannes-i filmfesztiválon úgy festett, mintha egy 2000-es évekbeli romkomból jött volna
Robert Pattinson egyébként egy nagyon jó kis réteges megjelenést rakott össze.
Ebben a menő Rolexben csípték el Tom Cruise-t a Mission: Impossible turnéján
A színész stílusához kiválóan illik ez a platina Daytona, aminek a másodlagos piacon is igen húzós ára van.
Nem tud öregedni: fény derült Cristiano Ronaldo biológiai korára
A portugál futballsztár negyvenévesen is magas szinten teljesít, a jelek szerint pedig a szervezete nagyon is bírja.
Ilyen futurisztikus Škodát még nem láttunk
A kerekek száma kicsivel kevesebb annál, amit az utóbbi időben megszokhattunk tőlük.
Joaquin Phoenix egy igazi klasszikus sportcipőt választott a cannes-i filmfesztiválra
Joaquin Phoenix abszolút egyszerűre vette a formát, de a képlet így is működött.