Jármű
130 milliót ért Kimi Räikkönen F1-es versenyautója


Többször is dobogóra állhatott a Lotus E21-gyel, amit aztán Romain Grosjean vett át tőle.
Kimi Räikkönen a Formula–1 utóbbi bő két évtizedének egyik legnagyobb közönségkedvence volt. A finn pilóta 2001-ben a nem túl acélos Sauber újoncaként kapásból pontszerzéssel robbant be a Száguldó Cirkuszba, pedig akkor még csak az első hat hely ért pontot. Teljesítménye meggyőzte a McLaren–Mercedes vezetőit, így egy évre rá már a wokingi istállónál nyomta a gázt, ahol többször is a bajnoki cím közelébe került, de a csúcsra 2007-ben már a Ferrarival ért fel – máig ő az utolsó egyéni világbajnoka az olasz csapatnak.
A 2009-es szezont követően pár éves szünetet tartott, kipróbálta magát a ralivébén, aztán 2012-ben a Lotusszal tért vissza az F1-be. Konzisztens teljesítményének köszönhetően némi meglepetésre az összesített harmadik helyet csípte el, 2013-ban pedig futamgyőzelemmel nyitott. Érdekesség, hogy olyan szerződést kötöttek a felek, aminek értelmében a megszerzett pontok jelentős bónuszt hoztak a versenyző konyhájára – olyan jól ment neki, hogy csaknem csődbe vitte az együttest. Kimi és a csapat között 2013 végére megromlott a viszony, tartoztak is neki. Az utolsó versenyeket kihagyta, majd visszatért a Ferrarihoz.
Na, de azért a szurkolók a lotusos korszakából is szép emlékeket őriznek. Most pedig az egyik 2013-as versenyautója szerepelt kiválóan az RM Sotheby’s árverésén: az E21 kódú gépért 325.625 eurót, azaz bő 130 millió forintot fizetett egy gyűjtő. Igaz, nem arról a példányról van szó, amellyel a nyitófordulóban győzni tudott, de pár dobogó ezzel is összejött neki.
Räikkönen abban az évadban több Lotust is hajtott, ezt a konkrét autót először a júniusi Brit Nagydíjra kapta meg, ahol az ötödik helyen zárt. Ezután viszont mind Németországban, mind a Hungaroringen ezüstérmes pozícióban ért célba, majd következett egy feladott futam Belgiumban és egy kevésbé dicsőséges tizenegyedik hely Olaszországban. Ezek után a kocsit Romain Grosjean vette át tőle, aki további négy dobogós hellyel tudta bővíteni annak sikerlistáját.
A versenyautó gyönyörű állapotban maradt a mai napig, igaz, üzemképtelenné tették, így az aukció nyertese már nem élvezheti a Renault RS27–2013 jelzésű 2,4 literes V8-as motor hangját. Pedig a maga idejében ez a nyolchengeres akár 18 ezerig is lelkesen elforgott, hogy leadja 750 lóerő körüli csúcsteljesítményét. Az eredeti kormány ellenben benne maradt. Mindent egybevetve igazi gyűjtői darabról beszélhetünk.
Nézd meg a galériában!

Jármű
A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció
Edifier W820NB Plus V25: Technológia, ami tartja a ritmust veled
GTA Amerikán kívül? Ezek lehetnek a jövőbeli helyszínek
Sok rajongó évek óta arról álmodik, hogy egyszer egy GTA-epizód egy másik kontinensen, az Egyesült Államokon kívül játszódjon. Most a Rockstar Games egyik alapítója elárulta, miért történt ez eddig csak egyszer.
Erőszakos videójátékok: bekeményít a YouTube
A YouTube bejelentette, hogy módosítja a fiatalkorúakat védő irányelveit. Bizonyos videójátékos tartalmakat a jövőben csak nagykorú, bejelentkezett felhasználók nézhetnek meg.
Leonardo DiCaprio 10 legjobb filmje a közönség szerint
Egészen hihetetlen, milyen érzékkel választja meg a szerepeit.
Eladó a McLaren, amivel Senna először nyert hazai pályán
A brazil versenyzőlegendának nagyon sokat jelentett szülőhazája, ezért is olyan fontos ez a versenyautó.
Ilyen lehet az első széthajtható iPhone – akár már jövőre jöhet
Az Apple egyelőre titkolózik, de az iparági pletykák már egyre többet sejtetnek a rejtélyes mobilról.
A Barcelona sztárjainak az AMIRI szállítja az eleganciát
A katalán futballóriás ötéves megállapodást kötött az amerikai divatházzal.







