Promóció
Hagynád, hogy egy app mindig figyelje, ahogyan vezetsz?

Egy kutatás szerint sokkal biztonságosabbá tehetné a közlekedést, ha valós időben monitoroznánk a sofőrök viselkedését.
Az élet nagyon sok területén bízunk már meg a technológiában. Például okosórák, okoskarkötők figyelik a pulzusunkat, aktivitásunkat, akár vérnyomásunkat és véroxigénszintünket is, monitorozzák alvásunk hosszá, minőségét. Az autóban is rengeteg funkció áll rendelkezésünkre, ami segíteni hivatott minket, de ott a megfigyelés a modern asszisztensrendszerek mellett is leginkább arra vonatkozik, fogjuk-e éppen a kormányt, vagy nem vagyunk-e túl fáradtak. Te például hagynád, hogy egy alkalmazás mindig szemmel tartsa, hogyan viselkedsz, miként reagálsz sofőrként?
Az AAA Foundation for Traffic Safety közlekedésbiztonsági alapítvány most hozta nyilvánosságra egy kutatás eredményét, amiből az látszik, hogy amennyiben egy okostelefonos alkalmazás valós időben, folyamatosan figyeli a sofőr viselkedését, arról pedig szöveg- vagy adatalapú összefoglalókat készít, az biztonságosabb közlekedést eredményez.
A szervezet egy olyan, főleg biztosítók által használt rendszert kölcsönzött a felméréshez, amely a veszélyes manővereket, így a hirtelen és intenzív fékezést, a hirtelen gyorsítást, valamint a gyorshajtást is nyomon követi. Ezeket egyes országokban önkéntesen választhatják az autósok, hogy a biztosítási díjukat ne a korábban okozott esetleges balesetek és a vezetési tapasztalat, valamint az autótípus alapján számítsák ki, hanem valós idejű adatokat, a tényleges stílusukat és mentalitásukat alapul véve. Az alapítvány tapasztalatai szerint bár sok autós kifejezetten ellenzi, hogy szemmel tartsák, összességében mégis el lehet mondani, hogy az applikációt használók biztonságosabban közlekedtek – még akkor is, amikor már kikapcsolták náluk az alkalmazást.
A kísérletben mintegy 1400 sofőr vett részt, őket négy csoportra osztották. Volt egy kontrollcsoport, továbbá egy olyan egység, amelynek tagjainak minden tevékenységét figyelték, és hetente készítettek számukra elemzést. A harmadik csapatnál csak egy-egy viselkedési tényezőt vettek figyelembe, erről kaptak hetente jelentést, végül pedig a negyedik csoport tagjai saját maguk választhatták ki azt az egy tényezőt, amiről a visszajelzést kapták. A kontrollcsoporthoz viszonyítva a másik háromban átlagosan 13 százalékkal csökkent a gyorshajtók aránya, 21 százalékot zuhant az intenzív fékezések, 25-öt a túl heves gyorsítások mértéke.
A résztvevők 67,4 százaléka számolt be arról, hogy a biztosítási díjak alacsonyan tartása meggyőzné őket, hogy használják ezt az alkalmazást, míg 53,9 százalék kimondottan kedvelte a hetente érkező szöveges elemzéseket. Meghökkentő viszont, hogy a vezetés közbeni mobiltelefon-használatot nem vetette vissza a megfigyelés. Ellenben a 12 hetes tesztidőszakot követő 6 hetes utánkövetésből az látszott, hogy a kialakított jó szokások többnyire megmaradtak. A kutatást végző szakemberek szerint mindez azt mutatja, hogy nemcsak a büntetés, hanem a pozitív megerősítés is jó eszköz lehet a közlekedésbiztonság javításában.
Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox
A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.
A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent
Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.
Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06
A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.
Az ország, ahol az AI írja a törvényeket
Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.
Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?
A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.
Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós
Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.