Promóció
Nem spórolja el villanyautóját a Lamborghini

A Lamborghini Lanzador egy vagány megjelenésű kupé-SUV, 1360 lóerővel. Persze egyelőre csak tanulmány.
Napjaink autógyártásában nincsenek tabuk. Simán nekiáll villanyautót gyártani a Porsche, hobbiterepjárót mutatott be tavaly a Ferrari, és azt is lehetett már tudni egy ideje, hogy a Lamborghinit sem kerüli el az elektromosítás. Pár éve már volt lágy hibridjük, a Sián, idén tavasszal bemutatták az Aventador örökébe lépő Revueltót, amely pedig már plug-in hibrid. Az utóbbi hetekben már minden eszközzel az első tisztán villanyhajtású modelljüknek (2017-ben már ott volt a Terzo Millennio, de abból nem lett szériaautó) igyekeztek hírverést csinálni, és végre meg is érkezett a Lanzador – ami egyelőre persze csak koncepció.
Ha a Revuelto érdekel:
Az újdonság egy 2+2 üléses crossover, de a Lamborghini SUV-n sem lepődünk már meg, hiszen évek óta ott a kínálatban az Urus. A formai rokonság észrevehető, ám a Lanzador még agresszívabb és kupésabb, valamint laposabb is, már amennyire egy ilyen SUV-nál beszélhetünk laposságról. Tényleg olyan, mintha csak megemeltek és körülműanyagoztak volna egy szupersportautót, maga a kaszni nem lett ormótlan. A Huracán Sterratónál azért zömökebb, és persze szokni is kell az ilyesmit.
A beltérbe nem jellegzetes Lambo-ajtókon keresztül jutunk, azok helyett teljesen hagyományosan nyíló darabokkal van dolgunk, és ha már a tanulmánynál így jártak el, akkor a szériamodellt is ugyanilyennel várhatjuk. A beltér tágasnak ígérkezik, egyben szokatlan is: az elöl ülőket egy Y-t formázó lebegő konzol választja el, amelyen kapcsolók és egyéb kezelőszervek helyezkednek el, innen kapcsolhatunk előre- és hátramenetet is. Ma már külön említést érdemel, hogy nincs középső kijelző, van viszont helyette egy képernyő az utas előtt, és egy virtuális műszeregység a vezető számára.

Az olaszok szerint a belső tér kialakításakor törekedtek a környezetbarát és fenntartható megoldásokra. A merinó gyapjúkárpithoz a gyapjú Ausztráliából érkezik, olyan gazdaságból, ahol évente nyírják a juhokat. Az állatjogi aktivisták talán ez ellen is hangot emelnének, viszont emlékezhetünk, hogy néhány éve komoly támadások érték az ausztrál gyapjúipart a kegyetlen bánásmód miatt, akit bővebben érdekel a téma, keressen rá a mulesing technikára. Mindenesetre a Lamborghini ilyen farmokkal nem működik együtt. A kárpit varrásához újrahasznosított nejlonból készült cérnát használnak, az ülésszivacsot pedig ugyancsak reciklált műanyagból készítik 3D-nyomtatással.

Ami a hajtást illeti, tengelyenként egy villanymotorral szerelik a Lanzadort, a rendszerteljesítmény az ígéretek szerint 1360 lóerő körül lehet. Ennél többet a számok terén nem árultak el, nem tudni, milyen lesz a gyorsulása, mekkora a végsebessége, sem azt, hogy miféle akkumulátortechnikát alkalmaznak, mekkora kapacitásra és hatótávra számíthatunk. Az viszont biztos, hogy utóbbit aktív aerodinamikai elemek segítenek maximalizálni. A futómű légrugós, és a hátsó kerekek is kormányozhatók, ezzel ügyesebben manőverezhető lesz az SUV.

A márka vezetői korábban már beszéltek arról, hogy 2024 végére minden modelljük valamilyen szinten elektromosított lesz – vagyis minimum egy enyhe hibrid rendszerrel megtámogatják azokat. Az első tisztán villanyos, sorozatgyártású gépükre, a Lanzador szériaváltozatára ellenben 2028-ig kell várni.
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.