Promóció
Ezer lóerős, négymotoros hibrid lesz az Aventador utódja

Ez lesz a Lamborghini első igazi hibrid szupersportkocsija, még idén bemutatják.
A Lamborghini még 2019-ben mutatta be a Siánt, a márka történetének első hibridautóját. Viszont azt a maga 48 voltos rendszerével leginkább lágy vagy enyhe hibridnek tekinthetjük. Most viszont hivatalosan is bejelentették, a tavaly nyugdíjazott Aventador utódjával megszületik az első igazi hibrid szupersportautójuk is. Egyúttal ezzel ünneplik meg a hatvanadik évfordulóját annak, hogy a traktorok után Ferruccio Lamborghini 1963-ban megalapította az autógyártással foglalkozó Automobili Lamborghinit.
Jó hír, hogy a tizenkét hengeres motoroktól nem kell elbúcsúzni, ugyanis az új hibrid rendszer egy 6,5 literes V12 köré épül, amely önmagában a legkönnyebb, amit a márka valaha készített. A 218 kilogrammos tömeg azt jelenti, 17-tel kevesebbet nyom a mérlegen az Aventador V12-esénél. Közben pedig a legerősebb is, amit utcai autóba szereltek, az Ultimae 780 lóerejéről 825-re sikerült feltornászni, a nyomaték 725 newtonméterre nőtt. Forgatni sem 8700-ig, hanem 9500-ig lehet immár, ott minden bizonnyal csodálatosan fog szólni.

Ezt a teljesítményt felütik még három villanymotorral: kettő kerül az első tengelyre, egy pedig a hátsóra. Az összteljesítményt nem pontosították, egyelőre úgy fogalmaztak: ezer lóerő fölött tud majd az LB744 kódnéven futó újdonság. Mellesleg nem is sima, úgynevezett teljes hibridről, hanem konnektorból is tölthetőről beszélünk, noha a Lamborghininél nem PHEV-ként, hanem HPEV-ként, azaz High Performance Electric Vehicle-ként hivatkoznak rá. Tisztán elektromos üzemben is összkerékhajtással tud haladni.
Lecserélik az eddig használt sebességváltót is, a hétfokozatú ISR helyett egy teljesen új fejlesztésű, nyolcgangos duplakuplungosat építenek be. Ez is pehelysúlyúnak mondható a kategóriában, hiszen 193 kilót nyom. A váltó fölé még egy – ha úgy számoljuk, negyedik – elektromotor kerül, ez azonban nem szól bele a hajtásba, hanem indítómotor-generátorként szolgál. A végleges nevet még nem ismerjük, de a pletykák szerint a Tormenta lehet a befutó. Mindenesetre a nagy leleplezést még idén megtartják.
Tetszett a cikk? Hasonló tartalmakért kövess minket Facebookon is!
Tanuld meg az alapokat a Driving Campen! Éles helyzetben ez sokkal drágább lenne!
A 4 órás Alap Tréninget elsősorban azoknak a vezetőknek ajánljuk, aki eddig még nem jártak vezetéstechnikai tréningen. Profi tréner irányításával száraz és csúszós úton egyaránt, saját autóddal sajátíthatod el a biztonságos vezetéshez szükséges alapvető készségeket. Csúszik? Sodródik? Alul-vagy túlkormányzott? Tanuld meg kezelni! Urald az autód, érezd az utat!
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.