Így képzeli az ezer lóerős jövőt a Lotus

Lotus Theory 1
Forrás: Lotus

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Szórakozás

„Visszakacsintunk 20 évvel ezelőtti önmagunkra” - interjú Barabás Lőrinccel

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Theory 1 az intelligens sportautó prototípusa, amely egyúttal a jövő Lotusainak formanyelvét is meghatározhatja.

Izgalmas tanulmányautót leplezett le a Lotus. A Theory 1 testesíti meg a brit márka elképzeléseit a jövő intelligens sportautójáról, egyúttal pedig a formatervek terén kijelöli azt az irányt, amelyet a továbbiakban követni szeretnének. Mindezt a DNA mozaikszóval próbálják érzékeltetni, amelyben a D a Digital, az N a Natural az A pedig az Analogue szavakat jelöli – maga a DNA pedig a DNS angol megfelelője, tehát azt is sugallja, hogy ezek a leendő Lotusok mélyen gyökerező rendezőelvei lesznek.

De mit is értenek pontosan ezek alatt? A Digital az intelligens és intuitív, magával ragadó élményt, a Natural az emberközpontúságot, az érzelmi kapcsolódás lehetőségét, az Analogue pedig az egyre jobb teljesítményre való törekvést hivatott jelölni ebben a szövegkörnyezetben.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Lotus Theory 1 szemből
forrás: Lotus
Futurisztikus, sportos megjelenésű autó

A Theory 1 ránézésre is hozza a futurisztikus megközelítést, és sugárzik róla, hogy a lehető legjobb aerodinamikai tulajdonságokra törekedtek. A hátra-felfelé nyíló ajtóval az volt a cél, hogy minél helytakarékosabban lehessen megoldani a ki-beszállást, itt egyébként egy teljesen új rendszert és megoldást terveztek a Lotus mérnökei. A kormány a versenyautókat idézi, az ülések is egészen egyedinek tűnnek – apropó, ülések: három van belőlük, elöl-középen a vezetőé, mögötte az utasoké. Hasonlót a McLaren F1-ben és Speedtailben láthattunk már. Állítólag az egész belteret úgy tervezték meg, hogy igazodjon az emberi testhez, így például a kormány és a pedálok is oda mozdulnak, ahol a sofőrnek a legkényelmesebb.

Lotus Theory 1
forrás: Lotus
Egészen szokatlan belső tér, de azért nem teljesen elrugaszkodott

Ami a műszaki részét illeti, természetesen elektromos hajtásról van szó, a rendszerteljesítmény kereken ezer lóerő, de azt egyelőre nem részletezik, ez hány darab és milyen jellegű motorból jön össze. Az összkerékhajtásból arra következtethetünk, hogy kerekenként vagy tengelyenként egy-egy egység kapott helyet. A nulla-százas sprintet 2,5 másodperc alatt csinálja meg, a végsebesség 320 km/h. A 70 kilowattórás akkucsomag a WLTP-norma szerint 402 kilométeres vegyes hatótávot ígér, de persze nem olyankor, amikor az ezer lóerőt próbáljuk éppen kihasználni. Érdekesség még, hogy a vázhoz újrahasznosított szénszálas műanyagot használtak fel. Az aktív futómű elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, a megállást pedig hatdugattyús AP Racing féknyergek segítik, elöl-hátul 390 milliméteres tárcsákkal. Az aszfalttal elöl 265/35 R20-as, hátul 325/30 R21-es Pirello P Zerókkal érintkezik a Theory 1.

Érdekes kérdés, hogy mitől számít intelligensnek a Lotus koncepcióautója. Nem intézték el annyival, hogy belepakolták a ChatGPT-t, helyette kifejlesztették a Lotuswear rendszert, ami elég sok mindent tud. Az ülések például valós időben érzékelik, mely pontokon van szükség jobb tartásra, nagyobb alátámasztásra, a kormány azon az oldalon kezd lüktetni, amerre a beállított úti célunk szerint fordulnunk kellene, a menetprogramok pedig a környezethez is igazodnak. Az autót körben felszerelték az autonóm közlekedéshez szükséges szenzorokkal, kapott négy LiDAR-t, hat HD-kamerát, ultrahangos érzékelőket, így akár 200 méteres körzetben képes szkennelni az autót körülvevő teret, felismerni tárgyakat és élőlényeket, még rossz látási viszonyok mellett, vagy kevés fénynél is.

Lotus Theory 1
forrás: Lotus
Minden ízében előremutató, de ne feledjük, még csak tanulmány

Összességében tehát elég vagánynak hangzik a Theory 1, ráadásul ezzel a tudással és a villanyhajtással együtt is 1600 kilogramm alatt marad a tömege. Mondjuk, megvenni aligha lehet majd, hiszen tanulmányautóról van szó, és aligha lövünk nagyon mellé, ha azt mondjuk, ebben a formában nem viszik majd szériagyártásba. Viszont egyes megoldásai simán visszaköszönhetnek a következő évek Lotusain.

Addig is, nézd meg alaposabban a galériában!

Galéria / 18 kép

Lotus Theory 1

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

A férfiaknak nem fontos az arcápolás? Dehogynem!

Promóció

Aki igazán mer, most kezd bele – új vagy újra vállalkozóként erre a TOP 5 kérdésre legyen biztos válaszod

Szórakozás

„Visszakacsintunk 20 évvel ezelőtti önmagunkra” - interjú Barabás Lőrinccel

Kép
Stílus

A rajongók kiakadtak! Alexander Skarsgård nem akárhogy értelmezte újra a sportosan elegáns fogalmát

Alexander Skarsgård pont olyan, mint bárki más, szereti a kényelmes darabokat és alkalomtól függetlenül szereti bárhova felvenni őket.

Kép
Jármű

A V8-as Suzuki, amit a Mazda MX–5 riválisának szántak

Nem a leggyorsabb, nem a legerősebb – mégis kultautó lett az MX–5. A Suzuki C2 viszont soha nem ment gyártásba.

Kép
Tech

Rövidesen visszatér Perzsia hercege

Remake készül a Prince of Persia: The Sands of Time videójátékból, nem is kell rá sokat várni.

Kép
Szórakozás

Sean Penn megmondta, mit gondol a fiatal színészekről

Szerinte Jennifer Lawrence az utolsó mozisztár, de a többiekről is határozott véleménye van.

Kép
Életmód

Ilyen típusú férfiakkal nem szívesen randiznak a nők

Ha nem veszed elég komolyan a mentális egészségedet, az bizony kizáró ok lehet egyeseknél.

Kép
Szórakozás

Minden fiú álma: az űrhajózás

Kapu Tibor a második magyar űrhajósként készül a kilövésre, mi pedig a friss InStyle MEN-ben azt próbáltuk megfejteni, miért álmodoznak a világűrről fiúk milliói világszerte.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!