Így képzeli az ezer lóerős jövőt a Lotus
A Theory 1 az intelligens sportautó prototípusa, amely egyúttal a jövő Lotusainak formanyelvét is meghatározhatja.
Izgalmas tanulmányautót leplezett le a Lotus. A Theory 1 testesíti meg a brit márka elképzeléseit a jövő intelligens sportautójáról, egyúttal pedig a formatervek terén kijelöli azt az irányt, amelyet a továbbiakban követni szeretnének. Mindezt a DNA mozaikszóval próbálják érzékeltetni, amelyben a D a Digital, az N a Natural az A pedig az Analogue szavakat jelöli – maga a DNA pedig a DNS angol megfelelője, tehát azt is sugallja, hogy ezek a leendő Lotusok mélyen gyökerező rendezőelvei lesznek.
De mit is értenek pontosan ezek alatt? A Digital az intelligens és intuitív, magával ragadó élményt, a Natural az emberközpontúságot, az érzelmi kapcsolódás lehetőségét, az Analogue pedig az egyre jobb teljesítményre való törekvést hivatott jelölni ebben a szövegkörnyezetben.
Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!
Követem!A Theory 1 ránézésre is hozza a futurisztikus megközelítést, és sugárzik róla, hogy a lehető legjobb aerodinamikai tulajdonságokra törekedtek. A hátra-felfelé nyíló ajtóval az volt a cél, hogy minél helytakarékosabban lehessen megoldani a ki-beszállást, itt egyébként egy teljesen új rendszert és megoldást terveztek a Lotus mérnökei. A kormány a versenyautókat idézi, az ülések is egészen egyedinek tűnnek – apropó, ülések: három van belőlük, elöl-középen a vezetőé, mögötte az utasoké. Hasonlót a McLaren F1-ben és Speedtailben láthattunk már. Állítólag az egész belteret úgy tervezték meg, hogy igazodjon az emberi testhez, így például a kormány és a pedálok is oda mozdulnak, ahol a sofőrnek a legkényelmesebb.
Ami a műszaki részét illeti, természetesen elektromos hajtásról van szó, a rendszerteljesítmény kereken ezer lóerő, de azt egyelőre nem részletezik, ez hány darab és milyen jellegű motorból jön össze. Az összkerékhajtásból arra következtethetünk, hogy kerekenként vagy tengelyenként egy-egy egység kapott helyet. A nulla-százas sprintet 2,5 másodperc alatt csinálja meg, a végsebesség 320 km/h. A 70 kilowattórás akkucsomag a WLTP-norma szerint 402 kilométeres vegyes hatótávot ígér, de persze nem olyankor, amikor az ezer lóerőt próbáljuk éppen kihasználni. Érdekesség még, hogy a vázhoz újrahasznosított szénszálas műanyagot használtak fel. Az aktív futómű elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, a megállást pedig hatdugattyús AP Racing féknyergek segítik, elöl-hátul 390 milliméteres tárcsákkal. Az aszfalttal elöl 265/35 R20-as, hátul 325/30 R21-es Pirello P Zerókkal érintkezik a Theory 1.
Érdekes kérdés, hogy mitől számít intelligensnek a Lotus koncepcióautója. Nem intézték el annyival, hogy belepakolták a ChatGPT-t, helyette kifejlesztették a Lotuswear rendszert, ami elég sok mindent tud. Az ülések például valós időben érzékelik, mely pontokon van szükség jobb tartásra, nagyobb alátámasztásra, a kormány azon az oldalon kezd lüktetni, amerre a beállított úti célunk szerint fordulnunk kellene, a menetprogramok pedig a környezethez is igazodnak. Az autót körben felszerelték az autonóm közlekedéshez szükséges szenzorokkal, kapott négy LiDAR-t, hat HD-kamerát, ultrahangos érzékelőket, így akár 200 méteres körzetben képes szkennelni az autót körülvevő teret, felismerni tárgyakat és élőlényeket, még rossz látási viszonyok mellett, vagy kevés fénynél is.
Összességében tehát elég vagánynak hangzik a Theory 1, ráadásul ezzel a tudással és a villanyhajtással együtt is 1600 kilogramm alatt marad a tömege. Mondjuk, megvenni aligha lehet majd, hiszen tanulmányautóról van szó, és aligha lövünk nagyon mellé, ha azt mondjuk, ebben a formában nem viszik majd szériagyártásba. Viszont egyes megoldásai simán visszaköszönhetnek a következő évek Lotusain.
Addig is, nézd meg alaposabban a galériában!
10 felejthetetlen film, ami idén már 30 éves lesz
Akad, amelyik kultstátuszba emelkedett, akad, amelyik hatalmas szériává duzzadt, de feltűnnek olyanok is, amiket már többször rebootoltak.
Szupervékony iPhone-nal bővülhet a paletta – ezt lehet eddig tudni az Airről
Minden eddiginél vékonyabb iPhone érkezhet, ennek minden előnyével és hátrányával.
Történelmi személyek, akikről tévképzetek alakultak ki
Néhány alak nem éppen olyan volt, mint ahogy azt történelemórán megtanultuk.
Ezt üzeni Trump hivatalos portréja a szakértők szerint
A frissen beiktatott amerikai elnök hivatalos portréját pár napja tették közzé, és már ránézésre is erős üzeneteket hordoz.
Keményen beszólt Elon Musknak a Green Day
A zenekar éppen a Tesla-vezér szülőhazájában, Dél-Afrikában koncertezett, amikor egy kissé átírt szöveggel nyomták le az American Idiotot.
Fullba nyomják a retrót a Pac-Man-es Casiók
Minden idők egyik legismertebb videójátéka idén 45 éves, és ezt nagyon klassz Casio órákkal ünneplik.