Lábpumpa helyett, ha nem vádlira gyúrsz - Osram OTIR 6000 kompresszor

Idejét sem tudom, mikor találkoztam utoljára használható lábpumpával. Aztán rájöttem, hogy inkább kompresszort kellene keresnem.
Nem vagyok gyakori vendég a gumisnál, ugyanis általában mind a nyári, mind a téli gumikat felnire szerelve tartom otthon, és amikor eljön az ideje, egyszerűen lecserélem magamnak otthon. Megspórolom a sorban állást, és azt a pár ezer forintot, amibe egy ilyen művelet kerül. Viszont a nyomás ellenőrzését és beállítását nem tudtam azonnal megcsinálni, benzinkútra kellett mennem miatta, mert nem volt normális eszközöm.
Valamikor évekkel ezelőtt még volt egy békebeli lábpumpánk, vagyis valahol még meg is van édesapáméknál, csak a manométere tört össze, amúgy működik, van is vagy ötvenéves. Én viszont valamilyen hipermarketes csodával kísérleteztem, de könnyen elhajlik, nem is igazán fúj semmit, kínlódás vele pár tized bart beleizzadni az abroncsokba. Jobbat hiába kerestem, nem igazán találtam, aztán rájöttem, hogy mivel a lábedzést úgysem ezzel akarom elvégezni, jobban járnék, ha valamilyen hordozható kompresszort vennék helyette.

A legfontosabb szempont, hogy ne csak akkumulátorról üzemeljen, hanem szivargyújtóról is tudjam használni, mert így ha valamiért többet kell pumpálni, vagy éppen nem volt lehetőség fullra tölteni, akkor sem maradunk hoppon. Például egy téli-nyári váltásnál mindkét garnitúrát felfújhatom, ha szükséges. Nyilván tudnia kell az adott autóhoz előírt nyomást, de ez azért nem magas léc, többnyire 2-2,5 bar közötti értékekről beszélünk. És az se baj, ha vannak hozzá olyan adapterek, amelyekkel matracokba, labdákba és egyebekbe is mehet a levegő.
Az Osram OTIR 6000 ezeket tudja, pluszban elég jó a kialakítása, így táskaszerűen meg lehet fogni, bár az akkus csavarozóhoz hasonló felépítésűeket is kedvelem. Ellátták továbbá túlfújásvédelemmel és auto stoppal, tehát ha előre beállítom, hogy 2,2 barra akarok pumpálni, akkor ott meg is áll. Amúgy 5,5 bar neki a maximum. Aki pedig éjszaka kapott már defektet – nekem sikerült, nyilván –, értékelni fogja a kiegészítő ledes munkalámpát, ami nemcsak magához a fújáshoz, hanem akár a kerékcseréhez is hasznos. A vezeték 3,5 méteres, azaz szinte minden autónak elér az összes sarkához, ha bedugjuk a 12 voltos aljzatba, a levegőtömlő pedig 70 centis.

Mindig kérdés, hogy mennyire gyorsan dolgozik egy ilyen gép, de szerintem ha csak néhány tizedet kell korrigálni, ennek nincs nagy jelentősége. Teljesen lapos gumit felfújni nyilván már lehet időigényesebb, az OTIR 6000 viszont két perc alatt belenyom 2,41 bart egy átlagos 13 colos abroncsba. Közben meg elég kompakt és lapos ahhoz, hogy a csomagtartóba, vagy akár az ülés alá bedobjuk, így tényleg mindig velünk van, ha rászorulunk a használatára.
Az Osram OTIR 6000 profi digitális újratölthető autókompresszor ezen a linken vásárolható meg a Lumenet webáruházban.
Az osztatlan siker elmaradt! Timothée Chalamet cipőválasztásán kiakadtak a rajongók
Szerinted is túltolta kicsit a divatozást?
Autógyűjtők Szent Grálja ez a gyönyörű sárga Ruf CTR
Már maga a Ruf CTR is egészen ritka és különleges sportautó, ebben a színben viszont még kevesebb készült.
Belekortyolhat a sörbe a gyerek, vagy ettől lesz alkoholista?
Egy kicsi kortyocska teljesen ártatlannak tűnhet, mégis úgy fest, ez nyitja meg a kaput az alkoholproblémák előtt.
Ellopott Buddha-szobor kerülhet végre vissza Nepálba
A 12. századi alkotást 1997 óta láthatta a közönség egy chicagói múzeumban, de alapos kutatómunka bizonyította be, hogy valaha ellopták.
Folytatást kap Tim Burton Batman-története – egy csavarral
A zseniális rendező 1989-es produkciójával megreformálta a szuperhősfilmek műfaját, ez a stílus most nem a vásznon élhetne tovább.
Hangulatos és stílusos: 3 pulóver, ami 2025 tavaszán biztosan ott lesz a felkapott darabok között
Tavasszal még jól jön azért egy pulóver, ötleteink között pedig lehet, hogy te is találsz neked tetsző darabot.