Megtilthatja az autód, hogy ittasan vezess

Az ittas sofőrök nagyon sok balesetért felelősek, a megelőzésben ez a technológia is segíthet.
Az Európai Bizottság legfrissebb adatai szerint a közúti halálozások mintegy negyedéért az ittas vezetés tehető felelőssé. Magyarországon zéró tolerancia van érvényben, a kontinens számos más országában valamilyen kisebb mértékű alkoholfogyasztás megengedett, de baleset okozásakor többnyire súlyosbító körülménynek számít. A szeszes italok ugyanis a biztonságos vezetéshez szükséges minden készségünkre rossz hatással vannak. Sem saját képességeinket, sem a közlekedési helyzeteket, illetve mások mozgását nem tudjuk megfelelően megítélni.
A rendőrség minden lehetséges eszközzel igyekszik fellépni az ittas vezetőkkel szemben, így a szúrópróba szerű igazoltatásoknál is szinte mindig van szondáztatás, és előszeretettel alkalmazzák az úgynevezett finn módszert, amikor egy adott útszakaszon minden autót megállítanak. Papírokat ilyenkor nem kérnek, csak fújni kell, és mehetünk tovább, ha minden rendben. Azonban ezek és a prevenciós előadások sem tudják teljesen kiszűrni a részeg sofőröket.
Erre a leghatékonyabb az autókba épített technikai berendezés lenne, régóta zajlanak ilyen irányú fejlesztések. Európában jelenleg maga a szonda még nem kötelező, de annak csatlakoztatására idén júliustól már elő kell készíteni az új autókat, az Egyesült Államokban pedig 2027-től vezetnék be az indítást is letiltó megoldást, de erre az idei választások is hatással lehetnek.
Az idei Las Vegas-i CES elektronikai kiállításon a Magna már be is mutatta saját verzióját. Ők egy viszonylag összetett megoldásban gondolkodnak: leheletünk alkoholtartalmát egy, a kormányoszlopra szerelt infravörös érzékelő méri. Ehhez beszálláskor egy apró ventilátor szív be megfelelő mennyiségű levegőt. Kamerával pedig azt is figyeli a rendszer, hogy ez a lehelet egészen biztosan a sofőrtől, ne pedig az utastól származzon. Ugyanez a kamera a pupilla tágulatát is nézi. Mindez egyébként azért tűnik ígéretesnek, mert nem egy aktív, konkrét befúvást igénylő szondáról, hanem passzív rendszerről van szó, amely mindenképpen letesztel minket, akár akarjuk, akár nem.
Extravagáns csoda a Richard Mille új Ferrari-órája
Az RM 43–01 Tourbillon Split-Seconds Chronograph Ferrari a két márka együttműködésének legújabb gyümölcse.
Már most odaadhatjuk a McLarennek az F1-es világbajnoki címet?
George Russell szerint igen, de Andrea Stella szavai sem biztatóak a többi csapatra nézve.
Ezekre a Marvel-filmekre számíthatunk a jövőben
A premierek halasztgatása sok kérdőjelet szült, de ezek a darabok előbb-utóbb biztosan csatlakoznak a kánonhoz.
Hoppá: fiatalodik a Ferrari vásárlóközönsége
Szépen növekszik a negyven év alatti vásárlók aránya, aminek az olaszok nagyon örülnek. Persze azért még mindig nem könnyű Ferrarihoz jutni.
Karcolások javítása a parketta felületén házilag
Még a jól lerakott, minőségi faparkettán is karcolások, rések vagy felpúposodott részek jelenhetnek meg idővel. Ezeknek a hibáknak a kijavítása nem csupán esztétikai szempontból fontos, hanem az ingatlanunk értékét is növelheti.
Minden idők 10 legjobb akciófilmje a közönség szerint
Egészen hihetetlen, de Sylvester Stallone és Nicolas Cage egyetlen filmje sem fért fel a listára.