A Rolls-Royce-okra csak egyetlen ember festhet vonalakat

Mark Court munka közben
Forrás: Rolls-Royce / BMW Group

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Mark Court feladata „csupán” annyi, hogy megfesse a luxusautók oldalán végigfutó vonalakat. Rajta kívül senki más nem csinálhatja.

A Rolls-Royce minden ízében luxusmárka, és ha ezt a szegmenst lehet még tovább tagolni, akkor egyértelműen az élvonalba tartozik ebben a vonatkozásban is. Az autók egyik látványos motívuma az úgynevezett Coachline, azaz az oldalukon végigfutó, hajszálvékony vonal. Gondolhatnánk, hogy nem nagy kunszt, egy arra alkalmas robot pillanatok alatt felpingálja, vagy munkások felmatricázzák. Hát nagyon nem!

Ezeket a vonalakat immár bő húsz éve egyetlen ember festi kézzel, és csakis ő csinálhatja minden egyes autón, neki ez az alapvető munkaköre a Rolls-Royce-nál. Mark Court korábban táblafestőként dolgozott, egyebek mellett pubok cégérét készítette. 2003-ban csatlakozott a luxusmárka csapatához, azóta övé az elkészülő autókon elvégzett utolsó simítás. Hibáznia nem nagyon lehet, hiszen akkor újra kellene fényezni az egész kocsit, pedig kézzel megfesteni az akár hat méter körüli vonalat nem egyszerű feladat.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

A mókusszőr ecsetet ő maga vágja formára, természetesen meghatározott méretre van szükség, hogy minél precízebben tudjon dolgozni. Számára minden egyes autó sikerélményt jelent, elégedettséggel tölti el, hogy ő az utolsó, aki a gyártási folyamathoz hozzáteheti a magáét. Az egyenesek megalkotásán kívül a különleges vásárlói kívánságok teljesítése is az ő asztala, legyen szó akár virágmintáról, akár a kedves vevő monogramjáról. Olyannyira egyediek Court képességei, hogy ha úgy hozza a szükség, Angliából akár Dubajba, vagy a világ más pontjaira is elreptetik, hogy utólag felpingálja a Coachline-t egy-egy Rollsra, ha a tulajnak utólag jut eszébe, hogy szeretné.

A művész szerint – mert hívjuk csak bátran művésznek! – a legfontosabb a stabil mentális állapot. Nem szabad azon aggódni, mi lesz, ha elrontja, mert azzal csak bevonzza a rosszat. Ki kell kapcsolni minden mást, és teljesen a munkára koncentrálni. Pont ezért meglehetősen ritkán megy szabadságra, mert nem akar kizökkenni. A hétvégéket is ezért nem szereti igazán, ha pedig a gyárban leállás van, kihasználja az időt, hogy távolabbi helyeken fesse meg az ügyfelek csíkjait, esetleg bemutatót tartson munkájáról.

De hogyan került a Rolls-Royce-hoz? Amikor meghallotta, hogy otthona közelében, Goodwoodban épít gyárat az autógyártó, jelentkezett. Úgy fogalmazott, neki csak egy meglévő képességét kellett az új feladathoz igazítania. Először el kellett utaznia Németországba Ian Cameronhoz, ahhoz az emberhez, akit a márkát nem sokkal korábban felvásároló BMW a Rolls vezető formatervezőjévé nevezett ki. Cameron mutatott neki egy tökéletes, kézzel festett vonalat, és megkérdezte: meg tudod csinálni? Court úgy felelt: én egy öntelt angol vagyok. Bármit meg tudok csinálni. És meg is tudta. A BMW motorkerékpár-gyárában tökéletesítette az ecsetkezelést, hiszen akkoriban csak ott csináltak ilyesmit.

De miért nem csinálják ezt robotokkal, ha a technológia már rendelkezésre állna? Mert ez a minőség, az egyediség és az exkluzivitás szimbóluma. És mi lesz, ha Court nyugdíjba megy? Ő maga is mondta már, hogy nem lesz fiatalabb, előbb-utóbb eljön az idő, hogy át kelljen adnia a stafétát. Folyamatosan keresi a megfelelő utódot – még fiát is maga mellé vette, de ő végül a Rolls-gyár másik részlegén találta meg a helyét.

Videók

Kép
Jármű

Rózsaarannyal ütötték fel ezt az egyedi Bentley-t

A Bentley Batur önmagában is lenyűgöző luxusautó, a Black Rose-t azonban némi rózsaarannyal tették még látványosabbá.

Kép
Szórakozás

Történelmet írt az NBA hárompontos-királya

Steph Curry az első ember a liga történetében, aki eljutott négyezer tripláig. Vagyis összes karrierpontjának csaknem felét így szerezte.

Kép
Életmód

Sosem látott filmfelvétel került elő a Nemzeti Színház 60 évvel ezelőtti felrobbantásáról

A Blaha Lujza téri Nemzeti Színház 1965. március 15-én történt felrobbantását azóta sem tudta kiheverni a magyar társadalom. Pontosan 60 év telt el azóta, hogy a metró építkezésére hivatkozva lerombolták Budapest ikonikus épületét, amelyre egyre kevesebben emlékeznek már. Az NFI Filmarchívumban most feldolgozott filmfelvételek segítenek abban, hogy azok is átélhessék az élményt, akik sosem járhattak az épületben.

Kép
Életmód

A spermád megmondja, meddig élsz?

Úgy tűnik, a spermiumok száma és mozgékonysága is összefüggésben van a várható élettartamunkkal.

Kép
Szórakozás

„Az emberek 90 százaléka nem alkalmas együttélésre” - TRÚMEN S02E03

A TRÚMEN legfrissebb adásában a városi élet előnyeit és hátrányait boncolgatja Törőcsik Dani és Tóth Szabi.

Kép
Tech

Élőben tolmácsolhat hamarosan az Apple AirPods

Az iOS 19 hozhatja meg a rendkívül hasznos új funkciót az Apple vezeték nélküli fülhallgatójába.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!