Wankelt és villanymotort is kap a Mazda apró sportautója

Mazda Iconic SP Concept
Forrás: Mazda

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az Iconic SP alig nagyobb az aktuális MX–5-nél, de a technikája annál izgalmasabb.

A Wankel-motor nem lett éppen sikersztori, még ha tudjuk jól, igen meggyőző literteljesítményt is lehetett vele elérni. Csakhogy a tartóssága, megbízhatósága finoman szólva sem volt példás, ki is kopott még annál a kevés gyártónál is a kínálatból, amelyek valaha kísérletezgettek vele. De a Mazda nem tudja, nem akarja elengedni a bolygódugattyús technikát, időről időre jönnek hírek arról, milyen formában hoznák vissza. Legutóbb éppen arról volt szó, hogy nem is hajtásra, hanem hatótávnövelésre használnák – villanyautókban.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Mazda Iconic SP Concept elölről
forrás: Mazda
Jól hozza az RX-7 arányait

Idén nyáron aztán meg is érkezett az első ilyen modelljük, az MX–30, amelynek villanyhajtása mellé egy egyrotoros Wankelt is társítottak. Most a Japan Mobility Show-n egy ennél is érdekesebb gépet mutattak. Az Iconic SP Concept méreteit tekintve nem sokkal, úgy 27 centivel hosszabb az aktuális MX–5 generációnál, az ND-nél, kicsivel kisebb viszont az utolsó RX–7-esnél. Mindehhez egy vérbeli japános kupéforma társul bukólámpákkal, noha ezek formája közel sem szokványos.

Mazda Iconic SP Concept hátulról
forrás: Mazda
Igazi japán sportkupés forma

A lényeg azonban nem ez, hanem ami a lemezek alatt van. Az alapvetően elektromos hajtású Iconic SP 370 lóerőt tud, 1450 kilós tömegével összevetve ez azt jelenti, hogy 3,9 kilogrammonként jut egy lóerő. A kéttárcsás Wankel hatótávnövelőként az áramtermelésről, az akkumulátorcsomag töltéséről gondoskodik. Közben pedig a súlypont alacsonyan marad, a súlyelosztás 50:50 körüli, azaz minden adott a jóízű autózáshoz. Az aksi kapacitásáról még nincs adat, de azt már tudni, hogy ellátták V2L (autóból a fogyasztóba) funkcióval, tehát akár külső eszközöket is üzemeltethetünk róla, áramforrásként használva az autót. További érdekesség, hogy a Wankel-motor többféle üzemanyaggal, így akár hidrogénnel is megy.

Mazda Iconic SP Concept belülről
forrás: Mazda
Nem bonyolították túl a belső teret

Arról még semmi biztosat nem mondtak, hogy tervezik-e a szériagyártást, és ha igen, mikor, mindenesetre a Mazda vezérigazgatója arról beszélt, hogy szeretnék újra és újra emlékeztetni az embereket, hogy az autó örömforrás, és életünk nélkülözhetetlen része, ők pedig autószerető vállalatként szeretnének olyan modelleket gyártani, amelyek megadják a vezetés élményét.

Videók

Promóció

Szebb mosoly, 150 ezer forinttal kevesebbért

Kép
Otthon

Közös fal hangszigetelése

A közös fal hangszigetelése azért jelenthet kihívást, mert általában nem a zajforrás keltőjét zavarja a zaj – pedig nyilván ott lenne a legpraktikusabb a szigetelés –, ráadásul a tökéletes kivitelezés sem könnyű.

Kép
Otthon

Ezzel a dohányzóasztallal Schumi talán még futamot is nyert

Egy Formula–1-es Ferrari V10-es motorjából készült a különleges asztal, állítólag Schumacher és Barrichello is használta.

Kép
Szórakozás

Ronaldo újra az élen, Messi csak harmadik – ők a legjobban kereső sportolók

A szaúdi szerződés és a személyes szponzorációk nagyon jól hoznak Cristiano Ronaldónak, de a második helyen már nem focista áll.

Kép
Szórakozás

Opera-énekesnő és kém egy személyben: Margery Booth története

A bátor nő többször az életét kockáztatta, hogy információkkal szolgáljon Angliának.

Kép
Szórakozás

A Szabadítsátok ki Willyt! bálnájának igaz története

Keiko élete kevésbé alakult boldogan, mint ahogy azt a film után elképzeltük.

Kép
Szórakozás

Évszázadok után derülhetett fény a Mona Lisa titkára

A világ talán legismertebb festménye egyben az egyik legrejtélyesebb is, hiszen sem azt nem tudni, kit ábrázol, sem azt, mit látunk a háttérben.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!