Wankelt és villanymotort is kap a Mazda apró sportautója

Mazda Iconic SP Concept
Forrás: Mazda

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az Iconic SP alig nagyobb az aktuális MX–5-nél, de a technikája annál izgalmasabb.

A Wankel-motor nem lett éppen sikersztori, még ha tudjuk jól, igen meggyőző literteljesítményt is lehetett vele elérni. Csakhogy a tartóssága, megbízhatósága finoman szólva sem volt példás, ki is kopott még annál a kevés gyártónál is a kínálatból, amelyek valaha kísérletezgettek vele. De a Mazda nem tudja, nem akarja elengedni a bolygódugattyús technikát, időről időre jönnek hírek arról, milyen formában hoznák vissza. Legutóbb éppen arról volt szó, hogy nem is hajtásra, hanem hatótávnövelésre használnák – villanyautókban.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Mazda Iconic SP Concept elölről
forrás: Mazda
Jól hozza az RX-7 arányait

Idén nyáron aztán meg is érkezett az első ilyen modelljük, az MX–30, amelynek villanyhajtása mellé egy egyrotoros Wankelt is társítottak. Most a Japan Mobility Show-n egy ennél is érdekesebb gépet mutattak. Az Iconic SP Concept méreteit tekintve nem sokkal, úgy 27 centivel hosszabb az aktuális MX–5 generációnál, az ND-nél, kicsivel kisebb viszont az utolsó RX–7-esnél. Mindehhez egy vérbeli japános kupéforma társul bukólámpákkal, noha ezek formája közel sem szokványos.

Mazda Iconic SP Concept hátulról
forrás: Mazda
Igazi japán sportkupés forma

A lényeg azonban nem ez, hanem ami a lemezek alatt van. Az alapvetően elektromos hajtású Iconic SP 370 lóerőt tud, 1450 kilós tömegével összevetve ez azt jelenti, hogy 3,9 kilogrammonként jut egy lóerő. A kéttárcsás Wankel hatótávnövelőként az áramtermelésről, az akkumulátorcsomag töltéséről gondoskodik. Közben pedig a súlypont alacsonyan marad, a súlyelosztás 50:50 körüli, azaz minden adott a jóízű autózáshoz. Az aksi kapacitásáról még nincs adat, de azt már tudni, hogy ellátták V2L (autóból a fogyasztóba) funkcióval, tehát akár külső eszközöket is üzemeltethetünk róla, áramforrásként használva az autót. További érdekesség, hogy a Wankel-motor többféle üzemanyaggal, így akár hidrogénnel is megy.

Mazda Iconic SP Concept belülről
forrás: Mazda
Nem bonyolították túl a belső teret

Arról még semmi biztosat nem mondtak, hogy tervezik-e a szériagyártást, és ha igen, mikor, mindenesetre a Mazda vezérigazgatója arról beszélt, hogy szeretnék újra és újra emlékeztetni az embereket, hogy az autó örömforrás, és életünk nélkülözhetetlen része, ők pedig autószerető vállalatként szeretnének olyan modelleket gyártani, amelyek megadják a vezetés élményét.

Videók

Kép
Stílus

Három az egyben! Justin Bieber egy szetten belül rögtön három 2025-ös trendet is hozott

Justin Bieber összeállításának elemei együtt, de akár külön-külön is jó befektetések lehetnek 2025-ben.

Kép
Életmód

Ez az apró szokás segít energikusabbnak maradni reggel

Nem mindegy, mikor kelünk fel – és ezt most nem úgy kell érteni, hogy aki tovább alszik, kipihentebb.

Kép
Szórakozás

Ezzel a feltétellel játszana Marvel-filmben Adrien Brody

A brutalista főszerepéért Oscar-díjra jelölt színészzseni egyáltalán nem zárkózik el a szuperhősfilmektől, de nem vállalna el akármit.

Kép
Tech

Nagyon vagány lett az új porschés Honor-csúcsmobil

A Honor Magic 7 Pro jelentette az alapot a Porsche Design-féle Magic7 Pro RSR-hez.

Kép
Jármű

Chevy kisbuszból készült a legkirályabb hómobil

Talán nem a leggyorsabb, de mindenképpen a legsokoldalúbb, ha a havas akadályok leküzdéséről van szó.

Kép
Szórakozás

10 elképesztően furcsa idegen lény a sci-fi filmek történetéből

Nem minden esetben a külső a fontos, de azért akadnak fantáziadús teremtmények.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!