W1: itt a McLaren legújabb hipersportautója

McLaren W1
Forrás: McLaren

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az új csúcsmodellnek olyan ikonok örökébe kell lépnie, mint az F1 és a P1. Mindezt pedig hibridhajtással képzelik el Wokingban.

A kilencvenes években igazi ikont alkotott a McLaren, amikor elkészítette az F1 névre keresztelt szupersportkocsiját. Olyan szakemberek dolgoztak a projekten akkoriban, mint Gordon Murray, Ron Dennis, Peter Stevens, a BMW-féle V12-es motor pedig Paul Rosche munkája volt. 1998-ban még a világ leggyorsabb szériaautójának járó Guinness-rekordot is behúzták 386,4 km/h-val. Az ezredfordulóig volt gyártásban, és ha csak a McLaren önálló modelljeit vesszük, a Mercedesszel koprodukciós gépeket nem számoljuk, akkor 2013-ban jött az utód, a P1. Ez már hibridhajtással készült, 2015-ben fejeződött be a gyártása.

E két hiperautó örökségét hivatott most továbbvinni a McLaren W1, a márka legújabb sportkocsija. Természetesen a korszellemhez igazodva ez is hibrid. Az új négyliteres MHP-8 V8-as benzinmotor önmagában is 928 lóerőt tud, ami azt jelenti, 232 lovas literteljesítményével minden eddigi McLarent felülmúl. De ehhez még hozzájön a 347 elektromos lóerő, a rendszerteljesítmény pedig 1275 lóerő. Mindehhez csupán 1399 kilogrammos tömeg tartozik. A gyáriak szerint minden közvetlen versenytársukénál erősebb autót alkottak.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
McLaren W1 hátsó szárny
forrás: McLaren

Ami a menettulajdonságokat illeti, 0-ról 200-ra 5,8 másodperc alatt gyorsul, 12,7 alatt már a 0-300 km/h-t is megcsinálja, e tekintetben például a McLaren Speedtailnél is fürgébb, a gyári referencia-tesztpályán pedig három másodpercet ad a Sennának, szóval kanyarodni is tud rendesen. A végsebessége 350 km/h – legalábbis itt korlátozták le elektronikusan. A motorerő mellett az aktív aerodinamikai elemek jelentőségét sem szabad elvitatni. A futómű Road és Race beállítást is tud, utóbbival alacsonyabb lesz a hasmagasság, versenypályán vehetjük hasznát elsősorban.

A forma jellegzetesen mclarenes, finom vonalvezetésű, a beltérben pedig minden a pilótáról szól. Az ülés fix, ehelyett a pedálok és a kormány pozícióját állíthatjuk be alkatunkhoz, hogy minél precízebb kezelhetőséget és tökéletes ergonómiát érjünk el. A McLaren Special Operations az anyaghasználatot illetően is nagy fokú testreszabhatóságot kínál.

McLaren W1 belső tér
forrás: McLaren

A W1-ből mindössze 399 példány készül, egy-egy darabért kétmillió angol fontot, átszámolva úgy 960 millió forintot kell fizetni. De nem nagy ügy, ha most hirtelen nincs ennyink, úgyis elkelt már az összes.

De szerencsére a galériánkban jó alaposan megnézheted:

Galéria / 27 kép

McLaren W1

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Szórakozás

Bruce Willis diagnózisa óta először mutatkozott nyilvánosan

Egyenruhásoknak köszönte meg az erőfeszítéseket, amelyeket a Los Angeles-i tűzvész elleni védekezésben tesznek.

Kép
Szórakozás

De Niróval néz szembe De Niro ebben az új gengszterfilmben

A The Alto Knightsban nagyon érdekes koncepció mellett tér vissza a műfajhoz a színészlegenda.

Kép
Tech

A Playstation már a következő lépésedet is tudja

A mesterséges intelligencia már azelőtt kitalálja, mit akarsz csinálni egy videójátékban, hogy a kontroller gombját érintenéd.

Kép
Életmód

Plüss szívecskék Valentin-napra? Adj inkább élményt helyette

Közeleg a Valentin-nap, és újra itt van az ideje a szokásos kérdésnek: mit adj a kedvesednek? Egy újabb plüss szívecskét, esetleg csokoládét? Túl kiszámítható! Mi lenne, ha idén valami igazán különleges ajándékkal lepnéd meg a partneredet? A válasz: tantra masszázs! És hogy miért érdemes ezt választanod? Tarts velem, és fedezd fel, hogyan válhat egy ilyen masszázs a legemlékezetesebb Valentin-napi élménnyé!

Kép
Stílus

Farmer helyett! Nicholas Hoult nadrágja 2025-ben erősen kihagyhatatlan lesz majd

Nicholas Hoult összeállítása annyira jól sikerült, hogy bebizonyította, messze nem kell annyira tartani ezektől a daraboktól.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!