Elektromos luxus Kecskemétről – Teszt: Mercedes-Benz EQB 300 4Matic

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic
Forrás: Lendvai Zsolt / InStyle Men

Promóció

ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa

Promóció

Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez

Promóció

Fedezz fel valami újat és egyedit! Ismerd meg a Kimpton BEM Budapest luxus éttermét, bárját és skybar-ját!

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!

Promóció

Ünnepi Ajánlatok a Kimpton BEM Budapestben

Facebook
Twitter
Pinterest

Jókora elektromos, prémium hobbiterepjáró, amit ráadásul idehaza gyártanak. De milyen vele járni a hétköznapokban?

Elektromos autót kétféleképpen lehet gyártani: vagy teljesen új platformot tervez hozzá az adott márka, vagy pedig egy meglévő, eredendően belső égésű motoros modellekhez szánt padlólemezt alakít át, hogy képes legyen befogadni a villanyhajtást. A Mercedes-Benz utóbbi lehetőséget választotta az EQB-hez, tehát ennek van egy testvérmodellje, amit valamivel régebbről ismerhetünk, ez pedig a GLB.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Mercedes-Benz EQB 300 4Matic
forrás: Lendvai Zsolt / InStyle Men
Az első panel nem a kedvenc részletem, viszont a formaterv összességében ütős

Ebből adódóan bemutatásakor sem okozott túl nagy meglepetéseket a Kecskeméten gyártott SUV formaterve, hiszen szoros rokonságot mutat a két autó. Ez a sziluettre és a méretekre is igaz, azonban a részletekben már van különbség. Az EQB a szokványosabb Mercedes-maszk helyett egy zárt panelt visel az orrán, amit a márka védjegyének számító csillagok tucatjai díszítenek – ezek az apró részletek nekem kevésbé tetszenek, viszont ahogyan a fényszórók egybefonódnak ezzel az elemmel, az már annál inkább, és összhatásra is komoly, robusztus autó benyomását kelti az EQB. Ez a stílus sokkal közelebb áll hozzám, mint a manapság nagyon divatos gombóc-hobbiterepjárók világa.

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic
forrás: Lendvai Zsolt / InStyle Men
Innen sem nehéz megkülönböztetni a GLB-től

A hátsó lámpatesteket is egybefuttatták a németek, ez alapján nagyon könnyű megkülönböztetni a két típust. Míg a GLB-n bal hátul találjuk a tankajtót, addig az EQB-n már jobb hátul kell keresni a töltőcsatlakozót. Praktikusabb megoldásnak tartom azt, ha vagy az autó orrára, vagy a farára, középtájra kerülnek ezek az aljzatok – persze a nyilvános töltőknél többnyire elér a kábel, de a mi házunknál nincs még kiépítve az infrastruktúra villanyautók fogadására, így nagyon nem mindegy honnan és hány centis kábelnek kell elérnie az egyetlen közeli konnektorhoz. Ez nyilván apróság, de jó eséllyel azért mások is vannak vele hasonlóan.

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic
forrás: Lendvai Zsolt / InStyle Men
A beltér németes, minőségi és célszerű

Ami a belső teret illeti, rendes, tisztességes mercedeses minőségérzet fogad. Kedvenc részleteim a vagány szellőzőrostélyok, amikből hátra is jutott, tehát a klíma és a fűtés eljut a hátul ülőkhöz is. De talán ezeknél is hangsúlyosabb elem a két összeolvadó képernyő: mindkettő 10,25 hüvelykes, szép éles és telített. A sofőr előttihez többféle megjelenést választhatunk ki, ezen kapjuk meg a legfontosabb információkat, de például a navigációt is betolhatjuk ide. A középsőn pedig elmélyülhetünk a beállításokban, természetesen ott is mennek olyan funkciók, mint a navi, a rádió, még akár léghokit is játszhatunk unalmas perceinkben, például amikor tölt az autó. Mindehhez az MBUX nevű fedélzeti rendszer szolgáltatja az alapot.

Ha már a navigációt említettem, egy kicsit előre is szaladnék: általában a kipróbálásnál nem szoktam ezekkel tovább jutni a tesztautókban, amint megvannak a szükséges tapasztalatok, inkább átváltok Android Autóra vagy Apple Carplayre, és a Waze-t használom. Megszoktam, szeretem. Viszont az EQB-ben egyáltalán nem volt erre indíttatásom, mert nagyon megtetszett a saját megoldása. Nemcsak azért, mert a töltési lehetőségeket is belekalkulálja a tervezésbe, hanem mert a kamerakép és a kiterjesztett valóság segítségével rápakolja a kijelzőre azt is, hol kellene éppen bekanyarodnunk, egészen egyértelműen segítve a tájékozódást.

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic
forrás: Lendvai Zsolt / InStyle Men
Na, itt már azért művészet eltévedni

Egy ilyen kategóriájú autótól talán el is várható, és hiányérzetünk nem is marad azzal kapcsolatban, hogy számos vezetéssegéd támogatja a mindennapi használatot, van aktív sávtartó és fékasszisztens, holttérfigyelő, követésitávolság-tartó, táblafelismerő, aktív kormányzás, de csomagtól függően akár még parkolássegéd is, 360 fokos kamerával. Ezekre összességében semmiféle panaszom nem volt, mindegyik rendben tette a dolgát, talán csak a potenciális ráfutásos ütközésre figyelmeztetett olykor a kelleténél kissé érzékenyebben. A kormányra ezernyi gombot pakoltak fel nekünk, a menük kezelése mellett a tempomatot, a limitert, az audiorendszert is irányíthatjuk innen, de arra rá kell állnia a kezünknek, hogy például a hangerőt simogatással állíthatjuk. Ebben a kategóriában és ezért az árért talán csak a minden irányban elektromos ülésállítást hiányoltam.

Na, de milyen vezetni? Kezdjük azzal, hogy az EQB-ben milyen hajtásváltozatok érhetők el egyáltalán. Az alapot jelenleg az EQB 250+ jelenti az első tengelyt hajtó állandómágneses szinkronmotorral 190 lóerővel és 385 Nm nyomatékkal, míg a csúcs az EQB 350 immár két motorral, összkerékhajtással, 292 lóval. A tesztautó a középső, EQB 300 kivitel volt, amely szintén 4Matic összkerékhajtást kapott, a két villanymotor alkotta rendszer 228 lóereje mellé 390 newtonméteres csúcsnyomaték társul. Ezzel minden körülmények között tökéletesen jól mozog az autó, padlógázra rendesen megindul, és a menetmódok közt is van észlelhető különbség, nagyon is. Zömében Comfortban furikáztam, de amikor átkapcsoltam Sportba, sokkal közvetlenebb és intenzívebb reakciót adott gyorsításkor. Nekem mondjuk a villanyautózás jelenleg nem a csapatásról, hanem a hatótáv maximalizálásáról szól, úgyhogy nem is túl sokszor nyomtam ki a szemét. Aki nem Mercedes-vonalról érkezik meg egy ilyen autóba, furának fogja találni a jobb oldali bajuszkapcsolóra helyezett váltókart – ez nem kizárólag EQB-specifikus megoldás, igényel némi megszokást.

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic
forrás: Lendvai Zsolt / InStyle Men
Kedvenc részleteim ezek a légbeömlők

A katalógus szerinti ígért hatótáv vegyesben 444 kilométer a nettó 66,5 kWh-s aksival, de nagyon hasznos dolog, hogy a műszeregységen nemcsak az éppen várhatót, hanem egy minimum és maximum értéket is láthatunk. Ezek arról szólnak, hogy bizonyos fogyasztók ki-bekapcsolásával mennyit nyerhetünk vagy bukhatunk. Nekem a nyári melegben, igény szerint klímázva, de keveset autópályázva, főleg országúton és kisebb részt városban használva, egy 170-180 kilométeres etap után mutatott kicsivel 50 százalék fölött, vagyis a 400-at így tényleg közelíthette. A teszthétre vetítve végül a gyárilag megadott 17,3 kWh/100 km körüli fogyasztást mutatott a fedélzeti rendszer – de mondom, az autópálya ebben elég kevés volt most, márpedig ha ott a 130 km/h-s tempót tartom stabilan, az láthatóan megdobja ezt valamelyest.

Ami a töltést illeti, az esetek többségében maga a töltő jelenti majd a szűk keresztmetszetet, hiszen 109 kW-tal lehet tölteni maximum, ráadásul meglehetősen egyenletesen tudja felvenni az energiát. Én 50 kW-os oszlopról töltöttem, és durván 40 perc alatt bő 160 kilométerre elegendő kraftot tudtam belepumpálni, a megfelelő gyorstöltővel 10-ről 80 százalékra 32 perc alatt lehet felhozni a szintet. Ez azért már igencsak jó használhatóságot eredményez, ha kihasználjuk a navigációban is meglévő tervezési lehetőséget, akkor a hosszabb utakon tényleg csak olyan szüneteket kell tartani, ami amúgy is jólesik.

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic
forrás: Lendvai Zsolt / InStyle Men
A hátsó üléssorokat is lehet előre-hátra mozgatni. A leghátsó állásban így fér el egy 180 centis utas egy 180 centis sofőr mögött

A Mercedes-Benz EQB alapára jelenleg 23,8 millió forint, ami az EQB 250+ kivitelre vonatkozik. A csúcsmodell, az EQB 350 27,1 millióról indul, míg a tesztben szereplő 300-as 25,9-ről, bár extrákkal a konkrét példány szintén felment 27 fölé. Persze ezt is lehet még feljebb pöckölgetni, van például olyan fényezés, ami önmagában egymillió fölött kóstál. Bátor ikszelgetéssel nem kihívás a 30 milliót átugrani. Ez nyilván őrületesen sok pénz, de minden viszonyítás kérdése. Ha az öntöltő hibrid Suzuki Across 24,5 millió, akkor egy tisztán elektromos Merci nem is vészes ennyiért. A csomag, amit kínál, kétségkívül kellemes, jó menetteljesítményekkel, derék hatótávval, minőségi körítésben, akár hétszemélyes utastérrel.

Galéria / 41 kép

Mercedes-Benz EQB 300 4Matic

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

ASUS Zenbook S 14: A modern férfi tökéletes társa

Promóció

Végre egy számla, amelynél a bank alkalmazkodik az ügyfelekhez

Promóció

Fedezz fel valami újat és egyedit! Ismerd meg a Kimpton BEM Budapest luxus éttermét, bárját és skybar-ját!

Promóció

Ünnepi Ajánlatok a Kimpton BEM Budapestben

Kép
Szórakozás

Nyolcévesen már saját műhelyt épített, ma pedig hollywoodi szuperprodukciókon dolgozik

Pallós Endrével készítettünk interjút az InStyle MEN őszi-téli lapszámához, amiben rengeteg érdekességet osztott meg velünk munkái kapcsán.

Kép
Életmód

Ezek a világ legjobb országai, ha családot tervezel - itt a toplista

Egy friss kutatás olyan fontos szempontok alapján készített rangsort, mint a közbiztonság vagy az oktatás színvonala.

Kép
Szórakozás

50 napot húzott ki egyedül a kanadai vadonban egy túrázó

Egészen hihetetlen, de élve előkerült a húszéves srác, akinek a keresését a hatóságok már feladták.

Kép
Tech

Végre PC-re is érkezik ez a fantasztikus Star Wars-játék!

Egy korábban PC-n nem elérhető Star Wars játék hamarosan a Steamen lesz kapható. Ez a verzió ráadásul számos fejlesztést tartalmaz.

Kép
Tech

Hogwarts Legacy 2: a rajongók aggódnak, petíciót írnak

Egyre több Hogwarts Legacy-rajongó aggódik: vajon a singleplayer játékból live service-kísérlet lesz?

Kép
Szórakozás

Ebben az egy dologban senki nem ér a Queen nyomába – íme, a legértékesebb életművek

A zene igen szubjektív dolog, mindenkinek más tetszik. De van, ami nagyon is kifejezhető számokkal. Hatalmas számokkal.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!