A jövő nem biztos, hogy rossz: 540 lóerővel jön az elektromos MG sportautó

MG Cyberster
Forrás: MG Motor

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Mindenféle villanyautónk van már: elektromos kisautó, kompakt, szedán, prémium limuzin, hobbiterepjáró (még sok is), egyterű, sőt kisbusz. Elektromos sportautó, na, az eddig nem volt, mert persze ott a Porsche Taycan, de az négyajtós és nagy. A sportautó viszont, legalábbis, ha a gyökereit nézzük, kétajtós és nincs teteje.

Mielőtt rákezdenél: a Tesla Roadster, mármint az első, egy Lotus Elise volt akkumulátorokkal megpakolva, tehát nem dedikáltan elektromos sportautó, a második generációs Tesla Roadster meg nem létezik. Ami viszont létezik, az az MG Cyberster, ráadásul az első tollvonástól kezdve sportautónak szánt elektromos autó.

Különös érzés a Cyberster mellett állni az MG budapesti szalonjában, főleg azért, mert a szervezők nem hagyták ki a ziccert, és idehoztak egy MG B-t, a hatvanas évek apró angol roadsterét. Ez az a 900 kilós nyitott sportautó, ami mellett még egy Mazda MX-5 is teherautónak tűnik, hiába bújt ki a Mazda is az MG B köpönyegéből. Szóval az MG gyártotta többek közt a kis angol roadstert, érthető a párhuzam, hogy az elektrifikált nyitott sportautót is az MG gyártja.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
MG Cyberster hátulról
forrás: MG Motor
Igen jól néz ki, és amit eddig tudni róla, az alapján menni sem lesz rossz vele

Tekintsünk el most attól, hogy a kettő között nincs folytonosság, hiszen az MG Rover Group 2005-ben a földbe állt, és már akkor sem gyártottak orrmotoros nyitott sportautót. Először a kínai Nanjing Motors vette meg a longbridge-i gyárat, majd pedig a szintén kínai SAIC akvirálta a Nanjing Motorst. A SAIC a legnagyobb kínai autógyártó, 482 ezer autót adtak el (most figyelj) SZEPTEMBERBEN. A SAIC rövidítés feloldása Sanghai Automotive Industry Corporation, vagyis Sanghaji Autóipari Vállalat, ami a magyar fülnek kellemetlen történelmi emléket idéz, hiszen csak annyira van kommunista mellékíze, mint a pártkongresszus alatt legurított vodkának.

A bemutató estéjének fő kérdése az volt, hogy a kínaiak által Európának szánt autók hogy tudnak ennyire jól kinézni, míg az általunk a kínai ízlésre szabott autók miért konvergálnak a lóharapás esztétikai élményéhez. Mert a Cyberster eszelős jól néz ki, nekem elsőre a Jaguar F-type ugrott be, de volt aki Aston Martint látott bele. Érdekes döntés, hogy a Cyberster elektromos, tehát a műszaki alapok miatt bárhogy kinézhetett volna, mégis klasszikus sportautó arányúra rajzolták. Rövid kabin, hosszú géptető, nagy premium gap, ha azt mondanák, hogy sokat forgó V8, vagy turbós sorhatos van az orrában, simán elhinném, hiszen pont úgy néz ki.

MG Cyberster menetközben
forrás: MG Motor
Végigturnézzák vele a fél világot

Nem túldíszített autó, inkább letisztult, nyoma sincs a burjánzó fémbetéteknek, vagy túlcsorduló krómnak. Persze hatalmas, már ha a mellé parkolt MG B-hez hasonlítjuk, 4,5 méter hosszú, két méter széles, a súlya pedig (bár kevés a biztosnak mondható adat) 1825 kiló körül alakul. Ha puristaként nézzük, ez sok, ha mondjuk egy BMW M4-hez hasonlítjuk, akkor igazból nem is annyira. Az összehasonlítás megáll a német kupéval, hiszen az erősebb, összkerekes Cybersternél 540 lóerő körüli teljesítményről beszélnek, és bár a gyorsulásról sincs konkrét adat, de a neten keringő 2,8 és 3,2 másodperc is egyformán felcsomózza a beleket a gerincoszlopra. Ami ennél is fontosabb: elöl-hátul rendes, kettős keresztlengőkaros futómű van az autó alatt, vagyis nem alibiztek, tippre nem lesz rossz vele kanyarodni.

A nagyobb akku szinte biztosan 77 kWh kapacitású, a kisebbnél, amelyik a 300 lóerő körüli, tisztán hátsókerekeshez modellhez jár, forrástól függően 55 vagy 64 kWh-t emlegetnek. Az biztos, hogy az engedékeny kínai mérési ciklus szerint 580 kilométernyi hatótávot tudhat az összkerekes modell, de vélhetően a WLTP szabvány szerint - és főleg: a valóságban - ennél kevesebbre számíthatunk. Bizonyítandó, hogy komolyan gondolják, az autót egy ikerpár, Ross és Hugo Turner turnéztatja a világban, Londonból tartanak Sanghajba, ami barátok közt is 16 ezer kilométer. A Turner tesók annyira britek, hogy az ötórai tea issza őket, de azért így is kellhet türelem a 16 ezer kilométer 350 kilométerenkénti megtételéhez. Legalábbis egyikük ezt mondta, mint reális hatótáv a napi használat során, autópályán.

Ross és Hugo Turner
forrás: MG Motor
Ross és Hugo Turner úgy 16 ezer kilométert csavar bele egy Cybersterbe

Az ikerpár amúgy influenszerkedéssel foglalkozik, a klímaváltozásra hívják fel a figyelmet, ami az MG-ből egész kecsegtető elfoglaltság. Barna velúr-bőr, szép, mélyített kagylóülések, és négy kijelző, ebből három a kormány mögött. Sportautósan ülünk benne, ránk borul a lapos szélvédő, olló-módra nyílik az ajtó, tényleg, álltában legalábbis nagyon jónak ígérkezik az egész. 25-30 millió forintos árat emlegetnek, ami pont a BMW Z4 M40i változata mellé lövi az autót, csak hát az MG 200 lóerővel erősebb. Az autó 2024-re a szalonokban lesz, és igyekszem nem túllelkesedni a dolgot, de bízom benne, hogy bitang jó lesz.

Videók

Promóció

Renault Scenic E-Tech, a család új kedvence

Promóció

Kívül-belül élénk

Kép
Stílus

Szurkolj stílusosan! Avagy a labdarúgó-Európa-bajnokság hatására hódít a blokecore irányzat

A labdarúgó-Európa-bajnokság mindenkit más és más módon ihlet meg! Neked is bejön ez a mostanság felkapott hullám?

Kép
Szórakozás

10 kisváros hazánkban, ahol érdemes megfordulni a nyáron

Mindegyiknek egyedi a hangulata, amibe érdemes belekóstolni egy hétvégi kirándulás alkalmával!

Kép
Szórakozás

A sörök Eb-jén már továbbjutottunk a csoportból

Ezek a srácok mind a huszonnégy résztvevő ország egy-egy italát megkóstolták, meglepő végeredmény született.

Kép
Szórakozás

Újra hív minket a Zóna! Erre lehet számítani a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyltól

A sugárzásmérő recseg már egy ideje, de most végre kijött egy igazi gameplay-videó is a játékról!

Kép
Jármű

Ez már kabaré: most az ablaktörlővel van gond a Cybertruckon

Ekkora felhajtással és ilyen drágán ritkán adnak olyan autót, amivel már az elején ennyire sok baj van.

Kép
Tech

Sztárok bikinis kamufotói bukkannak fel a Google képkeresőjében

Ezeken kívül MI-generált, hamis gyerekkori képeket is mutatnak a celebekről.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!