Promóció
Eladó a Ferrari, amivel Schumacher negyedszer lett bajnok

Az F2001 abból az érából származik, amikor gyönyörű versenyautókban üvöltöttek a karakteres hangú V10-esek.
Időről időre feltűnnek a nagy aukciósházak árverésein különleges versenyautók. Legutóbb ősszel írtunk arról, hogy Michael Schumacher 2006-os Ferrariját árverezik el, azt a kocsit, amivel Ayrton Senna egyik rekordját adta át a múltnak a német klasszis.
Itt olvashatsz erről bővebben:
Az viszont még ennél is ritkábban fordul elő, hogy konkrétan világbajnok versenygépekre lehet licitálni. Most ez is megtörténik, ugyanis az RM Sotheby’s szintén egy Schumacherhez köthető Ferrarit vett fel a kínálatába: a 211-es alvázszámú F2001-et, amellyel 2001-ben megszerezte karrierje negyedik Formula–1-es világbajnoki címét.

Noha arról részletes listát nem közölt az RM Sotheby’s, hogy pontosan mely futamokon használta ezt az autót Schumi (nyilván egy szezon alatt többet is elfogyaszthattak a pilóták), de két biztos pontot megjelöltek: Monacóban nyerni tudott, majd a Hungaroringen a pole pozíciót és a győzelmet is besöpörte, ezzel bebiztosítva az összetett első helyet. Tehát a kulcsfontosságú szerep megkérdőjelezhetetlen.
Amúgy az F2001-et Ross Brawn vezetésével tervezte a mások mellett Rory Byrne, Ignazio Lunetta, Aldo Costa, Marco Fainello, Nikolas Tombazis és James Allison alkotta konstruktőri csapat. A Tipo 050 kódú háromliteres, 90 fokos hengerszögű V10-es motor dolgozik benne közel 840 lóerőt teljesítve, amihez hétfokozatú, félautomata váltó párosul. A konkrét példányon jól látható a Shell, a Tic Tac vagy éppen a FedEx szponzormatricája, ám a Marlborót például eltávolították róla – a helyi szabályok értelmében több nagydíjat is anélkül kellett teljesítenie. Érdekes és egyben szomorú adalék, hogy az olaszországi fordulóban fekete orrkúppal futottak a Ferrarik, ugyanis ez volt az első versenyhétvége a szeptember 11-i terrortámadás után.

Az aukciókon felbukkanó versenyautókat gyakran hatástalanítva kínálják eladásra. Itt viszont nem ez a helyzet, az autót és motorját az elmúlt két évben a Ferrarinál felújították, teljesen működőképes, így a következő tulajdonos akár versenypályán, mondjuk a Corse Clienti rendezvények valamelyikén is meghajthatja, ha ahhoz van kedve. A becsértékét nem hozták nyilvánosságra, ám egyszer már gazdát cserélt 7,5 millió dollárért, azaz csaknem 2,8 milliárd forintért. Az árverést stílszerűen Monacóban tartják, az ottani versenyhétvége szombati napján, május 24-én.
Lapozd végig a galériát is!
Vagány strapaórát mutatott a svájcibicskás Victorinox
A Victorinox nevét leginkább a svájcibicskák miatt ismerjük, de annál jóval szélesebb a palettájuk.
A sarkkörön hegyezik a legújabb csúcs-McLarent
Noha a McLaren W1 hivatalos bemutatóját már korábban megtartották, azért a tökéletesítés még mindig tart.
Mit köszönhetünk a tanároknak? – TRÚMEN S02E06
A TRÚMEN legfrissebb adásában egy nagyon fontos téma kerül elő: az oktatás.
Az ország, ahol az AI írja a törvényeket
Az Egyesült Arab Emírségekben húztak egy merészet, és azt mondták: rábízzák a törvények megírását a mesterséges intelligenciára.
Miért jó hőszigetelő anyag a kalcium-szilikát?
A kalcium-szilikátot gyakran használják szigetelésre kiváló hőállósága és nagy hőtűrése miatt, de penészgátló hatásáról is ismert. Ezeknek a tulajdonságainak köszönhetően nem csupán lakóépületek szigetelésére alkalmas, hanem akár erőműveknél, olajfinomítóknál, vegyi üzemekben vagy más olyan környezetben is használják, ahol szélsőségesen magas hőmérséklettel kell számolni.
Ennyit kellene hetente szexelned, hogy ne legyél depressziós
Bizony, van összefüggés az együttlétek és a lelki egészség között, a tudomány pedig pontos számot is tud mondani.