Úgy veszik az oroszok az új Moszkvicsot, mintha kötelező lenne

Moszkvics 3 egy oroszországi szalonban
Forrás: Getty Images

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

Az sem zavarja a vásárlókat, hogy igazából egy kínai SUV-t kapnak.

Tavaly tavasszal elég meglepő hír érkezett az orosz autóiparral kapcsolatban: feltámasztják a Moszkvicsot. Az októberi bejelentések még arról szóltak, hogy a fejlesztést az Orosz Autóipari Kutatóintézet végzi, de feltűnően gyorsan el is készültek vele, november végén beindult a gyártás. Ennek természetesen nem az volt az oka, hogy az orosz mérnökök űrsebességgel dolgoztak, vagy feltalálták az időgépet, hanem az, hogy igazából egy már létező kínai SUV-t, a JAC JS4-et (azaz Sehol X4-et) címkézték át.

Ebből lett a Moszkvics 3, amely több változatban kapható: 1,5 literes benzinessel, hatfokozatú kézi váltóval vagy CVT-vel, Comfort felszereltségi szinten gazdagabban extrázva, de kizárólag automatával, illetve 3e néven villanyhajtással, 200 lóerő körüli elektromos motorral, 410 kilométeres beígért hatótávval. Azóta a JAC J7 Plus (Sehol A5 Plus) alapjaira egy kompakt lépcsőshátúval is bővítettek, ez a Moszkvics 6. Jövőre pedig a JAC JS5-ből (Sehol X6) származó Moszkvics 5 kompakt crossover is felkerülhet a palettára.

A kezdeti ígéretekből kiindulva kifejezetten olcsó kocsikra lehetett számítani, de ez azért nem jött be teljesen. A benzines Moszkvics 3-ért 7,1 millió forintnyi rubelt kérnek, az elektromosért viszont ennek már több mint a dupláját, átszámolva 15,3 milliót kell leperkálni, a Moszkvics 6 kicsivel 9 millió forint fölött indul. Ennek ellenére is nagyon jól fogynak a márka modelljei, az újautó-eladási toplistán kilencedik a Moszkvics.

Ez persze önmagában nem mond sokat, érdemes kontextusba helyezni. Az orosz autópiac alaposan padlót fogott, amikor a szankciók miatt rengeteg nyugati gyártó elhagyta az országot. Most viszont kezd magához térni, a tavalyihoz képest 113 százalékkal több új személyautót értékesítettek, de ez még mindig csupán alig 110 ezer autót jelent. Összehasonlításképpen: 2022-ben Magyarországon fogyott 111 ezer, tehát Oroszország méretéhez képest ezek a mostani számok még mindig igen szerények.

A legnépszerűbb márka az orosz piacon nem meglepő módon a Lada, részesedése 29,8 százalék, vagyis majdnem minden harmadik új autót ők adták el. A top tízben rajtuk és a Moszkvicson kívül a legtöbb pozíciót – nem túl váratlan módon – a kínaiak foglalják el, övék a piac 56 százaléka.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Videók

Kép
Szórakozás

10 videójáték, amiből megnéznénk egy filmváltozatot

Nemhiába mondják néhány alkotásra, hogy vászonra termett.

Kép
Szórakozás

Hétfő estétől érdemes lesz az éjszakai égboltot figyelni

Látványos meteorzáporral érkezik meg hazánk fölé is a Lyridák.

Kép
Jármű

A Revuelto inspirálta ezt a limitált Ducatit

A Panigale V4-ből készül pár ilyen különleges példány, amit bárki a saját Lamborghinijéhez igazíthat.

Kép
Szórakozás

Ezért hagyta el Hollywoodot az Amerikai pite sztárja

Shannon Elizabeth egy teljes generáció számára marad örökre a dögös cserediák, de talált valamit, ami a filmezésnél sokkal fontosabb.

Kép
Tech

Hordozható lemezjátszóval készül a nyárra a Toshiba

Pontosabban az Aurex almárka dobta piacra az AX–RP10-et, aminek bár létjogosultsága kérdéses, mégis roppant figyelemreméltó.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!