2573 kilométert ment egy töltéssel az egyetemisták autója

A TUfast autója, a Muc022
Forrás: Viktoriya Zayika / MCube

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció

Ismerd meg a superior kasmír termékekről híres Falconerit!

Promóció

Jövőbe vezető hagyomány

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A legjobb gyorsulást a svájciak tudhatják magukénak, de hatótávban a német fiatalok a királyok.

Miután a zürichi Szövetségi Műszaki Főiskola hallgatói megdöntötték az elektromos autóval elkövetett 0-100 km/h-s gyorsulás világrekordját, a Müncheni Műszaki Egyetem (Technische Universität München) csapata, a TUfast is gurított egy hatalmasat. Ők viszont nem a tempójukkal tűnnek ki, hanem a hatótávval: Muc022 nevű – szintén villanyhajtású – autójuk 2573,79 kilométert tett meg egyetlen töltéssel. Ez nagyjából a Budapest-Madrid távolságnak felel meg. A korábbi csúcstartó az IT Asset Partners volt 1608,54 kilométerrel.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Itt olvashatsz a svájciak gyorsulási rekordjáról:

A fiatalok rekordkísérlete a Müncheni Autószalonra időzítve zajlott a város repterének egyik üres hangárjában – ez azért volt fontos, mert rossz idő esetén sem kellett felfüggeszteniük a próbálkozást. Hat napon át egyre csak ment és ment az autó, az új világcsúcs már két nappal azelőtt megvolt, hogy teljesen kiürült volna az aksi. Az egyetemisták ez idő alatt egyébként ott is aludtak a hangárban, azt viszont nem részletezik, milyen időközönként váltották egymást a kormány mögött, és sajnos az átlagsebesség sem derült ki.

A csapat
forrás: Viktoriya Zayika / MCube
A müncheni egyetemisták joggal lehetnek büszkék

Jól látszik a kocsi adataiból, hogy nem a sebességre hegyezték ki, azt ugyanis egy mindössze 400 wattos, azaz úgy fél lóerős állandómágneses szinkronmotor hajtja. Ezt egy utcai villanyautós fogalmaink szerint egészen kicsi, 15,5 kilowattórás akkumulátor látja el energiával. Mindössze 170 kilót nyom a kiskocsi vezető nélkül, és ahogy az már ránézésre is egyértelmű, durván az aerodinamikára optimalizálták, alaktényezője 0,159. A hatnapos futam során 0,6 kilowattórát fogyasztott 100 kilométerenként.

A TUfast rekordját a Guinness-rekordok bizottsága is elismerte, így hivatalosan a Muc022 lett a világ legnagyobb hatótávú, nem napelemes villanyautója.

Videók

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Promóció

Ismerd meg a superior kasmír termékekről híres Falconerit!

Promóció

Jövőbe vezető hagyomány

Kép
Szórakozás

Betiltanak egy kutyafajtát a britek, és ebből nagy baj lehet

Az amerikai bully XL-t sem birtokolni, se tenyészteni, sem eladni lehet. Attól tartanak, hogy túl sok lesz a kidobott kutya.

Kép
Szórakozás

Elítélték a pilótát a lefejezett siklóruhás ügyében

Egy év felfüggesztettet kapott, és a repüléstől is eltiltották.

Kép
Jármű

XGT: utcára szabadított pályaszörny az Abttól

Az Audi R8 LMS GT2 egy kőkemény versenyautó, de az Abt addig faragta, amíg közútra nem tudta állítani.

Kép
Otthon

Karácsonyi díszbe borult a Fehér Ház

Az amerikai first lady, Jill Biden mutatta be az elnöki rezidencia dekorációját. Nem spóroltak a díszekkel.

Kép
Jármű

A Volkswagen már nem versenyképes, munkahelyek is veszélyben

Hároméves spórolási programot hirdettek, és bár konkrét kirúgást nem terveznek, mégis leépítenének.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!