2573 kilométert ment egy töltéssel az egyetemisták autója

A TUfast autója, a Muc022
Forrás: Viktoriya Zayika / MCube

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A legjobb gyorsulást a svájciak tudhatják magukénak, de hatótávban a német fiatalok a királyok.

Miután a zürichi Szövetségi Műszaki Főiskola hallgatói megdöntötték az elektromos autóval elkövetett 0-100 km/h-s gyorsulás világrekordját, a Müncheni Műszaki Egyetem (Technische Universität München) csapata, a TUfast is gurított egy hatalmasat. Ők viszont nem a tempójukkal tűnnek ki, hanem a hatótávval: Muc022 nevű – szintén villanyhajtású – autójuk 2573,79 kilométert tett meg egyetlen töltéssel. Ez nagyjából a Budapest-Madrid távolságnak felel meg. A korábbi csúcstartó az IT Asset Partners volt 1608,54 kilométerrel.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!

Itt olvashatsz a svájciak gyorsulási rekordjáról:

A fiatalok rekordkísérlete a Müncheni Autószalonra időzítve zajlott a város repterének egyik üres hangárjában – ez azért volt fontos, mert rossz idő esetén sem kellett felfüggeszteniük a próbálkozást. Hat napon át egyre csak ment és ment az autó, az új világcsúcs már két nappal azelőtt megvolt, hogy teljesen kiürült volna az aksi. Az egyetemisták ez idő alatt egyébként ott is aludtak a hangárban, azt viszont nem részletezik, milyen időközönként váltották egymást a kormány mögött, és sajnos az átlagsebesség sem derült ki.

A csapat
forrás: Viktoriya Zayika / MCube
A müncheni egyetemisták joggal lehetnek büszkék

Jól látszik a kocsi adataiból, hogy nem a sebességre hegyezték ki, azt ugyanis egy mindössze 400 wattos, azaz úgy fél lóerős állandómágneses szinkronmotor hajtja. Ezt egy utcai villanyautós fogalmaink szerint egészen kicsi, 15,5 kilowattórás akkumulátor látja el energiával. Mindössze 170 kilót nyom a kiskocsi vezető nélkül, és ahogy az már ránézésre is egyértelmű, durván az aerodinamikára optimalizálták, alaktényezője 0,159. A hatnapos futam során 0,6 kilowattórát fogyasztott 100 kilométerenként.

A TUfast rekordját a Guinness-rekordok bizottsága is elismerte, így hivatalosan a Muc022 lett a világ legnagyobb hatótávú, nem napelemes villanyautója.

Videók

Kép
Szórakozás

Keanu Reeves 10 legjobb filmje - szerintünk

Hollywood egyetlen olyan szupersztárja, aki inkább választja a metrót, mint a luxusautókat, és mi pontosan ezért imádjuk!

Kép
Jármű

Hogyan lett 120 év alatt a 10 km/óra sebességhatárból 130? – avagy érdekességek a KRESZ történetéből

Tudtad, hogy egészen 1941-ig Magyarországon is bal oldali közlekedés volt? És azt, hogy a KRESZ megalkotásával egy évvel megelőztük a mobilizációban akkor élen járó Nagy-Britanniát?

Kép
Tech

Ha a sima okosgyűrű snassz, akkor itt a 18 karátos arany

Ma már több gyártó is kínál efféle hordható okoseszközöket, de az Ultrahuman elképzelése kicsit más.

Kép
Szórakozás

Százával küldik vissza érmeiket az olimpikonok

Pár hónappal a versenyek után máris borzasztóan néztek ki a medálok, de a NOB kicseréli annak, aki kéri.

Kép
Szórakozás

Így keményítene be a részeg utasokkal szemben a Ryanair

A legnagyobb európai légitársaságnál betelt a pohár az ittasan problémássá váló utasokkal szemben.

Kép
Szórakozás

Generációk kedvenc ezermestere volt: így néz ki ma MacGyver, azaz Richard Dean Anderson

Ki ne emlékezne a titkosügynökre, aki mindenféle szorult helyzetben feltalálta magát. Ennyit változott MacGyver megformálója.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!