Jármű
Irány a természet a National Park Simulatorral


A Yosemite jelenti a példát: a National Park Simulatorban a medvékkel és a turistákkal is boldogulnunk kell.
Sűrű erdő, tiszta hegyi patak és egy kiránduló, aki az utat keresi: az Astragon Entertainment kiadó és a To-Go Games fejlesztőstúdió National Park Simulator című játékában minden a munkáról szól egy fiktív nemzeti parkban.
Az akció vagy versengés helyett a szakmai szimulációban a védelem, a gondozás, valamint a természet és a látogatók közötti találkozások állnak középpontban. A játék hamarosan Early Accessben indul a Steamen és az Epic Games Store-ban. A fejlesztők már a kezdetektől teljes értékű élményt ígérnek, több tucat órás tartalommal.
A ranger-karrier a fiktív Faremont Nemzeti Parkban kezdődik, amely erősen emlékeztet a kaliforniai Yosemite-re: látogatóközponttal, középen átfutó hegyi patakkal, ösvényekkel és utakkal.
A játékosok harmadik személyű nézetből irányítják rangerüket. A feladatok közé tartozik például a túraösvények karbantartása, táblák javítása, szemétgyűjtés vagy eltévedt turisták megsegítése.
Turisták keresése
Egyes küldetések rádión érkeznek: egyszer egy koszos pihenőhelyet kell megtisztítani, máskor egy látogatót kell megtalálni. A legtöbb misszió a fejlesztők szerint 10–30 percig tart, és egy kampányba ágyazódik, amely egyben a park fejlődését is irányítja. Nagyjából minden egy-két percben történik valami – egy észlelés, egy feladat vagy találkozás –, hogy a park ne hasson statikusnak.
Központi elem az állat- és növényvilág. Egy fényképezőgéppel sasokat, szarvasokat vagy mosómedvéket lehet lefotózni, amelyek bekerülnek egy lexikonba – hasonlóan egy Pokédexhez.
Egyetlen fotó azonban nem elég a maximális pontszámhoz: a hosszabb megfigyelések további információkat adnak. Ezek később a látogatóközpontban és a múzeumban jelennek meg, így a játékvilág fokozatosan egyre mélyebbé válik. Jellegzetes helyszínek is dokumentálhatók, amelyek így véglegesen feloldhatók.
Fontosak a látogatókkal való interakciók. Többválaszos párbeszédeken keresztül a rangerek információt adnak, ellenőrzik a belépőket vagy a horgászengedélyeket, és útba igazítják a turistákat a látnivalókhoz.
Az olyan létesítmények, mint a rangerház, a tűztorony vagy a látogatóközpont a küldetések és a felszerelés kiindulópontjai. Erőszak nincs a játékban: az állatok inkább elfutnak, mint támadnának.
Egy különleges képesség, "Ranger-szem" a tapasztalat növekedésével megkönnyíti a nyomok és tárgyak felkutatását. Az orvvadászok, akik csapdákat helyeznek ki, további fenyegetést jelentenek a park egyensúlyára, és a fejlesztés során egyre nagyobb szerepet kapnak.
Bőséges tartalom már kezdéskor
Már az Early Access indulásakor is kb. 30–40 óra játékidőt kínál a szimuláció, kiegészítve egy sandbox móddal. Későbbre új küldetéseket, járműveket és állatfajokat ígérnek.
A közösségnek fontos szerepet szánnak: a fejlesztők szerint az Early Accessből érkező visszajelzések közvetlenül beépülnek a folytatásba.
A projekt az Unreal Engine 5-re épül, és kihasználja a legújabb technológiákat, például a Nanite-ot, a Lument és a Metahumant. A fejlesztők stabil 4K-s és 60 képkocka/másodperces megjelenítést céloznak meg.
A dinamikus időjárás nemcsak hangulatot teremt, hanem konkrét kihívásokat is hoz: például egy vihar hidakat rongálhat meg, vagy egész területeket tehet ideiglenesen járhatatlanná.
A napi ciklus reggeli és esti szakaszokra oszlik, éjszaka többnyire nyugalom uralkodik. A hosszabb utakhoz pickup áll rendelkezésre, de a munka nagy része gyalog zajlik.
(A cikk eredetileg a német golem.de oldalon jelent meg.)

Jármű
A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció
A Depeche Mode dobosa is színpadra lép a 101 Hang Special Tribute koncerten

Promóció
Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt
6 könyv, amelyekből 2025 legizgalmasabb sorozatai születtek
Egy könyvajánló mindig hasznos, hiszen akár ajándéktippeket is meríthetsz belőle.
Ezek a zenék valósággal összeforrtak a videójátékainkkal
Vannak dallamok, amelyeket meghallva egy pillanat alatt megjelennek előttünk a felhőtlen játékkal töltött idők.
A menekülő ember (2025) – Kritika
Hollywood tovább folytatja azt az utat, amelyet az utóbbi években kikövezett magának. Ha nincs új ötlet, nyúljunk a régi, nagy klasszikusokhoz, és új színészekkel, modernizálva forgassuk le újra. A mostani kiszemelt egy közel 38 éves film, Arnold Schwarzenegger egyik híres mozija, A menekülő ember lett. Hogy mennyire sikerült, és egyáltalán érdemes volt-e hozzányúlni ehhez a filmhez, az a kritikámból kiderül.
Ez az egy dolog sokat segíthet a demencia megelőzésében
Igen egyszerű életmódbeli tényezőről van szó, ami sokak számára természetesnek is tűnhet.
Csúcskategóriás kijelzővel itt a OnePlus 15
A OnePlus legújabb felső kategóriás telefonja a gamereknek kedvez, combos teljesítményt és példátlan képminőséget ígér.
Szájra esett az oroszok Rocky-zenére bevonuló AI-robotja
Hatalmas érdeklődés övezte AIDOL bemutatását, de nem lett elsöprő siker belőle.







