Promóció
Eladhatatlannak tűnik Elvis sivatagban rohadó magángépe

Legutoljára a kikiáltása árat sem adták meg érte, de valószínűleg ingyen is nehéz lenne szabadulni tőle.
Elvis Presley egykori magángépe az Új-Mexikói sivatagban rozsdásodva várja, hogy valaki januárban bekínáljon érte egy vaskosabb összeget. Az 1962-es Lockheed 1329 JetStart tavaly augusztusban egyszer már megpróbálták elárverezni, de akkor még a 100 000 dolláros, azaz nagyjából negyvenmillió forintos kikiáltási árat sem adta meg érte senki.
A típust 1957-ben mutatták be - abban az évben, amikor Elvis kiadta a Jailhouse Rock-ot -, és összesen 203-at építettek belőle. Ezt a példányt Presley 1976-ban vásárolta piros-ezüst színben, akkoriban ez volt a hírességek és cégvezérek első számú választása, ha magángépről volt szó. Akkor 840 000 dollárba került, ami mai árfolyamon körülbelül 4,4 milliónak felelne meg, forintra átszámolva 1,7 milliárdnak.

A repülőt kilenc utasra és háromfős személyzetre méretezték, a mozgatásáról négy sugárhajtómű gondoskodott, melyek a törzs hátulján két tokban kaptak helyet. A maximális sebessége 900 km/h volt, a hatótávolsága pedig körülbelül 4000 kilométer. Ennek a gépnek Elvis mellett a menedzserét, Tom Parkert, az Elvis-t kísérő TCB zenekart, illetve a sztár barátait, a Memphis Maffia néven ismert csoportot is kellett szállítania. Presley-nek egyébként komplett flottája volt magángépből, Lockheed JetStarból kapásból kettő is volt, illetve sokszor egy egyedi Convair 880-assal repült. Elvis gracelandi otthonában két másik gép látható kiállítva.
A januárban árverésre kerülő repülő belső tere egészen jó állapotban vészelte át az éveket, a fa burkolat és a vörös bársonykárpitok könnyen menthetőek, és az sem kizárt, hogy a médiaszekrénybe épített televízió, magnó és videó, vagy a konyhában lévő mikrohullámú sütő még mindig működőképes.

Ugyanez a repülő többi részéről nem mondható el, a motorokat és a pilótafülke berendezéseinek nagyrészét eltávolították, illetve attól sem lesz vonzóbb befektetés, hogy a Mecum aukciójának leírása szerint a repülőt szét kell szerelni a szállításhoz.
A másik ok, amiért nem valószínű, hogy rekordáron kelne el a gép - ha egyáltalán elkel -, az igen egyszerű: ennek a Lockheednek alacsony az Elvis-faktora, nagyjából egy évig volt csak az énekes tulajdonában, utána egy szaúd-arábiai céghez került, aztán ki tudja, milyen kacifántos utat járt be, míg végül az új-mexikói Roswell Légi Központban landolt, ahol évtizedek óta pusztul.
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.