Jármű
Köszöntőajándékként kapta ezt a Ferrarit Niki Lauda


Amikor az osztrák pilóta 1974-ben a Ferrarihoz igazolt, a Formula–1-ben még zöldfülűnek számított, aztán a sportág halhatatlanja lett.
Niki Lauda nevét mindenki ismeri, aki valamilyen szinten követi a Formula–1-et. A 2019-ben elhunyt osztrák zseni háromszor lett világbajnok, ebből két címet a Ferrarival nyert meg. A sorozatban 1971-ben mutatkozott be, első teljes szezonját egy évvel később futotta a March autójával, az az idénye nem is sikerült túl jól, 1973-ra pedig banki kölcsönnel tudott magának ülést szerezni a BRM-nél. 1974-ben csapattársával, Clay Regazzonival együtt ülhetett át a Ferrariba, miután a svájci elismerően beszélt róla Enzo Ferrarinak. A többi már történelem, beleértve az 1975-ös és 1977-es bajnoki aranyat, és a kettő közti nürburgringi balesetet is.
És bár Lauda valóban nem számított top pilótának, sőt nagy névnek sem, amikor a Scuderia szerződtette, azért az olaszok megadták a módját az üdvözlésének. Egyrészt végre a fizetése is elegendő volt ahhoz, hogy a korábban összeszedett tartozásait rendezze, másrészt pedig egy autóval is meglepték: egy 365 GT4 2+2-t kapott ajándékba.
Ez a modell úgy született, hogy a Ferrari a 365 GTC/4 leváltásakor szeretett volna újra maradandót alkotni a négyüléses túrakocsik szegmensében: innen a név is, hiszen a GT mint grand tourer egyértelmű, a 2+2 az üléselrendezésre utal, a 356 pedig a hengerenkénti lökettérfogatot takarja. A Colombo V12-es megtartása mellett változtatni próbáltak a mögöttes filozófián, bár a végeredmény igen megosztó lett. Voltak, akik a szögletes dizájnt kifogásolták, míg Jeremy Clarkson minden ízében szörnyűnek nevezte a kocsit.
A 340 lóerős túraautóból mindössze 524 példány készült, ez a szám már a prototípusokat is magába foglalja. Később felváltotta a 400, majd a 400i és a 412. Lauda Ferrarija tehát elég ritkának számít, bár nem teljesen eredeti az állapota. Meglepően hamar, már 1975-ben eladta, a gyári Argento Metallizzato ezüst szín helyett a nyolcvanas években valami pirosra fényeztette. Ezzel együtt is roppant értékes, az RM Sotheby’s október 18-i müncheni árverésén akár 180-220 ezer euró, átszámítva 70-85 millió forint is befuthat érte.
Addig is nézd meg alaposabban a galériában!

Jármű
A nyers pickup vadiúj köntösben: Ford Ranger PHEV

Promóció
A Depeche Mode dobosa is színpadra lép a 101 Hang Special Tribute koncerten

Promóció
Edifier R1280DB: amikor a hang is stílust ölt
Ha Jacob Elordit kérdezed, idén ősszel a mokaszin a legmenőbb cipő
Jacob Elordi egyik kedvenc cipője ráadásul könnyen téliesíthető is.
Végre egy Ferrari-átépítés, amitől nem borzongunk
Az olasz sportkocsigyártó autóihoz nehéz úgy nyúlni, hogy ne legyen a vége szentségtörés, de ezt a GTC4 Lussót azért meghajtanánk.
Elkényezteti a gamereket jövőre a Valve
A 2022-ben piacra dobott Steam Deck után most három izgalmas, új eszközzel indítanak egész pályás letámadást.
Még idén összecsaphat Anthony Joshuával Jake Paul
Mike Tyson után egy újabb nagy skalpot gyűjtene be a youtuberből lett bunyós, de ez azért nehezebb meccsnek ígérkezik.
Resident Evil: új mobiljáték érkezik néhány napon belül
A Resident Evil: Survival Unit a legendás horror franchise legújabb mobiljátéka, és most hivatalosan is bejelentették a megjelenési dátumát.
Lottón lehet sírhelyet nyerni Jim Morrison és Oscar Wilde mellé
Párizsban morbid, de izgalmas nyereményjátékot hirdettek. Pénz helyett végső nyughelyet lehet nyerni.







