Promóció
Északi-sarkról a délire – egy elektromos SUV-vel

A Nissan Ariya talán nem a legalkalmasabb választás egy ilyen túrára, de pont ettől lesz izgalmas.
A Nissan tavaly mutatta be legújabb elektromos crossoverét, az Ariyát, amely a nagy keresett kompakt kategóriában szerepel, ezért igen fontos modellnek számít. Akkor pedig nem árt jó nagy lendülettel megtolni a reklámkampányát is. Ugyan messze nem egy keményvonalas terepjáróról van szó, azért a promóanyagokban kiemelik, hogy készül összkerékhajtásos kivitelben. A legmenőbb marketingfogás is a sokoldalúságot próbálja bizonygatni: fogtak egy Ariyát, átalakították expedíciós autóvá, és nekivágnak egy hosszú túrának az Északi-sark és a Déli-sark között.

A szériakivitellel immár kevesebb a kapcsolata az autónak, ugyanis kapott igen combos, 39 colos BF Goodrich gumikat, ezekhez pedig a kerékíveket is kiszélesítették. A futóművet átdolgozták, megerősítették és a kihíváshoz igazították, de a módosítás részleteit nem kötötték az orrunkra. Ellenben azt büszkén mondják, hogy magát a hajtásláncot és az akkumulátorcsomagot érintetlenül hagyták. Kevésbé lényeges a terepképesség szempontjából, de azért jól hangzik, hogy beépített kávéfőzővel is felszerelték, a tetőn egy drón-leszállópálya kapott helyet. Húz majd magával egy utánfutót is az Ariya, amelyen napelemeket és mini szélerőművet szállít.

Ami magát a hajtást illeti, egy E-4orce összkerékhajtással ellátott autót faragták át. Ez azt jelenti, hogy mindkét tengelyen van egy-egy villanymotor, arra viszont a Nissan bejelentése nem tér ki, hogy a gyengébb, 309 lovas, vagy az erősebb, 394 lóerős variánsból építettek-e kalandort. A nyomaték mindkettő esetében kereken 600 newtonméter, az akkupakk pedig 87 kilowattórás. A WLTP-norma szerint a kisebb teljesítményűben 500, a combosabban 400 kilométeres a hatótáv.

A márciusban rajtoló túra során 27 ezer kilométert kell legyűrni, át kell szelni jégmezőket, vastag hórétegben kell gázolni, meredek emelkedőkön felkapaszkodni, és sivatagi dűnékkel megküzdeni. Így az sem volt mindegy, kikre bízzák a feladatot, de Chris és Julie Ramsey jó választásnak tűnik. Egyrészt a hasonlóan őrült túrákban, másrészt a villanyautós messzire menésben is jártasak, a 17 ezer kilométeres Mongol Rallyt Nissan Leaffel csinálták végig.

A Nissan Ariya harmadik helyen végzett az idei Év Autója-választáson. A díj odaítélésének folyamatáról és a döntősökről, valamint a végeredményről itt írtunk bővebben:
A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt
Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.
Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála
Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.
A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét
Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.
Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini
Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.
13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar
Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.
Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra
Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.