Olyan csodás a Z Nismo, hogy sajnálhatjuk: mi nem kapunk

Nissan Z Nismo
Forrás: Nissan

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Otthon

Öt okos eszköz, amitől jobb lesz az otthonod

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Nissan két éve mutatta be a Z sportkocsit, a gyári tuningrészleg pedig most a hergelt Z Nismóval is elkészült.

Izgatottan fogadta a világ 2021-ben a Nissan Z-t, amely a klasszikus sportautós receptet követve, az autózás élményét középpontba állítva sportkupé karosszériával, kellően erős, 400 lovas ikerturbós V6-ossal, kézi váltóval és hátsókerékhajtással lopta be magát az autóbolondok szívébe. Egyetlen bökkenő volt csupán, hogy hozzánk, Európába nem hozták el. Most újra munkába lendülhetnek könnycsatornáink, mert elkészült a Z Nismo, de abból sem kapunk.

De miben más a Nismo-variáns, mint a szériamodell? Motorikusan nincsenek eget rengető változások, hiszen megmaradt a háromliteres V6-os, ugyanúgy két turbó fújja meg. Emeltek viszont a töltőnyomáson, optimalizálták a hűtést és a motorvezérlőt is újraprogramozták. Ebből és egyéb kisebb módosításokból összejött húsz lóerőnyi többlet (így 420 LE-t tud), a csúcsnyomatékhoz 46 newtonmétert pakoltak hozzá (521 Nm). Utóbbi 2000-től egészen 5200-as fordulatig megvan. Egy új Sport+ menetprogram is rendelkezésre áll.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Nissan Z Nismo menetközben
forrás: Nissan
Versenypályán sem jön zavarba

A kézi váltónak ellenben érzékeny búcsút kell inteni, hiszen a hatos manuális helyett a Nismo kizárólag kilencfokozatú, sportosra hangolt automatával elérhető. A 19 hüvelykes felniket kifejezetten a tömegcsökkentés jegyében tervezték, rájuk Dunlop SP SportMaxx GT600 gumik kerültek. A futóművet áthangolták, keményebbek a rugók és újak a stabilizátorok. A fékek is még komolyabbak lettek, elöl 380, hátul 350 milliméteres tárcsákkal. A külső változtatások mozgatórugója a leszorítóerő növelése és a hűtés hatékonyságának további csiszolása volt, az úgynevezett G-Nose (Grand-Nose) orral együtt úgy 2,5 centivel lett hosszabb a Nismo, mint az alapmodell.

Sajnos a sima Z-hez hasonlóan a Z Nismóval sem terveznek az európai piacon, ellenben a szerencsésebb területeken idén ősszel kezdődhet a forgalmazás. Japánban már az ára is megvan, 23 millió forintnyi jenért kínálják az önfeledt élményautózást.

Örüljünk, hogy létezik, búsuljunk, hogy minket elkerül. Íme, a galériánk:

Galéria / 16 kép

Nissan Z Nismo

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát

Otthon

Öt okos eszköz, amitől jobb lesz az otthonod

Kép
Szórakozás

A focicsapat menedzsere Patek Philippe-re és Teslára szórta a lopott pénzt

Közel nyolcmilliárd forintnyi dollárt sikkasztott el, amit aztán nem sikerült jól befektetni.

Kép
Tech

Elon Musk azonnal kirúgatná a Disney vezérigazgatóját, mert az nem hirdet nála

Elon Musk továbbra is csúcsformában van, pedig az elmúlt hetekben is nagyot ment.

Kép
Jármű

A Cybertruck még Porschét vontatva is lenyomott egy Porschét

Pedig a 911-es nem is húzott maga után Cybertruckot.

Kép
Jármű

Mohó volt a tulaj, rajta maradt a törött Lamborghini

Senki nem adta meg a vágyott 1,5 millió dollárt, 1,35-ért meg hülye lett volna odaadni.

Kép
Stílus

13 óra, amiből kiderül, hogy tart ma az óraipar

Összeszedtük az idei év legfontosabb újdonságait, amelyekből kiderül, mit gondolnak a világról a gyártók.

Kép
Szórakozás

Három új Marvel-sorozat jön a Disney Plusra

Két spinoffot és egy animációs szériát kapunk, az egyik már januárban megérkezik.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!