Olyan csodás a Z Nismo, hogy sajnálhatjuk: mi nem kapunk

Nissan Z Nismo
Forrás: Nissan

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Nissan két éve mutatta be a Z sportkocsit, a gyári tuningrészleg pedig most a hergelt Z Nismóval is elkészült.

Izgatottan fogadta a világ 2021-ben a Nissan Z-t, amely a klasszikus sportautós receptet követve, az autózás élményét középpontba állítva sportkupé karosszériával, kellően erős, 400 lovas ikerturbós V6-ossal, kézi váltóval és hátsókerékhajtással lopta be magát az autóbolondok szívébe. Egyetlen bökkenő volt csupán, hogy hozzánk, Európába nem hozták el. Most újra munkába lendülhetnek könnycsatornáink, mert elkészült a Z Nismo, de abból sem kapunk.

De miben más a Nismo-variáns, mint a szériamodell? Motorikusan nincsenek eget rengető változások, hiszen megmaradt a háromliteres V6-os, ugyanúgy két turbó fújja meg. Emeltek viszont a töltőnyomáson, optimalizálták a hűtést és a motorvezérlőt is újraprogramozták. Ebből és egyéb kisebb módosításokból összejött húsz lóerőnyi többlet (így 420 LE-t tud), a csúcsnyomatékhoz 46 newtonmétert pakoltak hozzá (521 Nm). Utóbbi 2000-től egészen 5200-as fordulatig megvan. Egy új Sport+ menetprogram is rendelkezésre áll.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Nissan Z Nismo menetközben
forrás: Nissan
Versenypályán sem jön zavarba

A kézi váltónak ellenben érzékeny búcsút kell inteni, hiszen a hatos manuális helyett a Nismo kizárólag kilencfokozatú, sportosra hangolt automatával elérhető. A 19 hüvelykes felniket kifejezetten a tömegcsökkentés jegyében tervezték, rájuk Dunlop SP SportMaxx GT600 gumik kerültek. A futóművet áthangolták, keményebbek a rugók és újak a stabilizátorok. A fékek is még komolyabbak lettek, elöl 380, hátul 350 milliméteres tárcsákkal. A külső változtatások mozgatórugója a leszorítóerő növelése és a hűtés hatékonyságának további csiszolása volt, az úgynevezett G-Nose (Grand-Nose) orral együtt úgy 2,5 centivel lett hosszabb a Nismo, mint az alapmodell.

Sajnos a sima Z-hez hasonlóan a Z Nismóval sem terveznek az európai piacon, ellenben a szerencsésebb területeken idén ősszel kezdődhet a forgalmazás. Japánban már az ára is megvan, 23 millió forintnyi jenért kínálják az önfeledt élményautózást.

Örüljünk, hogy létezik, búsuljunk, hogy minket elkerül. Íme, a galériánk:

Galéria / 16 kép

Nissan Z Nismo

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Defender élmények autentikus környezetben

Kép
Életmód

Chris Hemsworth mutatja: kőkemény edzéssel készül a Thor-test

Ahhoz, hogy skandináv viharistennek nézz ki, elég komoly munkát kell elvégezni.

Kép
Szórakozás

Borzongató a története: a rejtélyes Alaszka-háromszög

A Bermuda-háromszög bolygónk egyik legmisztikusabb területe, azonban akad egy ennél sokkal veszélyesebb vidék, az Alaszka-háromszög.

Kép
Szórakozás

Nem volt elég olasz – ezért bukott egy fontos filmet Stallone

A szerep csak egészen apró lett volna, a film viszont nagyszerű. Sylvester Stallone elmondta, miért nem került be.

Kép
Szórakozás

Vadiúj Lego-szettek jönnek a Star Wars-napra

A rajongók számára igazán jeles nap május negyedike, ezekkel a készletekkel lehet megünnepelni.

Kép
Stílus

Anyák és apák napjára is készült egy különleges Swatch

Természetesen mindkettőt az odaillő Simpson karakterrel díszítették.

Kép
Szórakozás

Film vs. valóság: a Kapj el, ha tudsz igaz története

A Frank Abignale életrajzi könyvét feldolgozó film egy magával ragadó, sodró lendületű alkotás, nagyszerű alakításokkal, azonban a valóságban a történet korántsem volt olyan színes és izgalmas, mint ahogy a vásznon bemutatták.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!