Promóció
Zseniális imázsfilmmel csábítja Norvégia a turistákat

Iróniával teli videójuk úgy vonzza az utazókat Oslóba, hogy közben nem is javasolják, hogy odamenjenek.
A mai világban kis túlzással bármikor bárhová elutazhatunk, számos országba még csak útlevélre sincs szükség, és persze a repjegy is olcsó. Éppen ezért viszont nehezebb kiemelkedniük a tömegből a célpontoknak, mindenképpen ki kell találniuk valami frappánsat, újszerűt, ha magukhoz szeretnék csábítani a turistákat. Tavaly például a svédek kampányoltak azzal, hogy ne keverje őket senki Svájccal.
Itt lehet megnézni a videót:
Most egy másik észak-európai ország, Norvégia járatta csúcsra az iróniát, méghozzá a VisitOSLO marketingügynökség készített rendhagyó reklámfilmet a norvég főváros számára. Ebben egy Halfdan nevű férfi (akit igazából Bendik Aunan) a főszereplő, ő értetlenkedik folyton azon, hogy vajon miért lehet olyan népszerű Oslo, ő maga biztosan nem menne oda, ha nem ott élne.
Íme, a reklámfilm:
Ezekkel az ironikus megjegyzésekkel persze valójában Oslo vonzerejére világít rá, hiszen kiderül, hogy a város könnyedén bejárható akár gyalog is, barátságos, a múzeumokban vagy éppen az éttermekben sem kell folyton várakozni, hogy bejussunk, és a környezet is mesébe illő. Miközben a narratíva az, hogy ugyan már, ki akarja mindezt, a nézőben szépen lassan felépül a vágy, hogy meglátogassa a várost.
Az ügynökség egyik marketingmenedzsere elmondta, az önirónia oly jellemző a norvégokra, ám ennek ellenére is bátor vállalkozás volt erre építeni egy globális kampányt. Szerinte Oslo jelentős változáson ment keresztül az elmúlt évtizedekben, értékei azonban sokak előtt rejtve maradnak. Szakértők szerint egyébként a film vonzereje az önazonosság, az utazók ugyanis szeretnek érzelmileg is azonosulni az úti céljukkal. A hírek szerint működik is a dolog, ugyanis megnőtt az érdeklődés Norvégia iránt.
10 érdekesség az óriáspandákról, amiről talán nem is hallottál
Ki nem találnád, hány kilogramm bambuszt képesek befalni egy nap alatt.
A Little Nightmares III hidegrázósnak ígérkezik, de a rajongók nemcsak a játéknak örülhetnek a közeljövőben
A rémálmok univerzuma képregények lapjaira is átköltözik, de a játék még saját animációs filmet is kap.
Vízre bocsátották a világ legnagyobb vitorlás jachtját
A 220 méter hosszú Orient Express Corinthian hamarosan teljesen elkészül, de első útjára csak jövőre indul.
Pharrell platformján döntött rekordot egy Jordan-kártya
Egy 1986-os Fleer sportkártyáért fizetett valaki 2,5 millió dollárt. De persze nem akármilyen kártyáról van szó.
10 megoldatlan történelmi rejtély, ami lázban tartja a kutatókat
Bármennyire is törekszünk a kérdések megválaszolására, olykor még a válaszok is csak újabb kérdéseket szülnek.
Sztárgázsi toplista: Scarlett Johansson lett minden idők legjobban fizetett színésze
Nagyot kaszált új filmjével, magyar átlagbér mellett tízmillió hónapot kellene dolgozni, hogy elérjük eddigi mozis jövedelmét.