Promóció
Egészen máshogy fogod látni a drága órákat, ha megérted, hogyan készülnek

Ha látod azt a rengeteg munkafázist, technológiát és hozzáadott értéket, akkor eltűnik a sznobizmus, és rengeteg érdekesség marad a helyén.
Magyarországon senki nem tett annyit az órás hobbiért az elmúlt húsz évben, mint Bredán Dávid és Ligetfalvi Viktor az Őszintén órákról vloggal. Az ő munkásságuk eredménye, hogy már szemmel látható tömegek vannak itthon, akik nem sznob hülyeségként vagy a társadalmi státusz megjelenítéseként tekintenek az órákra, hanem rendkívül összetett és bonyolult tárgyakat látnak, amik kapcsán érdekes dolgokat tanulhatunk a világról.

Hoppá!
Az Őszintén órákról arcai, Dávid és Viktor írtak cikkeket az InStyle MEN tavaszi számába, ráadásul nem csak órákról. Keresd a magazint az újságárusoknál!

Nem is kellett sokat várni, hogy az Őszintén órákról és a Breitling közös rendezvényén szembe jöjjön egy meglepő érdekesség: a Mustang tematikájú Breitling Top Time számlapján lévő Mustang logóról Dávid elmeséli, hogy Charles Keresztes tervezte a Ford számára, és nem véletlenül balra néz a ló: ez ugyanis egy vadló, ami a vadnyugatra tart, nem pedig egy betört versenyló, ami az óramutató járásával ellentétes irányba halad az ügetőn. És az érdekesség érdekessége is elhangzott: Charles Keresztes részt vett a háborúk történetének utolsó lovasrohamában 1941-ben.
Az Andrássy úti Breitling üzletbe szervezett eseményen először a Breitling egyik menedzsere, Thomas Hanauer tartott előadást. Ő alapvetően órásmester, és a családjában dédnagyapáig visszamenően mindenki órás volt, talán ezért, talán másért, de úgy tudott az új termékekről mesélni, hogy az igen messze került a termékkatalógusok és teleshopok világától. Szórakoztatóan és jól érhetően adott elő, szépen adagolva a poénokat, és mint jó fellépő, érezte a közönséget - a jellemzően férfiakkal teli helyiségben ügyesen viccelődött a politikai korrektség határán ("a holdfázis egy fontos komplikáció, segít megérteni a feleséged hangulatát").
Ő is kitekintett abba az irányba, hogy az óra eredendően nem a vagyoni helyzet bemutatásáról szól - bár az előbbi szavak közül egyik sem hangzott el, ami ismét egy ügyes manőver volt, tekintettel arra, hogy a mellettem lévő vitrinben 4-5 milliós karórák voltak kiállítva -, hanem az idő minél pontosabb kijelzéséről, amely törvényszerűen hozta magával az egészen elképesztő gyártási technológiákat.

Ezek után jött Dávid és Viktor bemutatója és a Varázslatos Breitling Doboz, mely lépésről lépésre, munkafázisról munkafázisra mutatja be egy óra elkészültét, végignézhetjük, megtapogathatjuk, hogyan lesz egy darab acélból hétsoros szíj vagy tok, hogyan néz ki egy megmunkált csapágylemez, milyen munkafázisok során lesz egy mesterségesen növesztett zafírból torzításmentes óraüveg és hogyan alakul át egy rézlemez számlappá.
Mivel erről a dobozról már forgattak videót, így az élmény leginkább az volt, hogy kézbe lehetett venni ezeket az alkatrészeket, és végigtapogatni őket, összehasonlítva a gyártási fázisok különböző állapotait. Így olyan alkatrészekkel is megismerkedhettünk, amikkel - ha történetesen nem órásmesterként dolgozunk - nincs interakciónk. A csavarokkal, a számlap hátsó oldalával, a csapágylemezekkel és hasonlókkal.
És itt keveredünk vissza oda, ami a legjobban érdekel ebben, a technológiához. A csodálat nem a milliós árnak jár, hanem a termék mögött álló magasan képzett szakemberek tudásának és a gyártáshoz szükséges csúcstechnológiának. Miközben mi a különböző alkatrészeket vizsgáljuk, Dávid és Viktor a lenyűgöző háttértudásukkal szórakoztatnak - a műsor után pedig barátságosan válaszoltak a hozzájuk intézett kérdésekre. A közönség túlnyomó részben fiatalokból állt, meglepően sok 30 alatti vendéget láttam. Ők ha most még nem is feltétlenül a Breitling üzlet vásárlói, de 10-15 év múlva biztosan azok lesznek - nem kis részben azért, mert itt nyerhettek betekintést az óragyártás olyan mélységébe, amit a legtöbb gyártó foggal-körömmel véd a nyilvánosság elől.
Olyan magasra jutott ez a Porsche, ahol még nem járt autó
Egyetlen szárazföldi jármű sem mászott még fel olyan magasra, mint ez a módosított Porsche 911, ráadásul nem is Dakarról van szó.
Günzer Tamás lett az Év Bortermelője Magyarországon
A díj nem egy bor kiváló minőségének elismerését jelenti, hanem a több éven át tartó, kiemelkedő teljesítményért ítélik oda.
Soha nem volt ilyen drága az arany
Megdőlt a 2020-as csúcs, és további drágulás várható.
Filléres építés méregdrágán: Deus W650
A kultikus Deus egyik korai építését árverezte el a Bonhams aukciós ház.
Három egészen elképesztő új Breitling
Az autós vonatkozású Top Time sorozatba érkezett három tourbillonos modell.
Ismét betalált Szoboszlai a Liverpoolban
Küzdelmes mérkőzést nyert meg a Liverpool, a magyar középpályás a 94. percben lőtt a hálóba.