A leggyorsabb kisbusz: Peugeot 806 Procar

Peugeot 806 Procar
Forrás: aguttes.com

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Peugeot 806 Procar nem azért volt sokkoló, mert egy autógyár a családi egyterűjéből épített versenyautót, hanem mert versenyképes volt.

Az egész Peugeot 806 Procar projekt azért indult, hogy a Peugeot, a Citroen, a Fiat és a Lancia közösen fejlesztett Eurovan platformjára épülő családi modell népszerűségét felhúzza. Ugyan a Peugeot-ra általában nem sportmárkaként gondolunk, de raliban, túraautóban és a Dakaron egyaránt szép eredményeket értek el, így annyira nem meglepő, hogy a marketinget némi sportsikerrel próbálták megtolni.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Alaposan kimerevítették és becsövezték, hogy ki lehessen autózni a futóművet és a 280 lóerőt
forrás: aguttes.com
Alaposan kimerevítették és becsövezték, hogy ki lehessen autózni a futóművet és a 280 lóerőt

A versenyautó megépítését a Kronos Racingre bízták, akik egy Peugeot 405 Mi16 alapjaira rakták rá az egyterű bódét, a motort pedig egy A csoportos Peugeot 306-ból lógatták bele. Ezek tükrében nem is annyira meglepő, hogy versenyképes autóval állták rajthoz Spában.

A Kronos Racingnek volt tapasztalata a Peugeot technikával, 206-ossal és Citroen Xsarával versenyeztek a rali VB-n. Az egyterű bódét alaposan kimerevítették, hogy ki lehessen autózni az alárakott futóművet és a 280 lóerős blokkot. Hogy az elképzelés mennyire nem volt rossz, azt az egyetlen verseny bizonyítja, amin indították: az 1995-ös Spa-Francorchamps-i 24 órás kvalifikációján a kategóriájának harmadik helyét szerezte meg, a 46 indulóból a 12. lett - a verseny viszont már nem alakult ennyire fényesen.

A fékekkel és a differenciálművel is akadtak problémák, majd végül egy motorhiba miatt kellett feladni a futamot - ezek mind olyan nyűgök voltak, amik a rövid határidővel összerakott, kiforratatlan versenyautóknál teljesen megszokottak. Ha a Peugeot nem csak egyszeri show-nak szánta volna a 806 Procart, akkor akár eredményeket is érhettek volna el. Viszont a versenykisbuszt Spa után visszavonultatták, és a Kronos Racing alapítójának, Jean-Pierre Montron haláláig a csapat raktárában állt.

Jelenleg magánkézben van, és ma árverezik - motor nélkül kb. 20-30 millió forintra számítanak.

Galéria / 9 kép

Peugeot 806 Procar

Megnézem a galériát

Videók

Kép
Jármű

Rózsaarannyal ütötték fel ezt az egyedi Bentley-t

A Bentley Batur önmagában is lenyűgöző luxusautó, a Black Rose-t azonban némi rózsaarannyal tették még látványosabbá.

Kép
Szórakozás

Történelmet írt az NBA hárompontos-királya

Steph Curry az első ember a liga történetében, aki eljutott négyezer tripláig. Vagyis összes karrierpontjának csaknem felét így szerezte.

Kép
Életmód

Sosem látott filmfelvétel került elő a Nemzeti Színház 60 évvel ezelőtti felrobbantásáról

A Blaha Lujza téri Nemzeti Színház 1965. március 15-én történt felrobbantását azóta sem tudta kiheverni a magyar társadalom. Pontosan 60 év telt el azóta, hogy a metró építkezésére hivatkozva lerombolták Budapest ikonikus épületét, amelyre egyre kevesebben emlékeznek már. Az NFI Filmarchívumban most feldolgozott filmfelvételek segítenek abban, hogy azok is átélhessék az élményt, akik sosem járhattak az épületben.

Kép
Életmód

A spermád megmondja, meddig élsz?

Úgy tűnik, a spermiumok száma és mozgékonysága is összefüggésben van a várható élettartamunkkal.

Kép
Szórakozás

„Az emberek 90 százaléka nem alkalmas együttélésre” - TRÚMEN S02E03

A TRÚMEN legfrissebb adásában a városi élet előnyeit és hátrányait boncolgatja Törőcsik Dani és Tóth Szabi.

Kép
Tech

Élőben tolmácsolhat hamarosan az Apple AirPods

Az iOS 19 hozhatja meg a rendkívül hasznos új funkciót az Apple vezeték nélküli fülhallgatójába.

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!