A leggyorsabb kisbusz: Peugeot 806 Procar

Peugeot 806 Procar
Forrás: aguttes.com

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!
Facebook
Twitter
Pinterest

A Peugeot 806 Procar nem azért volt sokkoló, mert egy autógyár a családi egyterűjéből épített versenyautót, hanem mert versenyképes volt.

Az egész Peugeot 806 Procar projekt azért indult, hogy a Peugeot, a Citroen, a Fiat és a Lancia közösen fejlesztett Eurovan platformjára épülő családi modell népszerűségét felhúzza. Ugyan a Peugeot-ra általában nem sportmárkaként gondolunk, de raliban, túraautóban és a Dakaron egyaránt szép eredményeket értek el, így annyira nem meglepő, hogy a marketinget némi sportsikerrel próbálták megtolni.

Ne maradj le cikkeinkről, like-olj minket a Facebookon is!

Követem!
Alaposan kimerevítették és becsövezték, hogy ki lehessen autózni a futóművet és a 280 lóerőt
forrás: aguttes.com
Alaposan kimerevítették és becsövezték, hogy ki lehessen autózni a futóművet és a 280 lóerőt

A versenyautó megépítését a Kronos Racingre bízták, akik egy Peugeot 405 Mi16 alapjaira rakták rá az egyterű bódét, a motort pedig egy A csoportos Peugeot 306-ból lógatták bele. Ezek tükrében nem is annyira meglepő, hogy versenyképes autóval állták rajthoz Spában.

A Kronos Racingnek volt tapasztalata a Peugeot technikával, 206-ossal és Citroen Xsarával versenyeztek a rali VB-n. Az egyterű bódét alaposan kimerevítették, hogy ki lehessen autózni az alárakott futóművet és a 280 lóerős blokkot. Hogy az elképzelés mennyire nem volt rossz, azt az egyetlen verseny bizonyítja, amin indították: az 1995-ös Spa-Francorchamps-i 24 órás kvalifikációján a kategóriájának harmadik helyét szerezte meg, a 46 indulóból a 12. lett - a verseny viszont már nem alakult ennyire fényesen.

A fékekkel és a differenciálművel is akadtak problémák, majd végül egy motorhiba miatt kellett feladni a futamot - ezek mind olyan nyűgök voltak, amik a rövid határidővel összerakott, kiforratatlan versenyautóknál teljesen megszokottak. Ha a Peugeot nem csak egyszeri show-nak szánta volna a 806 Procart, akkor akár eredményeket is érhettek volna el. Viszont a versenykisbuszt Spa után visszavonultatták, és a Kronos Racing alapítójának, Jean-Pierre Montron haláláig a csapat raktárában állt.

Jelenleg magánkézben van, és ma árverezik - motor nélkül kb. 20-30 millió forintra számítanak.

Galéria / 9 kép

Peugeot 806 Procar

Megnézem a galériát

Videók

Promóció

Budapestre is megérkezett a világ egyik legnagyobb presztízsű pezsgője

Promóció

Laptop táska – hogyan tedd praktikus és stílusos kiegészítővé?

Kép
Szórakozás

Ezek a filmek kaszálták a legnagyobbat minimális büdzséből

Ha kevés a pénz, kreatívnak kell lenni a siker érdekében.

Kép
Szórakozás

Mutatjuk az amerikai izomautókat, amiket Hollywood miatt szerettünk meg

A benzinfaló szörnyetegek közül néhány kimondottan kedveltek a rendezők.

Kép
Jármű

Megújult a Porsche 911, először készült belőle hibrid is

Kevés jellegzetesebb formájú autót ismerünk, a modellfrissítés elsősorban műszaki szempontból hozott sok újdonságot.

Kép
Szórakozás

A világ legcudarabb motorversenyéről forgat Brad Pitt

Úgy tűnik, nem elég neki a Formula–1, a Man TT-t is megfilmesítené. Ebben Channing Tatum lesz a társa.

Kép
Szórakozás

Cseh milliárdos veszi meg a brit királyi postát

Az intézmény közel négyszáz éves története során először kerül külföldi kézbe.

Kép
Szórakozás

10 zseniális karakter a Marvel-univerzumban, akit méltatlanul elvesztegettek

Jöjjenek a Marvel-univerzum tömeggyártásának legnagyobb károsultjai, avagy karakterek, akiket elvesztegettek!

Szeretnél képben lenni?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

A feliratkozásod hibába ütközött, kérjük, próbáld újra!
Köszönjük, sikeres feliratkozás!