Promóció
Kulcsfontosságú a Peugeot számára az új 3008

A tisztán elektromos E-3008-at lágy hibridek is követik. Ez a Peugeot palettájának egyik legfontosabb modellje.
A Peugeot igen nagy sikert ért el 2022-ben: az idén év elején közzétett eladási statisztikák szerint Európában a 208-as volt a legnépszerűbb modell, abból adtak el a legtöbbet. Ezzel a Volkswagen Golf tizennégy esztendeje tartó egyeduralmát törték meg, és a dolog további érdekessége, hogy a Golf-éra előtt is éppen egy Peugeot, méghozzá a 207-es volt a listavezető. Napjaink egyik legfontosabb szegmensében, a kompakt hobbiterepjárók (C-SUV) kategóriájában viszont egy korosodó géppel voltak jelen, itt volt az ideje az új 3008 bemutatásának.

Míg a legelső, 2008-ban bemutatott 3008 még egy fura crossover-egyterű hibrid volt, addig a második generációt már egyértelműen SUV-nak mondhatjuk, nem mellesleg az első ilyen stílusú autó, amelyet megválasztottak az Év Autójának is. Csakhogy már 2016 ősze óta, lassan hét éve a piacon van. Formája így sem tűnik vészesen öregnek, csak éppen közben a Peugeot bevezetett egy baromi vagány formanyelvet, ami mégiscsak elavultabbá tesz minden mást. Most végre a 3008 is megkapta ezt az ábrázatot, a fényszóró alatti három karommal, új mintázatú hűtőmaszkkal, meg persze új technikával a lemezek alatt.

Jól jelzi az autóipar fejlesztési irányait, hogy míg nemrég jellemzően a hibrid vagy elektromos modellek érkeztek később a kínálatba, addig most a tisztán villanyhajtásút, az E-3008-at leplezték le legelőször. Ez lett a Stellantis konszern első járműve, amely a nagyon friss, még csak nyáron a nagyközönség elé tárt STLA Medium padlólemezre épült: ezt a platformot kifejezetten a C- és D-szegmenses, azaz kompakt és középkategóriás elektromos autókhoz fejlesztették, jó variálhatóságának köszönhetően a cégcsoport több márkájánál, számos típushoz be tudják vetni.

Az E-3008 egy 400 voltos elektromos rendszert kapott, 73 kilowattórás nettó kapacitású nikkel-kobalt-mangán akkumulátorcsomaggal, az ígéretek szerint 525 kilométer körüli hatótávval. Az alapkivitelben az első tengelyen elhelyezett állandó mágneses szinkronmotor teljesítménye 157 kilowatt, azaz 213 lóerő, legnagyobb nyomatéka 343 newtonméter. A következő lépcső a kétmotoros, 326 lovas, összkerekes kivitel, ugyanakkora aksival, és változatlan hatótávval. A harmadik variáns erőben e kettő közt helyezkedik el a maga 231 lóerejével, de 98 kWh-s akkujával és 700 kilométeres ígért hatótávjával ez megy a legmesszebbre egy töltéssel.

A bal hátsó sárvédőnél elhelyezett töltőcsatlakozón keresztül alapból 11 kilowattos AC-töltésre van lehetőség, de opcionálisan 22 kilowattal is szaladhat bele az áram. Ami a DC-t illeti, megfelelő berendezésről akár 160 kilowattos gyorstöltést is választhatunk, ilyenkor húszról nyolcvan százalékra mindössze fél óra alatt ugrik fel a szint. A V1G intelligens töltés pedig a költségek csökkentését szem előtt tartva optimalizálja a folyamatot. A fékenergia-visszanyerés állítható, az utasteret pedig hőszivattyú segítségével fűthetjük – ez a téli időszakban adhat hozzá egy keveset a hatótávolsághoz.

A beltérben a leglátványosabb elem a hatalmas, 21 hüvelykes i-Cockpit ívelt képernyő, de ez nem minden felszereltségi szinthez jár, egyes kivitelek két különálló, tízcolos kijelzőt kapnak. A középkonzolon található, funkciójukat tekintve személyre szabható érintőgombokat i-Togglesnek nevezték el. Az ülésfűtés szériafelszereltség, az elsőket kérésre szellőztetéssel vagy masszázsfunkcióval is ellátják, az oldaltámaszt testalkatunkhoz igazítva felfújhatjuk vagy lejjebb ereszthetjük. A csomagtér az elsőkerekes E-3008-nál 520, az összkerekesnél 470 literes.
Az új SUV a Stellantis sochaux-i gyárában készül, itt állítják össze az akkumulátorcsomagokat is. A forgalmazás még idén megkezdődik, de az árak még nem ismertek. A paletta később lágy hibridekkel is bővül.

Promóció
Az amerikai sportmárka, a Gant bemutatja új férfi illatát
Betiltanak egy kutyafajtát a britek, és ebből nagy baj lehet
Az amerikai bully XL-t sem birtokolni, se tenyészteni, sem eladni lehet. Attól tartanak, hogy túl sok lesz a kidobott kutya.
Elítélték a pilótát a lefejezett siklóruhás ügyében
Egy év felfüggesztettet kapott, és a repüléstől is eltiltották.
XGT: utcára szabadított pályaszörny az Abttól
Az Audi R8 LMS GT2 egy kőkemény versenyautó, de az Abt addig faragta, amíg közútra nem tudta állítani.
Karácsonyi díszbe borult a Fehér Ház
Az amerikai first lady, Jill Biden mutatta be az elnöki rezidencia dekorációját. Nem spóroltak a díszekkel.
A Volkswagen már nem versenyképes, munkahelyek is veszélyben
Hároméves spórolási programot hirdettek, és bár konkrét kirúgást nem terveznek, mégis leépítenének.
Egy dicsőséges és egy kevésbé dicsőséges rekordot állított be LeBron James a legutóbbi meccsén
A negatív rekord is rekord, pláne 21 év alatt.